2024-08-24, 16:27
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubba-Klubba50
Jag tänkte att det är viktigt att du själv vet. Du är missbrukare. Du begår brott och är brottsling. För att knarka är brott. Att sitta på höga hästar och kränka andra utöver att skydda pedofiler när man själv knarkar och därmed begår brott är sjukligt.

Citat från dig

"Jag är ledsen men jag tycker ändå det är bra att ni får vänta med sånt.
Peoblemet är väl att ni kanske köper av någon annan istället och ni har ingen aning vad de blandat i för skit, tyvärr kan man inte va säker på att de inte har spreyat med spice eller nån annan skit. Jag önskar vi hade bra pålitliga affärer.
Jag fick enorma Neurologiska problem sist jag rökte på för 2år sen, jag kan inte säga det till vården så jag vet inte hur jag ska bli frisk 😬
Säger inte att det är dåligt röka jag fick, bara konstigt tillfälle."
Det är bättre när man får det på recept och kan hämta ut växtdelarna på apoteket för då vet man (förhoppningsvis) att det inte är en massa konstiga saker i det så det är bättre nuförtiden.
Fia tror att psykofarmaka är knark så äter du det är du tyvärr också knarkare 😔.
2024-08-24, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inanna-1921
Det är bättre när man får det på recept och kan hämta ut växtdelarna på apoteket för då vet man (förhoppningsvis) att det inte är en massa konstiga saker i det så det är bättre nuförtiden.
Fia tror att psykofarmaka är knark så äter du det är du tyvärr också knarkare 😔.
Ja hon har mycket knepiga ideer om mediciner och fattar uppenbarligen inte att psykofarmaka för vissa är vad insulin är för diabetiker , levaxin är för de med sköldkörtelproblem , bromsmedicin för MS eller parkinson...dvs gör att de fungerar som någon utan sjukdom och kan leva ett normalt liv , LM skulle må så mycket bättre om hon åt medicin och fick minskad ångest och vanföreställningar och komma närmare att träffa sin son
2024-08-24, 16:44
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Och hur kommer det sig att hon är åtalad för förtal om det finns substans i det hon berättar? Hmm.

Nivån på din juridiska kompetens lämnar en hel del att önska....

Man får inte hänga ut folk till höger och vänster oavsett om det är sann eller falsk information, vilket är en bra lag vi har i ett demokratiskt samhälle.

Eventuella straff delas ut av en domstol, inte av en pöbel och folkdomstol.
2024-08-24, 17:03
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inanna-1921
Det blir förtal även om det man säger är sant.

Så är det. Låt mig omformulera.

Varför känner hon ett behov att hänga ut sin GM om det är rättvisa hon vill ha och har ptsd och hela köret.

Varför tar man sig tiden att förtala någon offentligt live. Händelsen berör ingen utom henne.
2024-08-24, 17:13
Medlem
Citat:
Så är det. Låt mig omformulera.

Varför känner hon ett behov att hänga ut sin GM om det är rättvisa hon vill ha och har ptsd och hela köret.

Varför tar man sig tiden att förtala någon offentligt live. Händelsen berör ingen utom henne.
Hon menade att det var för att varna andra tyckte jag att hon sa samtidigt sa hon att hon visste att mannen hittat en ny partner på tiktok hon inte kunde varna . Nog för att det är bra att varna andra för personer när de dömts flertal gånger för brott och man tror att det är risk för att det händer igen så gör ju tidningar när någon släppts efter avtjänat straff men det är ju något helt annat än när privatpersoner gör så
2024-08-24, 17:23
Medlem
Eftersom Gubba-Klubba50 efterlyst avsnittet om henne, så kommer här en uppdatering.

https://open.spotify.com/episode/7yZpBS9R19zD36gLpzyB4C?si=gVSwl7RISUeTkivJ-ijFcw&t=18
2024-08-24, 17:25
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Hon menade att det var för att varna andra tyckte jag att hon sa samtidigt sa hon att hon visste att mannen hittat en ny partner på tiktok hon inte kunde varna . Nog för att det är bra att varna andra för personer när de dömts flertal gånger för brott och man tror att det är risk för att det händer igen så gör ju tidningar när någon släppts efter avtjänat straff men det är ju något helt annat än när privatpersoner gör så

Mjo men det är rätt så udda enl mig att sitta och livea om det för att varna några enstaka personer som kan komma att komma i kontakt med GM. Inte smart att fortsätta förtala hos Fia, man fattar varför hon är där hon är.
2024-08-24, 18:26
Medlem
Citat:
Mjo men det är rätt så udda enl mig att sitta och livea om det för att varna några enstaka personer som kan komma att komma i kontakt med GM. Inte smart att fortsätta förtala hos Fia, man fattar varför hon är där hon är.
Ja , det är ett mycket knepigt beteende och mycket olämpligt särskilt om det inte gäller någon som inte är dömd .
2024-08-24, 19:19
Medlem
vajervevarens avatar
Var roligt idag, när Fia som självutnämnd juridisk expert, som kan mer än alla advokater, och hennes nya bästis, skotten som också är väldigt kunnig om lagen funderade på om man kommer kunna döma personerna involverade i Fias ärende när tjänstemannaansvaret ska återinföras 25e Juli 2025.

Vad jag kan se så är det en utredning om tjänstemannaansvar som ska presenteras för regeringen då och inte någon ny lag, men oavsett, så verkar ingen av dem ha koll på att retroaktiv rättstillämpning är förbjudet enligt grundagen.

Nästan så man kan börja tro att TikTok's juristprogram inte är en riktig utbildning.
2024-08-24, 19:59
Medlem
kirugumis avatar
Och såhär tokigt kan det bli när man ska återberätta en Lejonmammaskröna.
https://vm.tiktok.com/ZGe3vp91U/
2024-08-24, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Var roligt idag, när Fia som självutnämnd juridisk expert, som kan mer än alla advokater, och hennes nya bästis, skotten som också är väldigt kunnig om lagen funderade på om man kommer kunna döma personerna involverade i Fias ärende när tjänstemannaansvaret ska återinföras 25e Juli 2025.

Vad jag kan se så är det en utredning om tjänstemannaansvar som ska presenteras för regeringen då och inte någon ny lag, men oavsett, så verkar ingen av dem ha koll på att retroaktiv rättstillämpning är förbjudet enligt grundagen.

Nästan så man kan börja tro att TikTok's juristprogram inte är en riktig utbildning.
Tänker att om ivo eller jo inte riktad någon kritik i hur ärende hanterats så skulle infört tjänstemannaansvar inte göra varken till eller från
2024-08-24, 20:03
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Tänker att om ivo eller jo inte riktad någon kritik i hur ärende hanterats så skulle infört tjänstemannaansvar inte göra varken till eller från

Vi har redan tjänstefel, förslaget om tjänstemannaansvar är bara symbolpolitik och gör noll faktisk skillnad mot idag, men även om det skulle göra det så är som sagt retroaktiv tillämpning av lagar förbjudet, så inte ens teoretiskt möjligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in