2024-08-23, 18:45
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Du glömde delen om Skatteverket idiot.

” Men den saftigaste skulden var den till Skatteverket – de upptäckte nämligen att mannen hade oredovisade intäkter och fordringar som totalt uppgick till 1,8 miljoner kronor.”
Nej, det var i början på året - 675 tusen är aktuell skuld. Till andra (ej skatteverket) hade han 40 tusen tidigare.

Oredovisade intäkter och fordringar är pengar som han inte har redovisat till Skatteverket. Det är alltså ingen summa på någon skuld.
Intäkter är t ex pengar han fått.
Citera
2024-08-23, 18:45
Medlem
Nu ska han streama från Dubai? Det är inte så omtyckt där va?
Citera
2024-08-23, 18:50
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Nu ska han streama från Dubai? Det är inte så omtyckt där va?
Nej, det är nog ingen lysande idé.
Citera
2024-08-23, 18:51
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det var i början på året - 675 tusen är aktuell skuld. Till andra (ej skatteverket) hade han 40 tusen tidigare.

Oredovisade intäkter och fordringar är pengar som han inte har redovisat till Skatteverket. Det är alltså ingen summa på någon skuld.
Intäkter är t ex pengar han fått.

Haha vi säger så.
Citera
2024-08-23, 18:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av M-W12
Nu har Kronofogden utmätt en av hans tre klockor. Då får vi se om denna kommer ut på auktionstorget inom kort eller om den återlämnas till Chrippa.

https://nyheter24.se/noje/kandisar/1318162-kronofogden-tar-rolex-fran-kand-influencer-flexar
2 av 3 verkar vara fake, precis som hans armband.
Citera
2024-08-23, 19:01
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SimonSess
Guldlänken från Cartier var fejk, han fick tillbaka den och syntes använda den i sociala medier för någon vecka sedan. Han påstod då att den var värd en halv miljon.
Var hittar jag info om det?
Det är ju konstigt om Nyheter 24 som bevakat ärendet sen i januari inte har koll på det.
Citera
2024-08-23, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Var hittar jag info om det?
Det är ju konstigt om Nyheter 24 som bevakat ärendet sen i januari inte har koll på det.

Jag tror att det var Anjo som sa det. Jag kan ha fel.

Vem bryr sig egentligen om det är fejk eller inte.
Det gör dig inte till en bättre människa överhuvudtaget, och absolut inte om du använder folks inkomst som slagträ. Då spelar det ingen roll om du har 20 rolex på armen, du är fortfarande en pissig människa med skev människosyn.
Citera
2024-08-23, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Jag tror att det var Anjo som sa det. Jag kan ha fel.

Vem bryr sig egentligen om det är fejk eller inte.
Det gör dig inte till en bättre människa överhuvudtaget, och absolut inte om du använder folks inkomst som slagträ. Då spelar det ingen roll om du har 20 rolex på armen, du är fortfarande en pissig människa med skev människosyn.
Och vad Anjo säger och vad som är verklighet är ju 2 skilda saker.
Citera
2024-08-23, 20:08
Medlem
Gällande frågan om äktheten kring hans klockor eller om de som mycket annat han har är fejk så har kronofogden och den där Hanna enbart sett dessa klockor på bilder som Chrippa lagt upp, ingen av dem har väl sett alla i verkligheten ännu?
För ett exempel där det gicks ut med att det var en äkta först och höll vid det ett tag och då hade de även klockan i verkligheten
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/klocka-vard-halv-miljon-hittad-pa-gatan-i-stockholm-saknar-agare
Men som ju sen visade sig inte vara värd mer än några hundralappar. Kopior kan ju vara otroligt skickligt gjorda nuförtiden och även en expert kan behöva ha klockan framför sig för att se hur det ligger till så att kunna säga att Chrippas klockor skulle vara värda 500+k tillsammans är ju utifrån vad dessa modeller skulle vara om de nu är äkta men med reservation för att de nu inte är det så kan ju den summan istället bli typ 500kr tillsammans också.
Citera
2024-08-23, 20:09
Medlem
vichy6s avatar
Kaos när Chrippa tystnar.
Citera
2024-08-23, 20:35
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Kaos när Chrippa tystnar.