2024-08-24, 15:26
Medlem
HoegstaRoevhaalens avatar
Jag har väldigt stor erfarenhet av att chatta på internet i allmänhet, men jag har aldrig haft "snap" tidigare. Nu har jag ett konto där och en riktigt het potatis har börjat skicka hjärtan, stjärnor och sån här "Smiling Face with Smiling Eyes": 😊. Det är av yttersta vikt att det här inte klantas bort då vi pratar om en 10-poängare som verkar vara psykiskt frisk, väldigt snäll, jordnära, trevlig och vettig. Sånt växer inte på träd precis. Mer detaljer än så går jag inte in på annat än ålder: 30+ kan jag säga om åldern.

Ska vi börja bena ut det här då, damer? Hur ska signaler och liknande tolkas på "snap"? Tack för eventuell hjälp. Detta får, som sagt, inte klantas bort.
Citera
2024-08-24, 15:30
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HoegstaRoevhaalen
Jag har väldigt stor erfarenhet av att chatta på internet i allmänhet, men jag har aldrig haft "snap" tidigare. Nu har jag ett konto där och en riktigt het potatis har börjat skicka hjärtan, stjärnor och sån här "Smiling Face with Smiling Eyes": 😊. Det är av yttersta vikt att det här inte klantas bort då vi pratar om en 10-poängare som verkar vara psykiskt frisk, väldigt snäll, jordnära, trevlig och vettig. Sånt växer inte på träd precis. Mer detaljer än så går jag inte in på annat än ålder: 30+ kan jag säga om åldern.

Ska vi börja bena ut det här då, damer? Hur ska signaler och liknande tolkas på "snap"? Tack för eventuell hjälp. Detta får, som sagt, inte klantas bort.

Prova goggla vad betyder xxx
Citera
2024-08-24, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Prova goggla vad betyder xxx
Det är inte så enkelt. Man måste analysera färg på hjärtan, färg på stjärnor mm. mm. Jag vet en del om det här. Inte tillräckligt bara. Vi pratar, som sagt, en riktigt bra 10-poängare. Det får inte klantas bort via googlingar. Jag vet vad triple-X betyder. Dom har det i Amsterdam. Till exempel.
Citera
2024-08-24, 15:39
Medlem
C0ws avatar
Citat:

Hade du haft så mycket erfarenhet av detta så hade du vetat att emojis måste sättas i kontext också. <3 hit och dit säger inte ett smack utan resten av meddelandet eller den övergripande konversationen. Skrivandet i sig behöver inte betyda nåt särskilt heller. En brud kan skriva enormt mycket, men ändå inte vara intresserad samtidigt som en annan kan skriva minimalt men är alltid på att ses, lätt att få i säng osv osv.

Om du inte vill klanta bort detta så ska du ge fan i emojis, övertänka och försöka läsa av vad det ena och det andra betyder, vilka signaler det sänder ut osv. Gör inte henne till en brevvän. Skriv lite i 1-2, max 3 dagar, se till att flirta, känn av läget och se sen till att få ut henne. Det är först där de riktiga grejerna händer.
Citera
2024-08-24, 15:39
Medlem
PissBusss avatar
Citat:

Trettioplussare är inte uppväxta med grafiska figurer av det slaget så det kan betyda vad som helst, som att hon bara vill verka snäll.

Därför bör du säga som det är, att du tycker att hon är väldigt söt och att du nog kommer att vilja gå vidare till telefon- eller videosamtal. Ju mindre du går runt och idisslar dina egna fantasier och neuroser, desto bättre för er båda.
Citera
2024-08-24, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Gör inte henne till en brevvän. Skriv lite i 1-2, max 3 dagar, se till att flirta, känn av läget och sen till att få ut henne. Det är först där de riktiga grejerna händer.
Vi har haft kontakt ett tag, 14-16 dagar kanske och jag skulle träffa henne för 3-4 dagar sen. Men det blev lite akuta problem, fast jag var hem till henne. Kan inte gå in på mer detaljer än så. Det är inte någon "random" på "snap".
Citera
2024-08-24, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PissBuss
Trettioplussare är inte uppväxta med grafiska figurer av det slaget så det kan betyda vad som helst, som att hon bara vill verka snäll.
Snap-kidsen (under 20) som jag frågat säger att det betyder romantiskt intresse. Annorlunda med 30+. Komplex situation då vi pratar en trolig jackpot-10-poängare. Detta får inte sumpas pga. misstolkade emojis på "snap". Och, jo, någon som är 30 är uppväxt med grafiska figurer. Jag är uppväxt med figurer på internet innan dom blev grafiska.

