Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2021-06-24, 13:59
Medlem
mdlbs avatar
Helt orimligt, deras omslag r ju inte ens provokativa. Blir vansinnig p den hr typen av censur.
Citera
2021-06-24, 14:57
Medlem
BenDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GTFO-Foreigner
Spotify anstller ju ven en massa varningsfrgs hrfrgade idioter ocks.

WOKE SPOTIFY EMPLOYEES THREATEN TO STRIKE IF JOE ROGAN PODCASTS ARENT CENSORED
https://www.outkick.com/woke-spotify...rent-censored/

de kommer censurera allt som krnker de.
Dessa har allts Daniel Ek och hans polare Martin Lorentzon anstllt, du anstller ju inte sna hr problemmnniskor om du inte sjlv r en problemmnniska.
https://en.wikipedia.org/wiki/Martin_Lorentzon

Lorentzon r Moderaternas expert p "integrationsfrgor", en av dessa globalister som arabiserar och negrifierar Sverige.

S kanske inte s konstigt att hela fretaget r woke och tryckts fram av Globo-Homo-Satanisterna, du pushas ju inte av de om du inte r en av de.

Tillsammans med en iransk golddigger med stornsa, s han lever iaf som han lr och "BLANDAR UPP", r ju annars sllsynt med icke-hycklare bland globalisterna.

Spotify Employees Censoring Joe Rogan
https://www.youtube.com/watch?v=SB50heKBxgw

sjukt fr vrigt att man kan sno folks ltar och gra business av de, nr ryssar gr samma sak s r de pirater, men nr ett gng globalister snor folks ltar s r det entreprenrskap.

Spotify snor inte folks ltar, det r bolagen och artisterna sjlva som laddar upp sina ltar p Spotify.
Citera
2022-05-02, 08:23
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Frintelsen fortstter, idag har nmligen albumet Panzer Division av samma band frsvunnit frn spotify. Varenda utgva.

Var ska det sluta fr Norrkpingsbandet? Nrnberg?
Citera
2022-05-08, 14:16
Medlem
P samma mne s mrkte jag igr att Spotify satt nt mrkligt ljud ver alla svordomar och andra ovlkomna ord, r det nt nytt eller r det bara vissa varianter av ltarna som behandlas s? Gjorde ltarna olyssningsbara imho!
Citera
2022-05-08, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chatarsis
P samma mne s mrkte jag igr att Spotify satt nt mrkligt ljud ver alla svordomar och andra ovlkomna ord, r det nt nytt eller r det bara vissa varianter av ltarna som behandlas s? Gjorde ltarna olyssningsbara imho!
Du lyssnar p en censurerad version av en skiva, det r rtt mnga skivor som slpps i en "clean"-version utver den ocensurerade ordinarie. Vissa amerikanska butiker sljer bara censurerade CD-skivor.

Edit: Och TS du antar bara att det r censur, kan mycket vl vara att det bara r nt tillflligt fel. Annars kan jag tnka mig, om det faktiskt r avsiktligt borttagna omslag, att det r fr att skivorna ska g att spela i Tyskland som har rtt strikta lagar kring nazi-ikonografi.
Senast redigerad av Kanylballe 2022-05-08 kl. 17:27.
Citera
2022-05-08, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanylballe
Du lyssnar p en censurerad version av en skiva, det r rtt mnga skivor som slpps i en "clean"-version utver den ocensurerade ordinarie. Vissa amerikanska butiker sljer bara censurerade CD-skivor.

Edit: Och TS du antar bara att det r censur, kan mycket vl vara att det bara r nt tillflligt fel. Annars kan jag tnka mig, om det faktiskt r avsiktligt borttagna omslag, att det r fr att skivorna ska g att spela i Tyskland som har rtt strikta lagar kring nazi-ikonografi.

Aha, tackar!
Citera
2022-07-01, 23:24
Medlem
Satan vad det grts om att sdana hr saker inte syns. S fort hgern fr snll p fingrarna s ska det grtas ut p samtliga forum. 🥸
Citera
2022-07-02, 18:01
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Inga av Pirate Bay eller deras fregngare hll p med snt hr. Just sayin'...
Citera
2022-07-03, 02:53
Medlem
Gordon-Shumways avatar
Satt och lyssnade lite p Magnus Uggla p Spotify i frra veckan och mrkte att det fattades en bit av lten Dansar aldrig nykter. Det som tagits bort var fljande:

Men jag saknar bde djrvhet och mod
och jag har inget negerblod
och jag tycker techno, disco och funk
r ett enda jvla dunk

Ett tag vervgde jag faktiskt att skaffa Spotify Premium men ska de skmma ut sig och fna sig p detta viset s tnker jag minsann inte ge dem ngra 100 spnn i mnaden eller vad det nu kostar.
Citera
2024-05-17, 09:49
Medlem
Vid tv tillfllen har jag ftt intrycket av att Spotify gmmer Lara Trumps singlar, bda gngerna har dom dykt upp i mitt nyhetsflde(What's New) som kommer fram om man klickar p klockan uppe i mitten i Desktop(jag kr frvisso en ldre lst version fr att f behlla den gamla spelkn i mitten av UI't), dr man fr fram nya releaser frn alla artister/band man fljer(eller annan kommersiell smrja Spotify och skivbolagen vill pusha om man inte fljer tillrckligt mycket p egen hand, men jag fljer runt 1.500 artister/band, s enbart nyheter frn sna jag fljer kommer med, aldrig ngot annat). Jag har en follow p Lara Trump.

