2024-08-24, 09:49
Medlem
Gugugagas avatar
Det bästa för att fördärva Sverige om man är ute efter det, är att rösta på Miljöpartiet.

Och att aldrig skaffa barn.

Det till och med uppmuntras så jag menar man kommer inte behöva göra något mer. Mer destruktiv skit får man leta länge efter. Det är latmaskens hämnd mot landet.

Men även jag tycker det är lite tramsigt. Du straffar indirekt din egen släkt och dina medmänniskor i ett större perspektiv.

Skaffa dig bra vänner som gillar dig, som ställer upp för dig och du ställer upp för dem är mitt tips.

Dem som kommer känna av "din hämnd" är det schyssta folket, som inte förtjänar få det sämre. De som förtjänar din hämnd sitter tryggt med sina korrupta löner och enorma förmåner.
Citera
2024-08-24, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Bli en så kallad rättshaverist? Du pluggar på om lagen. Sedan börjar du jävlas. Begär ut handlingar i mass. Skriver insändare till din lokalpress (det kommer lokala politiker hata) etc. Det är väl en liten start. Du kommer få dessa lokalt anställda att hata dig. Du kommer inte bryta några lagar alls men deras arbete kommer bli så mer jobbigt.

Utöver det möjligen kanske du kan fundera på exakt vilket extra hemskt staten gjort dig. Vore det något annorlunda i något annat land? Skulle de fixat denna sjukdom tex? Det är hemskt när det händer och du har min sympati. Men kunde något annat land gjort det bättre helt ärligt? Du lever ju ändå i Sverige med fri sjukvård.

Bra förslag. Förutom att skicka insändare till sin lokala tidning, så kan TA utöka detta med att be chatgpt skriva om insändaren och skicka till alla lokaltidningar i Sverige. Ännu bättre om TS halvautomatiserar detta och skickar nya vecka efter vecka.
Citera
2024-08-24, 10:32
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsmaskinisten
Jag är helsvensk, har bott i Sverige i hela mitt liv och har helt svenska rötter så långt tillbaka släktträdet sträcker sig. Men jag hatar Sverige. När jag var ung var jag alltid mobbad och fick ingen hjälp av varken skola eller andra statligt anställda vuxna. Jag har förlorat två närstående till självmord då köerna till psykiatrisk vård är för långa (en ung kusin som aldrig fick hjälp av BUP eller kommun och en vuxen som skickades runt som radioaktivt avfall mellan olika ställen men aldrig fick hjälp). Jag har även förlorat en person som insjuknade i en svår fysisk sjukdom men som aldrig fick hjälp då vården inte hade tid med honom. Under en del av mitt liv var jag av olika anledningar tvungen att förlita mig mycket på kommunaltrafiken, men då denna var icke-fungerande förlorade jag ett jobb som jag tyckte mycket om p.g.a. detta. Jag har dejtat några kommunistiska staten-älskare under mitt liv, dessa visade sig vara otrogna horor som förstörde min tillit till människor. När mina föräldrar blev dementa och inte klarade av att ta hand om sig själva vägrade kommunen ge dem någon hemtjänst/plats på äldreboende vilket resulterade i att jag var tvungen att jobba heltid och ta hand om mina föräldrar. Det ska tilläggas att jag bott på många olika platser under mitt liv, så att problemen är inte begränsad till en specifik kommun eller liknande.

Helt enkelt har varenda interaktion jag någonsin haft med kommun, landsting och allt som är statligt varit ett jävla elände. På senare tid har jag känt att jag har en ilska som gror inom mig, och jag vill hämnas på staten på något sätt. Jag vill dock att det är på ett lagligt sätt, för jag tänker inte låta dem sätta mig bakom lås och bom och förstöra mer för mig. Så min fråga lyder: Vad är det bästa lagliga sättet att jävlas, förstöra för och hämnas på den svenska staten?

Utcheckning ur ekonomin. Skaffa presenningar, en kniv och en bärbar vedkamin och sedan bor du i skogen långt från oss andra för resten av ditt liv.
Citera
2024-08-24, 10:35
Medlem
hp-ligans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Nej, nu är du naiv. Det kommer innebära att TS betalar betydligt mer skatt än vad du själv gör. Om TS vill vara en belastning så ska TS naturligtvis aldrig arbeta alls.

Det är precis så vi gör och det fungerar kanonbra
Citera
2024-08-24, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DerLugel
Du kan utnyttja din rösträtt i kommande val.
Oh, busigt du. Rebelliskt. Effektivt! En lapp i en låda, en gång var fjärde år.
Senast redigerad av UpTop 2024-08-24 kl. 10:41.
Citera
2024-08-24, 10:38
Medlem
TS verkar helt oförmögen att se sin egen roll i det som han har drabbats av. Han verkar tro att det räcker med att ha fötts här i Sverige för att ha en självklar rätt att bara sitta på sin slappa röv och låta alla andra se till att han har det bra. Och när de inte gör det så ska han nu hämnas.

Patetiskt.

