2024-08-24, 15:23
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Någon enstaka säsong, men AIK:s publikintäkter måste vara överlägset Sirius. AIK repar sig.

Svårt för lag på sikt att hålla en hög jämn nivå utan höga inkomster från sponsorer och publik. Det går en-två säsonger, men sedan blir det svårt. Kommer ihåg allt som sades om Norrköping 2015. De sålde spelare och tjänade en massa pengar under några år, men fick svårt att fylla på med nya bra spelare. Man måste höja lönerna, med risken det innebär.
Norrköping är också ett kommundopat skitlag. Att ingen landat i fängelse över deras markaffärer är en skam för hela nationen.
Citera
2024-08-24, 16:12
Medlem
QuantumQuills avatar
Kalmar kvitterar, är det verkligen DOM som skall hjälpa Bajen i guldstriden...?
Citera
2024-08-24, 16:26
Medlem
..Kanske 😁
Citera
2024-08-24, 17:01
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Kom igen Kalmar, gör guldracet spännande igen.

Make Allsvenskan Great Again!

Såg bra ut i första för MFF. Slarvigt och nonchalant i början på andra.

Blev förstås bättre när det ordinarie manskapet kom in.

Matchens behållning: Johan "Gazza" Dahlin?
Citera
2024-08-24, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Är det någon som sagt att det viktigaste som finns är att vinna derbytabellen, eller varför blir det jämt och ständigt denna diskussion? Med det inte heller sagt att derbytabellen är helt oviktig, eller hur?

Tjaaa, Djurgårdens egna så kallade supporters säger ju det själva. Jag citerar följande från deras Instagram:
"Ingen tabellplacering, inget Europaspel eller något annat mål överhuvudtaget kan vara överordnat att få bukt med vårt derbyfacit"
Jag läser iaf in att det viktigaste av allt är att vinna över AIK och Hammarby än att nå framskjutna placeringar i serien samt lyckas i Europa. Småsinta puckon till så kallade supporters är vad jag kallar sådana människor. Jag som trodde att supporterskapet gick ut på att stötta sin förening/klubb framför att misskreditera motståndare och skjuta skit mot den egna ledningen och de spelare man påstår sig supportra.
Citera
2024-08-24, 17:28
Medlem
Valvantos avatar
6p(!) bakom Malmö om vi slår Gais på måndag, med andra ord kommer vi vika ned oss.
Citera
2024-08-24, 17:31
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
6p(!) bakom Malmö om vi slår Gais på måndag, med andra ord kommer vi vika ned oss.
7p bakom
MFF tog en pinne
Citera
2024-08-24, 17:33
Medlem
Det här med haltande tabeller är oartigt mot supportrarna.

Bör det förbjudas, eller förses med ett lämpligt straff?
Citera
2024-08-24, 17:36
Medlem
Citat:
Kalmar kvitterar, är det verkligen DOM som skall hjälpa Bajen i guldstriden...?

Snälla du ni är bajen, ordet guldstrid finns inte ens i er ordbok
Citera
2024-08-24, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashEnter
Tjaaa, Djurgårdens egna så kallade supporters säger ju det själva. Jag citerar följande från deras Instagram:
"Ingen tabellplacering, inget Europaspel eller något annat mål överhuvudtaget kan vara överordnat att få bukt med vårt derbyfacit"
Jag läser iaf in att det viktigaste av allt är att vinna över AIK och Hammarby än att nå framskjutna placeringar i serien samt lyckas i Europa. Småsinta puckon till så kallade supporters är vad jag kallar sådana människor. Jag som trodde att supporterskapet gick ut på att stötta sin förening/klubb framför att misskreditera motståndare och skjuta skit mot den egna ledningen och de spelare man påstår sig supportra.

Jag håller på gnaget och tänker typ exakt likadant.

Vinna över djurgården är prio ett.
Gör vi inte det så behöver vi inte ta guld eller gå till europaspel heller…
Citera
2024-08-24, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Norrköping är också ett kommundopat skitlag. Att ingen landat i fängelse över deras markaffärer är en skam för hela nationen.
Vilka lag har inte sådant? Förekommer överallt även bland toppklubbar.

"Malmö stad gav fotbollsklubben Malmö FF ett ränte- och amorteringsfritt lån på 135 miljoner. I utbyte har toppolitiker nyttjat lyxloger på den nya arenan,*avslöjar Sydsvenskan."
https://www.di.se/nyheter/malmopolitiker-gav-mff-lan-far-ga-gratis-pa-fotboll/

"Malmö FF vill ha ytterligare 45 miljoner kronor av Malmö stad till det nya arenabygget. MFF:s krav kommer efter att kommunens inhyrda konsult räknat fel på vad bygget skulle kosta."
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/fotbollsnotiser-6---mff-kraver-pengar-av-malmo-stad/
Citera
2024-08-24, 17:49
Medlem
Citat:
Är det någon som sagt att det viktigaste som finns är att vinna derbytabellen, eller varför blir det jämt och ständigt denna diskussion? Med det inte heller sagt att derbytabellen är helt oviktig, eller hur?
Rent supportermässigt är det mer prestige i matcherna Djurgården och AIK än serietabellen. Den senare är klar först efter trettio omgångar.

När det är derbymatcher är det motståndarsupportrar man ska leva parallellt med dagligen fram till nästa möte. Det blir mer påtagligt i vardagen.

Sedan förstår jag att det inte är logiskt sportsligt för övriga supportrar
Men logiskt supportermässigt behöver det inte vara, hellre känslomässigt.

AIK och Djurgården har också hockeyn, där bägge lagen spelar i Tele2/Globen/Hovet-området 30-40 gånger per år, vilket bygger på spänningen mellan de klubbarna.
Senast redigerad av MrOrdonnee 2024-08-24 kl. 17:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in