Vid bda tillfllena s sg jag hennes singel, men hade inte tid att lyssna d, nsta gng jag klickade p What's New s var hennes singel borta frn listan, spelade ingen roll hur lngt ner man scrollade, den fanns inte bland nyheterna, enbart den singeln var frsvunnen. Frst nr jag skte fram henne manuellt och kollade igenom hennes diskografi dk den upp igen bland nyheterna.

Med tanke p hur etablissemanget redan frskt deplatforma och sabotera fr henne p andra stt s finner jag det osannolikt att det rkar vara en slump att just hennes nyheter genast frsvinner frn What's New-sektionen.

Nn som sttt p liknande diskret sabotage med andra artister/band som etablissemanget r emot pga deras std till Trump, Putin, Orbn eller dylika som vill ha bort globalisterna? Har inte riktigt koll p vilka artister som kommit i parasiternas skottglugg det senaste, men Roger Daltrey och Ted Nugent str vl ocks lgt i kurs hos hjrntvttarna och dom vattenavvisande gssen har jag fr mig.

Edit: Ser man p, jag skte p mnet och fann artiklar om just Lara Trump och hur streamingtjnsterna gmmer hennes releaser:

https://clutchpoints.com/lara-trump-...s-shadowbanned
https://www.theepochtimes.com/entert...ssible-5615336
Senast redigerad av pumahunter 2024-05-17 kl. 10:14.
Citera
2024-05-18, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
Vid tv tillfllen har jag ftt intrycket av att Spotify gmmer Lara Trumps singlar, bda gngerna har dom dykt upp i mitt nyhetsflde(What's New) som kommer fram om man klickar p klockan uppe i mitten i Desktop(jag kr frvisso en ldre lst version fr att f behlla den gamla spelkn i mitten av UI't), dr man fr fram nya releaser frn alla artister/band man fljer(eller annan kommersiell smrja Spotify och skivbolagen vill pusha om man inte fljer tillrckligt mycket p egen hand, men jag fljer runt 1.500 artister/band, s enbart nyheter frn sna jag fljer kommer med, aldrig ngot annat). Jag har en follow p Lara Trump.

Vid bda tillfllena s sg jag hennes singel, men hade inte tid att lyssna d, nsta gng jag klickade p What's New s var hennes singel borta frn listan, spelade ingen roll hur lngt ner man scrollade, den fanns inte bland nyheterna, enbart den singeln var frsvunnen. Frst nr jag skte fram henne manuellt och kollade igenom hennes diskografi dk den upp igen bland nyheterna.

Med tanke p hur etablissemanget redan frskt deplatforma och sabotera fr henne p andra stt s finner jag det osannolikt att det rkar vara en slump att just hennes nyheter genast frsvinner frn What's New-sektionen.

Nn som sttt p liknande diskret sabotage med andra artister/band som etablissemanget r emot pga deras std till Trump, Putin, Orbn eller dylika som vill ha bort globalisterna? Har inte riktigt koll p vilka artister som kommit i parasiternas skottglugg det senaste, men Roger Daltrey och Ted Nugent str vl ocks lgt i kurs hos hjrntvttarna och dom vattenavvisande gssen har jag fr mig.

Edit: Ser man p, jag skte p mnet och fann artiklar om just Lara Trump och hur streamingtjnsterna gmmer hennes releaser:

https://clutchpoints.com/lara-trump-...s-shadowbanned
https://www.theepochtimes.com/entert...ssible-5615336
Nu r Lara Trump inte den skraste kllan fr att hon har saker att vinna, exempelvis sympatier & pr & streams som alla leder till pengar.

Jag vet att mitt flde s ndras det fort bland vad som r nytt, och jag tnker att det r fr att en del av algoritmen tar i beaktande vad folk faktiskt lyssnar p. En ny lt med f lyssningar frsvinner till frmn fr annat med mer lyssningar. Fr att undvika "det r bara skit p listan". En balansgng.

Detta fr att hennes ltar dyker upp p listan till att brja med.
Citera
2024-08-24, 09:27
Medlem
diseuses avatar
RFA (Apple, Spotify take down banned Hong Kong protest anthem):
Citat:
"Glory to Hong Kong," the anthem of the 2019 Hong Kong protests, has been taken down by major streaming platforms Apple Music and Spotify around the world, despite only being banned in Hong Kong, its creators have said.

"Distribution companies in the U.K., United States and Canada are kneeling down [to China]," DGX Music, the creative team behind "Glory to Hong Kong. wrote on their Instagram account on Tuesday. "It has completely disappeared from all streaming platforms.

"We couldn't find the original version of 'Glory to Hong Kong' released by DGX Music on Apple Music or Spotify in Hong Kong, Taiwan, the United Kingdom or Canada," the songwriters said.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in