Ryck för fan upp dig, ta tag i ditt liv och välj att må bra istället för att fortsätta på den skitväg du är inne på. Hämnd på samhället kommer inte göra ditt liv bättre, det är en sjuk fantasi du har.
Citera
2024-08-24, 10:43
Medlem
Det är väl svårt att som enskild individ påverka staten i någon större omfattning. Skillnaden i resurstillgång och kapacitet är ju så enorm. Risken är stor att du fastnar där och inverkan på ditt eget liv blir ofantligt mycket större än inverkan det gör på staten.
Jag tror att det är bättre för dig att försöka förändra saker nära runt omkring dig och som är viktiga för dig själv istället.
Fokusera på framtiden istället och försöka ta makten över din egen situation i så hög utställning som möjligt. Får du jobb, ta en tidigare buss så du garanterat kommer i tid eller skaffa en moped. Flytta så nära arbetsplatsen du kan så du kan gå /cykla osv är ju olika lösningar på problem med kollektivtrafiken.
Senast redigerad av noden 2024-08-24 kl. 10:45.
Citera
2024-08-24, 10:47
Medlem
ManicToos avatar
Det finns ingen lösning i att vara arg, hämnd. Det är så klanmänniskor tänker. Den korrekta lösningen är att bita ihop, förlåta, och gå vidare. Man måste inse sin begränsning som liten människa.

TS bör googla "youtube stoics", en livsfilosofi som är 2000 år gammal och som går ut på att man bara ska tänka på saker som man kan påverka.

Förslaget Rättshaverist tycker jag inte om. Det gör att en hel massa oskyldiga människa dras in i det hela och måste lägga ner tid, och de kan få försämrade liv. Istället för att jobba för samhällets bästa.

Jag har gjort något liknande en enda gång. Skatteverket tog 300.000 kr av mig i skattetillägg genom att ljuga i domstolen. Som straff mot staten, som hade sina inkompetenta skattegranskare, skattefuskade jag samma belopp året efter. Detta är mer än 10 år sedan.

Skattefusk är nog det enda "straffet" mot staten som jag kan acceptera.
Citera
2024-08-24, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vind25
Du måste flytta hem. Du hör hemma bland ditt folk i ditt land. Och det är inte i Sverige. Och eftersom du snackar skit om mitt land. Så har du just blivit min fiende, då du kommer få en granat i röva-byxan när du åker hem. Frivilligt eller med våld. Välj själv.

Det är så här en tankeslav resonerar. Vare sig det är ideologi, religion eller politik så finns det fanatiker som inte kan ta kritik om sitt fotbollslag och grinar.
Citera
2024-08-24, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsmaskinisten
Jag är helsvensk, har bott i Sverige i hela mitt liv och har helt svenska rötter så långt tillbaka släktträdet sträcker sig. Men jag hatar Sverige. När jag var ung var jag alltid mobbad och fick ingen hjälp av varken skola eller andra statligt anställda vuxna. Jag har förlorat två närstående till självmord då köerna till psykiatrisk vård är för långa (en ung kusin som aldrig fick hjälp av BUP eller kommun och en vuxen som skickades runt som radioaktivt avfall mellan olika ställen men aldrig fick hjälp). Jag har även förlorat en person som insjuknade i en svår fysisk sjukdom men som aldrig fick hjälp då vården inte hade tid med honom. Under en del av mitt liv var jag av olika anledningar tvungen att förlita mig mycket på kommunaltrafiken, men då denna var icke-fungerande förlorade jag ett jobb som jag tyckte mycket om p.g.a. detta. Jag har dejtat några kommunistiska staten-älskare under mitt liv, dessa visade sig vara otrogna horor som förstörde min tillit till människor. När mina föräldrar blev dementa och inte klarade av att ta hand om sig själva vägrade kommunen ge dem någon hemtjänst/plats på äldreboende vilket resulterade i att jag var tvungen att jobba heltid och ta hand om mina föräldrar. Det ska tilläggas att jag bott på många olika platser under mitt liv, så att problemen är inte begränsad till en specifik kommun eller liknande.

Helt enkelt har varenda interaktion jag någonsin haft med kommun, landsting och allt som är statligt varit ett jävla elände. På senare tid har jag känt att jag har en ilska som gror inom mig, och jag vill hämnas på staten på något sätt. Jag vill dock att det är på ett lagligt sätt, för jag tänker inte låta dem sätta mig bakom lås och bom och förstöra mer för mig. Så min fråga lyder: Vad är det bästa lagliga sättet att jävlas, förstöra för och hämnas på den svenska staten?

Rösta borgerligt, helst på SD.

Men varför vill du förstöra ditt land?
Citera
2024-08-24, 10:51
Avslutad
Det finns lite olika sätt

- starta drog och alkoholförsäljning till minderåriga, då kommer den generationen skapa enorma problem för staten i framtiden.
- Skapa trollkonton och skriv att du älskar iden om grov asylinvandring av kurder,araber,somalier osv och frihet för alla. Uppmana till krig i Mellanöstern( skapar flyktingvågor till väst som sätter press på staten)
- sprid hat till unga i sociala medier så att de får dålig självkänsla ( typ det som våra politiker sysslar med)
- anklaga muslimer och andra minoritetsgrupper för saker i samhället (trots att det är oligarkerna i väst som styr) skapar polariseringen i samhället.
- Gör små vandaliseringar av papperskorgar, busshållplatser, skräpa ner, skapa oreda som inte är allvarliga men som kostar.
- häll gift i natur och miljö
-smutsa ner drickvatten

Finns många sätt att jävlas med staten med även om jag avråder ifrån allt detta
Citera
2024-08-24, 10:51
Avslutad
Flytta härifrån och betala inte skatt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto