2024-08-23, 19:51
Medlem
raskenss avatar
Härligt ytterligare 400bolag hamnar på sanktionslistan. Inte bara ryska bolag:

https://kyivindependent.com/us-imposes-new-sanctions-on-russia-third-countries/

Död åt Putin.
Citera
2024-08-23, 19:53
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Öppen kritik mot myndigheterna om Kursk nu i statlig rysk TV. Tar de en risk eller har de blivit instruerade att säga detta? De gör ju också en tydlig skillnad på Kursk och oblasten i Ukraina som ju skall vara en del av Ryssland nu.
https://x.com/Gerashchenko_en/status/1827006192704528769

Jag skulle säga det fetade. Kommer fram vid 40+ sekunder när snubben säger : "-Vi vet inte vems fel detta är !"

Det skylls aldrig på Putin, istället så framställs han som "problem-fixaren" när tidigare trassel uppstått : ("-Om ändå Putin själv vart här !"

Det är alltid någon annans fel, att svårigheter uppstår. Nu letas det efter folk som kan offras, medans Putins gloria blir obefläckad !
Citera
2024-08-23, 19:54
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cigge3
Det cirkulerar lite info att Ryssland kommer kärnvapenbomba ett land i Europa (inte ukraina) och om usa svarar då förgörs Usa.

Svammel? inte vet jag men jag personligen tycker det är ett bra chickenrace.
Uppenbart är du en fullblodsidiot som tror på kärnvapen. Inte ens din husse kommer att sätta igång nåt sånt.
Lägg ner ditt tramsande.
Citera
2024-08-23, 19:56
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Härligt ytterligare 400bolag hamnar på sanktionslistan. Inte bara ryska bolag:

https://kyivindependent.com/us-imposes-new-sanctions-on-russia-third-countries/

Död åt Putin.

Bara att hoppas att Eu även vaknar upp ifrån sin Törnrosa-sömn, på allvar. Det behövs.
Citera
2024-08-23, 19:57
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jag skulle säga det fetade. Kommer fram vid 40+ sekunder när snubben säger : "-Vi vet inte vems fel detta är !"

Det skylls aldrig på Putin, istället så framställs han som "problem-fixaren" när tidigare trassel uppstått : ("-Om ändå Putin själv vart här !"

Det är alltid någon annans fel, att svårigheter uppstår. Nu letas det efter folk som kan offras, medans Putins gloria blir obefläckad !

Ja men ändå en förskjutning av narrativet från Kiev på tre dagar.
Citera
2024-08-23, 19:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av aztlan
Tycker du att det ser ut som en del av planen när du ser din råtta till ledare skruva och flacka med alla sina lemmar i senaste talet i ryzztv 😄

Ukraina kan inte ens försvara Donetsk. Tror du att det blir lättare när de slösar bort resurser i Kursk?
Citera
2024-08-23, 20:02
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Uppenbart är du en fullblodsidiot som tror på kärnvapen. Inte ens din husse kommer att sätta igång nåt sånt.
Lägg ner ditt tramsande.

Att Ryssland skramlar med kärnvapen och har sin doktrin och att Biden ändrar Usa doktrinen gör ju knappast läget till det bättre i världen. Det var ju riktigt nära 1983 så varför skulle det inte kunna ske ett felsteg i detta pressade läge om det vill sig illa.

Men skönt om man bara kan säga ” jag tror inte på kärnvapen”
Citera
2024-08-23, 20:03
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Ukraina kan inte ens försvara Donetsk. Tror du att det blir lättare när de slösar bort resurser i Kursk?
Och Ryssland kan inte ens försvara Ryssland?

Såhär funkar det - Om rysstroll säger att:

- Kursk är ett strategiskt misstag (för man kan inte försvara Ukraina).
- Sanktioner inte fungerar (för det stärker bara Ryssland).
- Ukraina behöver förhandla (för sin egen skull)
- Det är ingen idé att skänka vapen till Ukraina (för Ryssland förstör dem ändå bara och det är synd om oss skattebetalare).

..så vet vi att det förhåller sig precis tvärtom.
Senast redigerad av Thelonegunman 2024-08-23 kl. 20:29.
Citera
2024-08-23, 20:06
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Vad har det att göra med inlägget jag svarade på?
Citera
2024-08-23, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Öppen kritik mot myndigheterna om Kursk nu i statlig rysk TV. Tar de en risk eller har de blivit instruerade att säga detta? De gör ju också en tydlig skillnad på Kursk och oblasten i Ukraina som ju skall vara en del av Ryssland nu.
https://x.com/Gerashchenko_en/status/1827006192704528769
Det är lite märkligt, fler o fler kommer med kritik. Mardan är skitföbannad och framför kritik, Solovyov släpper fram kritik. Kursanfallet har tagit dem hårt.

Kan det var så att de blir alltmer sturska och modiga då de känner på sig att Putins dagar är räknade?
Det gäller ju vara FSB till lags, det är trots allt de som bestämmer när Putin vacklar.
Citera
2024-08-23, 20:07
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Att Ryssland skramlar med kärnvapen och har sin doktrin och att Biden ändrar Usa doktrinen gör ju knappast läget till det bättre i världen. Det var ju riktigt nära 1983 så varför skulle det inte kunna ske ett felsteg i detta pressade läge om det vill sig illa.

Men skönt om man bara kan säga ” jag tror inte på kärnvapen”
Tidigare "felsteg" Typ 1983 har handlat om helt andra händelser vad jag förstått.
Du får gärna berätta varför du tror att Rysslands doktrin skulle se annorlunda ut nu
Citera
2024-08-23, 20:11
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Tidigare "felsteg" Typ 1983 har handlat om helt andra händelser vad jag förstått.
Du får gärna berätta varför du tror att Rysslands doktrin skulle se annorlunda ut nu

Jag skrev att usa uppdaterat sin. Ryssland kör ju på att de skall användas om rikets existens är hotad och den gränsen är ju subjektiv. Sedan om Ryssland skulle kollapsa och det vacuum som skulle uppstå då med tusentals stridsspetsar är ju inget stabilt läge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in