2024-08-23, 22:50
Medlem
Lestrade75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
Du kanske inte förstår så mycket här i världen, men du kanske ska få in i skallen att detta är BÖRJAN på ett liknande samhälle som Ryssland har?

När man sakta men säkert ger efter, då går det snabbt utför. Folket måste reagera, inte beivra detta beteende som tydligen pågår i det dolda.

Nu är det öppet att det sker, och de har inte förnekat att det händer heller. Hur många fler tillfällen har detta skett utan att folket ens hade en aning?

Nu ska man inte ska överreagera men att säkerhetstjänsterna i Sverige har koll på eventuella interna hot är väl inget att dra för stora växlar på?

Som försöket att införa identitetskontroller i Sverige, fördelarna övervinner nackdelarna.

Ryssland är idag det fria Europas största hot. Att inte utreda alla hot är tjänstefel.
Citera
2024-08-23, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lestrade75
Vad hade du föredragit? Ett vänligt besök av två civilklädda snubbar eller 12 år i fängelse som är straffet i det landet du föredrar?

Det gamla Ryssland! 🇷🇺

Dom har ju förfan andra lagar där?
Vi har yttrandefrihet och lever i demokrati vad är det du inte förstår??? Hade vi också haft tydliga lagar om sånt här hade det heller inte hänt.. men att Sverige lagar säger att vi har yttrandefrihet och har rätt att förmedla våra åsikter så ska fan inte en myndighet och Försvarsmakt komma hem till dig och utföra korsförhör och inlindade hot på detta sätt.. om du inte förstår skillnaden tycker jag på riktigt synd om dig!
Citera
2024-08-23, 23:01
Medlem
Lestrade75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Dom har ju förfan andra lagar där?
Vi har yttrandefrihet och lever i demokrati vad är det du inte förstår??? Hade vi också haft tydliga lagar om sånt här hade det heller inte hänt.. men att Sverige lagar säger att vi har yttrandefrihet och har rätt att förmedla våra åsikter så ska fan inte en myndighet och Försvarsmakt komma hem till dig och utföra korsförhör och inlindade hot på detta sätt.. om du inte förstår skillnaden tycker jag på riktigt synd om dig!

Men nu när den ryska björnen börjar röra på sig och vill ta plats, är det då inte lämpligt att man ser om sitt hus så att inte björnen kommer in på tomten?

Hade med glädje tagit emot den svenska Försvarsmakten i mitt hem, för jag har inget att dölja.
Men kanske jag tillhör den utdöende rasen som inte mår dåligt när jag ser en svensk polis eller militär.
Citera
2024-08-23, 23:28
Medlem
Citat:
Men nu när den ryska björnen börjar röra på sig och vill ta plats, är det då inte lämpligt att man ser om sitt hus så att inte björnen kommer in på tomten?

Hade med glädje tagit emot den svenska Försvarsmakten i mitt hem, för jag har inget att dölja.
Men kanske jag tillhör den utdöende rasen som inte mår dåligt när jag ser en svensk polis eller militär.

Då får väl Sverige skriva om grundlagarna då? Förbjuda åsikter om att förnedra Ukraina och förbud mot att vara pro-ryss.
Sen får dom informera folket vad som gäller.. inte påstå en sak och sen komma och åsiktskontrollera folk med inlindade hot! Detta är helt klart ett övergrepp mot yttrandefriheten. Samt ett steg närmare övervakning och kontroll av befolkningen.
Citera
2024-08-23, 23:33
Medlem
Gothenburgers avatar
Citat:

Staten skall be om audiens för att beträda min fastighet. Det är så maktförhållandet skall fungera mellan folket och staten i en demokrati. Staten är inte folket och folket är inte staten.

Skicka ett brev med en avsiktsförklaring om undersökning av min flagga på min flaggstång så skall jag besvara med ett yay or nay.
Att klampa in på min fastighet och ringa på min dörr är oförskämt och förbehållet dom där som vill sälja prenumerationer på fryst fisk eller sälja mobil/internetabonnemang.
Citera
2024-08-23, 23:35
Medlem
Lestrade75s avatar
Citat:
Då får väl Sverige skriva om grundlagarna då? Förbjuda åsikter om att förnedra Ukraina och förbud mot att vara pro-ryss.
Sen får dom informera folket vad som gäller.. inte påstå en sak och sen komma och åsiktskontrollera folk med inlindade hot! Detta är helt klart ett övergrepp mot yttrandefriheten. Samt ett steg närmare övervakning och kontroll av befolkningen.

