2024-08-23, 20:53
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Nej det är han inte men de är ju svarvade ur samma epok och eftersom han anses vara en vår tids största diplomat bär han anses relevant i sammanhanget kring risker.
Äh? Vår tids största diplomat! "Svarvade" ?
Är du full? eller har ditt översättningsprogram inte uppdaterats?
Citera
2024-08-23, 20:57
Medlem
Pebbiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Och Ryssland kan inte ens försvara Ryssland?

Såhär funkar det - Om rysstroll säger att:

- Kursk är ett strategiskt misstag (för man kan inte försvara Ukraina).
- Sanktioner inte fungerar (för det stärker bara Ryssland).
- Ukraina behöver förhandla (för sin egen skull)
- Det är ingen idé att skänka vapen till Ukraina (för Ryssland förstör dem ändå bara och det är synd om oss skattebetalare).

..så vet vi att det förhåller sig precis tvärtom.
Och det brinner inte i oljedepån i Proletarsk. Det rör sig om planerat underhåll med hårdsterilisering av oljecisternerna.
Citera
2024-08-23, 20:59
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Putin har skalat ner på kärnvapen-hoten sen sommaren, helt medvetet tror jag. Då i beaktning med jänkarnas prezz-val. Vinner Kamala kommer det fram igen. Likaså så tror jag att Putin väntar med en mobilisering, för att se resultatet på samma val.
Nja jag tror nog mer på att det är våra rysshoror som tror att USA kommer att låta Putin vinna kriget om Trump vinner.
Vinner Trump blir det värre för Putin! Trust me ! Han kommer aldrig att missa den här chansen med en avväpnad rysk militär.
Citera
2024-08-23, 20:59
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Att Ryssland skramlar med kärnvapen och har sin doktrin och att Biden ändrar Usa doktrinen gör ju knappast läget till det bättre i världen. Det var ju riktigt nära 1983 så varför skulle det inte kunna ske ett felsteg i detta pressade läge om det vill sig illa.

Men skönt om man bara kan säga ” jag tror inte på kärnvapen”

Vad vore alternativet?
Skramla med kärnvapen och frågan är inte om, utan hur högt du ska hoppa.
Citera
2024-08-23, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Ukraina kan inte ens försvara Donetsk. Tror du att det blir lättare när de slösar bort resurser i Kursk?
Visst är det orättvist att mobboffret slår tillbaka. barnamördare v.puttin gråter ut hos kadyrov och tvingas se den väldigt mullige kadyrov junior "briljera" på skjutbanan där han behövde 12 skott för att träffa 5 stora metallbitar på 10 meters håll, svenska hemvärnssoldater förväntas klara det på 8 skott. Men puttler fick flyga hem med ett löfte om tiotusentals nymobbade tjetjener att skicka till fronten, utan någonsomhelst militär grundutbildning och i bästa fall ett handeldvapen som fungerar. Och vi har ju sett hur värdelösa de tjetjenska elitstyrkorna varit, så vad kan gå snett? De är så många, vårt land så litet, var ska vi hitta plats att begrava dem alla?
Citera
2024-08-23, 21:02
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Nja jag tror nog mer på att det är våra rysshoror som tror att USA kommer att låta Putin vinna kriget om Trump vinner.
Vinner Trump blir det värre för Putin! Trust me ! Han kommer aldrig att missa den här chansen med en avväpnad rysk militär.

Bara så det är sagt : Jag litar inte på honom.
Citera
2024-08-23, 21:07
Medlem
Citat:
jag tror du har rätt!ryzzmupparna tror Trump ska bli deras räddning, men han kommer bli deras undergång!Trump kommer gå igång på putlers attityd, sen är det godnatt för putler, jag hoppas nästan på kärnvapen mot moskva!
Citera
2024-08-23, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
"Russia to grow faster than all advanced economies says IMF"
https://www.bbc.com/news/business-68823399
Du är mer än korkad när du i din propaganda inte har läst vad Rysslands riksbankschef Elvira Nabiullina säger om den ryska överhettade ekonomin. Det är t.o.m. på en nivå där man kan misstänka att hon inom kort kommer att flyga från ett fönster.

Men borskungen tror och hoppas på att ”rysk ekonomi går som tåget” . Vass kniv i lådan? Knappast!
Citera
2024-08-23, 21:11
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Det här påståendet däremot är ju relevant att diskutera. För det är felaktigt. Vi ska inte diskutera andra krig här, men det har hänt flera gånger att länder militärt fört krig framgångsrikt trots skyhög inflation, i åratal. För du pratar väl om kriget, ingen off-topic diskussion?

sprungligen postat av Arccosinus
Egentligen spelar spekulationerna om kvantifieringen ingen roll.
En stat vars realinflation ligger på en nivå om extrema 30-50% är dödssjukt.

Jag tror mera på accosinius.
Du hade inga egna siffror och belägg.
Någon low risk idé har du väl?

Eller är det för edgy?

Du vet ingenting misstänker jag.
Citera
2024-08-23, 21:16
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Äh? Vår tids största diplomat! "Svarvade" ?
Är du full? eller har ditt översättningsprogram inte uppdaterats?

Vad ville du ens argumentera för du ”tror” ju inte ens på kärnvapen. Skönt .. vad skulle jag översätta då vi pratar svenska?
Citera
2024-08-23, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pebbis
Och det brinner inte i oljedepån i Proletarsk. Det rör sig om planerat underhåll med hårdsterilisering av oljecisternerna.
Det verkar fungera, inte en bassilur i närheten. Det är dock imponerande att ryska brandförsvaret såhär 2024 försöker släcka oljebränder genom att spruta vatten på dem, inte ens i mörkaste Afrika skulle man få för sig något så dumt de senaste 50 åren. barnamördare v.puttins "missförstådda geni" verkar ha spridit sig i den ryska befolkningen, eller är det dieten bestående av rovor saltgurka och vodka som håller det ryska folket efterblivet.
Citera
2024-08-23, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
sprungligen postat av Arccosinus
Egentligen spelar spekulationerna om kvantifieringen ingen roll.
En stat vars realinflation ligger på en nivå om extrema 30-50% är dödssjukt.

Jag tror mera på accosinius.
Du hade inga egna siffror och belägg.
Någon low risk idé har du väl?

Eller är det för edgy?

Du vet ingenting misstänker jag.
Psykseglarens påståenden är så försåtliga, i alla sammanhang smyger han in rysspropaganda på ett obehagligt sätt.
Må det obehagliga fanstyget få känna på rysk gästfrihet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in