Citat:
Ursprungligen postat av PissBuss
Därför bör du säga som det är, att du tycker att hon är väldigt söt och att du nog kommer att vilja gå vidare till telefon- eller videosamtal. Ju mindre du går runt och idisslar dina egna fantasier och neuroser, desto bättre för er båda.
"Väldigt söt" är ett understatement. Vi pratar 10 poäng här. Fast det är mer personligheten som verkar bra. Såna här bruttor växer inte på träd. Jag kan fixa andra 9-10-poängare (psykiskt sjuka/pundare/allmänna vrak). Angående telefon och videosamtal som kommer vi träffas. Vi skulle träffas tidigare, men blev inte av (se ovan).
Citera
2024-08-24, 15:45
Medlem
Ducadreams avatar
Jag är kvinna i 30 års åldern(30-35). Att skicka hjärtan, stjärnor och smilies behöver inte betyda att hon gillar dig. jag skickar det till mina manliga kollegor. Det beror helt på sammanhangen. Vad säger din magkänsla?
Citera
2024-08-24, 15:45
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Snap-kidsen (under 20) som jag frågat säger att det betyder romantiskt intresse. Annorlunda med 30+. Komplex situation då vi pratar en trolig jackpot-10-poängare. Detta får inte sumpas pga. misstolkade emojis på "snap".

"Väldigt söt" är ett understatement. Vi pratar 10 poäng här. Fast det är mer personligheten som verkar bra. Såna här bruttor växer inte på träd. Jag kan fixa andra 9-10-poängare (psykiskt sjuka/pundare/allmänna vrak).

Fråga henne om hon gillar att du kallar henne för en brutta. Gör hon inte det är ni antagligen inte speciellt kompatibla.
Citera
2024-08-24, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Jag är kvinna i 30 års åldern(30-35). Att skicka hjärtan, stjärnor och smilies behöver inte betyda att hon gillar dig. jag skickar det till mina manliga kollegor. Det beror helt på sammanhangen. Vad säger din magkänsla?
Äntligen ett inlägg som hjälper. Tack. Min magkänsla säger att det inte är romatiskt intresse. Tvärtemot vad kidsen sa. Det har ju mycket med ålder att göra. Jag tror hon skickar det för att hon tycker jag är snäll, trevlig osv. Jag vet inte ens om hon är singel. Jag är intresserad för att hon verkar otroligt snäll och trevlig. Snälla människor är en stor bristvara i Sverige idag. Jag tycker förresten att du ska sluta skicka sånt till dina manliga kollegor. Som gnällig (kring netikett) IT-veteran skulle jag lacka ur. Många andra inom IT-branschen också tror jag.
Citera
2024-08-24, 15:55
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Äntligen ett inlägg som hjälper. Tack. Min magkänsla säger att det inte är romatiskt intresse. Tvärtemot vad kidsen sa. Det har ju mycket med ålder att göra. Jag tror hon skickar det för att hon tycker jag är snäll, trevlig osv. Jag vet inte ens om hon är singel. Jag är intresserad för att hon verkar otroligt snäll och trevlig. Snälla människor är en stor bristvara i Sverige idag. Jag tycker förresten att du ska sluta skicka sånt till dina manliga kollegor. Som gnällig (kring netikett) IT-veteran skulle jag lacka ur. Många andra inom IT-branschen också tror jag.

Jag förstår, det kan ge dubbla signaler antar jag.👀 Men jag säger såhär, om hon verkligen är romantiskt intresserad av dig så kommer hon vara ganska tydlig med det. Jag är i alla fall så.😊

Är ni kollegor? Hur känner ni varandra?
Citera
2024-08-24, 16:06
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Vi har haft kontakt ett tag, 14-16 dagar kanske och jag skulle träffa henne för 3-4 dagar sen. Men det blev lite akuta problem, fast jag var hem till henne. Kan inte gå in på mer detaljer än så. Det är inte någon "random" på "snap".

Så ni har snackat i typ 16 dagar och du har fortfarande inte ett hum om hon åtminstone är lite intresserad?

Då gäller det jag skriver extra mycket. Få ut bruden och börja haffa. Svårare än så är det inte, dessutom så får du svart på vitt om hon är intresserad.

Jag hade fattat ditt beteende om du var typ 13-14-15 men du lär ju vara minst det dubbla. Skämmigt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in