Är du orolig för ett hembesök?
Naturligtvis kräver ett fritt samhälle kontroll mot de som vill annorlunda.
Det är ju paradoxen med ett fritt samhälle och demokrati.

Nämn ett samhälle där man inte övervakar sin befolkning. (Allt ont för det goda.)
Citera
2024-08-23, 23:37
Medlem
Gothenburgers avatar
Citat:

Du har fattat allting som mänskligheten fightats för i 1000 år helt fel.
Citera
2024-08-23, 23:37
Medlem
Lestrade75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothenburger
Staten skall be om audiens för att beträda min fastighet. Det är så maktförhållandet skall fungera mellan folket och staten i en demokrati. Staten är inte folket och folket är inte staten.

Skicka ett brev med en avsiktsförklaring om undersökning av min flagga på min flaggstång så skall jag besvara med ett yay or nay.
Att klampa in på min fastighet och ringa på min dörr är oförskämt och förbehållet dom där som vill sälja prenumerationer på fryst fisk eller sälja mobil/internetabonnemang.

Om du som göteborgare hade fått besök av Wiseman för att du hissat AIK's flagga, skulle inte bekymra dig något?
(Eller som i detta fall en blodig blåvit flagga?)
Citera
2024-08-23, 23:40
Medlem
Lestrade75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothenburger
Du har fattat allting som mänskligheten fightats för i 1000 år helt fel.

Tror inte mänskligheten har fightats för samma mål i 1000 år, varje sekel har sin fight.
Citera
2024-08-23, 23:47
Medlem
Citat:
Är du orolig för ett hembesök?

Nämn ett samhälle där man inte övervakar sin befolkning. (Allt ont för det goda.)

Verkar som du tycker det är helt okej att även civilpoliser och FM kan komma hem till dig och gör husrannsakan också då ..
fritt fram bara utan tillstånd.. vända upp och ner på hela ditt hem? Kolla i din mobil och din dator…dom gör ju bara en åsiktskontroll så att säga ..

Jag har heller inget att dölja dom får kolla med bäst dom vill men då ska det fan går rätt till annars åker dom ut med huvudet före samt polisanmälan!
Senast redigerad av Menea 2024-08-23 kl. 23:49.
Citera
2024-08-23, 23:51
Medlem
Framtyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Har du någon som helst erfarenhet av Försvarsmakten? Skulle vilja se dig chipstuttefjant bland riktiga män förklara med pipig röst din kärlek till mongolhövdingen i öster. När du mumlar dina sinnessjuka fantasier om judar och USA. Vem tror du kommer hjälpa dig?
MSM? Nej just det.

Dan hade en förklaring om än något konstig. Flagga en ukrainsk flagga är ok men vad menade han med blodet? Klart Försvarsmakten är intresserade.

Vad jag har för erfarenhet utav försvarsmakten är irrelevant, det som är relevant och det vi diskuterar är att försvarsmakts personal går hem till civila och försöker skrämma människor om man ej är på deras hbtq nivå.
Citera
2024-08-23, 23:53
Medlem
Lestrade75s avatar
Citat:
Verkar som du tycker det är helt okej att även civilpoliser och FM kan komma hem till dig och gör husrannsakan också då ..
fritt fram bara utan tillstånd.. vända upp och ner på hela ditt hem? dom gör ju bara en åsiktskontroll så att säga .. eftersom du inte har något att dölja.

Jag har heller inget att dölja dom får kolla med bäst dom vill men då ska det fan går rätt till annars åker dom ut med huvudet före samt polisanmälan!

Nu tror jag inte de svenska säkerhetstjänsterna gör godtyckliga åsiktskontroller i svenska hem.
Men med din posthistorik kan jag förstå att du är nervös.

Jag har kanske har uttryckt mig kritisk till vissa svenska beslut av den svenska regeringen men det är inget jag inte kan stå för.
Men att ha samhällsomstörtande åsikter och att gå främmandes makt ärenden är en annan sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in