Citat:
Ursprungligen postat av
psychicsailor
Om kriget hålls i ett fryst tillstånd även i Ukraina och mellan Nato och väst, så tror jag också att det kommer ta längre tid än 20 år innan det blir "nya tider", såvida inget annat viktigt händer i världen. Vilket mycket väl kan hända, hela min poäng är att det är svårt att gissa, och vi mycket väl kan ha omfattande handel och kulturellt utbyte igen om 20 år.
Precis, väldigt svårt förutse hur kriget utvecklar sig. Jag tror och hoppas att man inser att Europa genom att besegra Ryssland har en chans till verklig och varaktig fred. Att man inte låter detta rinna en ur händerna.
Ukraina vill nog inte bara stoppa och frysa kriget utan vidare, deras minimum är att återfå sitt eget land och stoppa ockupationen. Men sedan tror jag det är ett måste att Rysslands inflytande försvinner och det kan inte ske med annat än att ännu fler provinser frigör sig från ryska federationen och blir självständiga länder och för att det ska hända så måste Ryssland besegras fullständigt militärt och kapitulera samt att nuvarande regimer avgår. T.ex vad ska hända med Tjetjenien är också en fråga som få verkar ha tänkt på.
Sådana här saker kan dra ut på tiden i generationer om man inte tar tag i det och gör det på rätt sätt, vilket är hiskeligt svårt.
Kanske vi istället landar i att ha 15 nya små diktaturländer som alla formligen spottar ur sig terrorister.