2024-08-24, 20:41
Medlem
Reko45s avatar
Hej. Jag såg Deadpool/Wolverine häromdagen och är dels väldigt besviken på filmen (dålig). Men de jobbigaste var ungdomar som ibland flabbade/kommenterade rakt ut samt att några andra dryga ungdomar ironiskt hånskrattade tillbaka. WTF? aldrig vart med om detta förut.

Funderade på att säga till vakterna, men filmen va aldrig särskilt bra så orkade inte bry mig.

Men upplevelsen i säg är den sämsta jag varit med om. Jag minns hur Zara Larsson pratade om att de ska vara okej att prata under biofilmer. Vad är det för fel på ungdomar idag och biobesök? Man är där för att se på filmen, inte att jävlas?

Jag såg napoleon filmen förra året och då var det aldrig något i denna stil.

Har ni varit med om liknande händelser på bio?
Citera
2024-08-24, 20:51
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Jag och sambon såg filmen ”2 guns” för många år sen på en biograf i en mellanstor ort. Vi var helt ensamma i salongen och när drygt halva filmen gått så gick något sönder och filmen stoppades och tjejen som skötte bion kunde inte fixa felet. Vi fick pengarna tillbaka.

Lite snöpligt då filmen var bra men fick helt enkelt plocka hem filmen via nätet vid senare tillfälle och se den hemma istället.
Citera
2024-08-24, 20:56
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reko45
Hej. Jag såg Deadpool/Wolverine häromdagen och är dels väldigt besviken på filmen (dålig). Men de jobbigaste var ungdomar som ibland flabbade/kommenterade rakt ut samt att några andra dryga ungdomar ironiskt hånskrattade tillbaka. WTF? aldrig vart med om detta förut.

Funderade på att säga till vakterna, men filmen va aldrig särskilt bra så orkade inte bry mig.

Men upplevelsen i säg är den sämsta jag varit med om. Jag minns hur Zara Larsson pratade om att de ska vara okej att prata under biofilmer. Vad är det för fel på ungdomar idag och biobesök? Man är där för att se på filmen, inte att jävlas?

Jag såg napoleon filmen förra året och då var det aldrig något i denna stil.

Har ni varit med om liknande händelser på bio?

Skälet till att man går på biograf är ju att man vill ha andra omkring sig som reagerar på filmen. Annars tittar man ju på den i en soffa hemma hos någon, t.ex. sig själv.
Citera
2024-08-24, 20:59
Medlem
godboys avatar
Jag är rätt lättstörd och jag har aldrig gillat att gå på bio så särskilt mycket. Förr hatade jag allt jävla pås-prassel och läsksörplande. Idag går det knappt att gå då folk fan inte ens klarar av att hålla käften. Jag förstår att biograferna fått slå igen i allt större utsträckning. Sen har vi ju ofta bra skärmar och ljud hemma. Då har man den volymen man vill ha. Jag vill själv ha ganska högt. Ingen jävel som pratar eller prasslar.

När jag förr gick några enstaka gånger på bio så försökte jag gå på udda tider eller när filmen gått ett tag för att det skulle vara så få andra besökare som möjligt.

Idag har vi ju helt annan utrustning i hemmet än vad man hade på 80-90 talet och bion är inte så mycket bättre tycker jag.
Citera
2024-08-24, 21:06
Medlem
Smultronvisslares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PissBuss
Skälet till att man går på biograf är ju att man vill ha andra omkring sig som reagerar på filmen. Annars tittar man ju på den i en soffa hemma hos någon, t.ex. sig själv.

Nja, skälet är väl för att man vill se filmen direkt när den kommer ut och inte behöva vänta på att den ska komma ut på en streamingtjänst (eller slippa tvingas se den på en dålig piratkopiering innan dess). Dessutom är det ju en helt annan upplevelse att se en film på bio vs. hemma i soffan.
Citera
2024-08-24, 21:09
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultronvisslare
Nja, skälet är väl för att man vill se filmen direkt när den kommer ut och inte behöva vänta på att den ska komma ut på en streamingtjänst (eller slippa tvingas se den på en dålig piratkopiering innan dess). Dessutom är det ju en helt annan upplevelse att se en film på bio vs. hemma i soffan.

Ja precis, man vill vara del av en grupp som lite innan alla andra satt där tillsammans och var först.

Helt annan upplevelse är det ju inte. Är det stolar som skakar är väl det något som avviker men annars är det ju ljud och bild liksom. För sextio-sjuttio år sedan var det svartvitt och skrapigt ljud och folk dånade på biografen ändå, så det är ju inte upplösningen eller antalet högtalare som är avgörande.
Citera
2024-08-24, 21:09
Medlem
Inte okej att prata under filmen tycker jag och jag har aldrig varit med om det. Har dock inte varit på bio sen 2017 när jag såg Blad Runner 2049. Lite småljud då och då från popcorn och dylikt är något man får räkna med.

Behöver man säga något under filmen får man vara diskret tex "Mamma jag har kissat på mig".
Citera
2024-08-24, 21:10
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultronvisslare
Dessutom är det ju en helt annan upplevelse att se en film på bio vs. hemma i soffan.
Helt annan håller jag med om. Men är bioupplevelsen bättre? Jag tycker inte det.
Citera
2024-08-24, 21:24
Medlem
DisneyMouses avatar
När jag såg Annabelle: Creation, var det några pubertala 15åringar som skrek och hoppade till innan nåt hände i filmen. För det lilla minsta skrek dom. Förbannat irriterande.

Skulle se Star Wars: Rogue One, en ung tonåring spydde i biosalongen, så det blev ingen bio den gången. Tror jag fick pengarna tillbaka.
Filmen hade inte börjat, det var under reklamen tror jag. Ungen såg inte så pigg ut innan, så förstår inte hur föräldrarna tänkte där.
Citera
2024-08-24, 21:26
Avstängd
Du kan gå ut och klaga och få pengarna tillbaka.

Tyvärr är de så de fungerar idag.
Citera
2024-08-24, 21:33
Medlem
Tror det var The Nun, någon testosteronstinn jävel som alltid sa till sin tjej precis varje gång något läskigt skulle hända typ "kolla vad som händer nu!". Förstörde fullständigt upplevelsen av vad som annars var en riktigt dålig film.
Citera
2024-08-24, 21:46
Medlem
Om äldre svenskar tycker biokulturen bland yngre gått utför så har jag ett råd.

Åk inte till Kina då de har väldigt lite vett angående hänsyn allmänt och skrattar när de är osäkra vad som pågår i handlingen.
Detta gäller de två amerikanska filmer jag såg där för runt tjugo år sedan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in