2024-08-23, 18:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2023-01-01
Läste du?

Kronofogden har alltså inte värderat eller kontrollerat klockan som nu beslagtagits, utan dom har tittat på bilder på internet och sedan uppgett vad klockorna i bilderna är värda.
Ja, jag citerade det själv och lade in det i inlägget - så att inga oklarheter skulle råda.
Tror du själv på att hon skulle sitta och svamla om hon inte kände sig säker på sin värdering?
Det är ju liksom så att hennes renommé är viktigt för den typen av tjänster.

Så jag litar på hennes bedömning i långt högre grad än avundsjuka belackare på nätet som utan grund sitter och kvider "fejk" medan avundsjukan äter upp dem.

Såg du att märkeskläderna som beslagtogs INTE var fejk.
Såg du värdet på hans armband?

Edit
Nej, det är inte kronofogden som tittat på bilder och gissar - det är en person som värderar smycken och klockor.
Citera
2024-08-23, 18:10
Medlem
2023-01-01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, jag citerade det själv och lade in det i inlägget - så att inga oklarheter skulle råda.
Tror du själv på att hon skulle sitta och svamla om hon inte kände sig säker på sin värdering?
Det är ju liksom så att hennes renommé är viktigt för den typen av tjänster.

Så jag litar på hennes bedömning i långt högre grad än avundsjuka belackare på nätet som utan grund sitter och kvider "fejk" medan avundsjukan äter upp dem.

Såg du att märkeskläderna som beslagtogs INTE var fejk.
Såg du värdet på hans armband?

Edit
Nej, det är inte kronofogden som tittat på bilder och gissar - det är en person som värderar smycken och klockor.
Avundsjuk? Ja fan jag önskar att jag också hade skulder och var hatad av hela Sverige. Bra att du läst hela artikeln så du nu vet att det är okänt ifall klockan är äkta (men innehavaren har en historik att använda fejkprodukter).
Citera
2024-08-23, 18:13
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Nej, han har 675 tusen kvar i skuld.

Han har inte heller ljugit om sina klockor - utan det som tagits i beslag är äkta Rolex till ett värde av flera hundra tusen. (570 tusen)

Dig lyssnar jag definitivt inte på. Du slickar väl hans arsle rent snart.

Det står i media bara kolla länken din jävla mupp.
Citera
2024-08-23, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Ja det lär han göra. Vi är några som har sagt detta hela tiden men vill han inte lyssna får han bara skylla sig själv. Jäddra pojkspoling.

Att detta nu händer visar tydligt att myndigheter har koll och snart kommer snaran dras åt.
Men som du säger han får skylla sig själv.
Citera
2024-08-23, 18:18
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Avundsjuk? Ja fan jag önskar att jag också hade skulder och var hatad av hela Sverige. Bra att du läst hela artikeln så du nu vet att det är okänt ifall klockan är äkta (men innehavaren har en historik att använda fejkprodukter).

Menar du det här

Hellberg berättar att en av influencerns klockor, Rolex Datejust, lanserades redan 1945 och sedan dess har släppts i flera olika utföranden. Just den länk som influencern har i sin ägo kallas för Jubilee och är den mest klassiska på just den klockan.

Den manliga influencern har ett Instagramflöde fyllt av lyx, så kanske är det inte konstigt att även hans klockor går i samma linje.

– Det tillsammans med den "fluted" vridring han har är också val som får klockan att bli mer blingig. Här har han samma på båda sina Datejusts, berättar Hanna Hellberg för Nyheter24.

Eller detta
I mars, bara några månader efter att Kronofogden gjorde sin första utmätning, så slog dom till igen. Då tog myndigheten ett par solglasögon från Louis Vuitton och ett set med barnkläder från Ralph Lauren.

Eller detta
Enligt handlingar som Nyheter24 då tog del av så meddelade Kronofogden mannen om utmätning – och de la då beslag på en märkesjacka från ett franskt välkänt märke till ett värde av 10 000 kronor. De tog också en guldlänk från franska Cartier med ett uppskattat värde på 80 000 kronor.

Eller detta

Utåt sett har han i flera år levt ett liv i lyx med extremt exklusiva märkeskläder, påkostade shoppingresor och dyra klockor.

Märken som Christian Dior, Gucci, Louis Vuitton och Balmain dominerar i hans flöde, och runt handleden har han oftast klockor från schweiziska Rolex eller smycken från bland annat franska Hermés.

VAR står det att något är fejk? VAR står det att han brukar ha fejkade saker?
Citera
2024-08-23, 18:20
Medlem
2023-01-01s avatar
Citat:
Menar du det här

Hellberg berättar att en av influencerns klockor, Rolex Datejust, lanserades redan 1945 och sedan dess har släppts i flera olika utföranden. Just den länk som influencern har i sin ägo kallas för Jubilee och är den mest klassiska på just den klockan.

Den manliga influencern har ett Instagramflöde fyllt av lyx, så kanske är det inte konstigt att även hans klockor går i samma linje.

– Det tillsammans med den "fluted" vridring han har är också val som får klockan att bli mer blingig. Här har han samma på båda sina Datejusts, berättar Hanna Hellberg för Nyheter24.

Eller detta
I mars, bara några månader efter att Kronofogden gjorde sin första utmätning, så slog dom till igen. Då tog myndigheten ett par solglasögon från Louis Vuitton och ett set med barnkläder från Ralph Lauren.

Eller detta
Enligt handlingar som Nyheter24 då tog del av så meddelade Kronofogden mannen om utmätning – och de la då beslag på en märkesjacka från ett franskt välkänt märke till ett värde av 10 000 kronor. De tog också en guldlänk från franska Cartier med ett uppskattat värde på 80 000 kronor.

Eller detta

Utåt sett har han i flera år levt ett liv i lyx med extremt exklusiva märkeskläder, påkostade shoppingresor och dyra klockor.

Märken som Christian Dior, Gucci, Louis Vuitton och Balmain dominerar i hans flöde, och runt handleden har han oftast klockor från schweiziska Rolex eller smycken från bland annat franska Hermés.

Mannen, killen vi pratar om har nästan endast lyxkläder. Hur kommer det sig att Kronofogden plockar med sig ett plagg?
Citera
2024-08-23, 18:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Dig lyssnar jag definitivt inte på. Du slickar väl hans arsle rent snart.

Det står i media bara kolla länken din jävla mupp.

Jag förstår att artikeln är alldeles för lång för dig - så jag hjälper dig.

Nu kan Nyheter24 avslöja att mannens skulder har växt – och att Kronofogden återigen tagit i med hårdhandskarna. Influencerns skuld är numera på över 675 000 kronor.
Citera
2024-08-23, 18:21
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Mannen, killen vi pratar om har nästan endast lyxkläder. Hur kommer det sig att Kronofogden plockar med sig ett plagg?
De kanske inte fick tag på mer helt enkelt. Du får fråga dem.
Citera
2024-08-23, 18:32
Medlem
Citat:
Har du någonsin sett Chrippa med äkta klockor eller lyxkläder?

Jag har svårt att bedöma på avstånd. Jag själv är ingen märkesfantast, jag äger ingen Rolex och ser inte skillnad på en t-shirt från Dressman eller om det skulle vara från något lyxmärke. För mig är det en t-shirt.

Jag påpekade bara tidigare att det var märkligt att inte ordna till datumet då jag vet att den delen är man noga med.
Direkt fick jag påhopp om att jag inte är trovärdig och att jag inte känner några som har en Rolex ...Jisses
Nivån är spektakulär emellanåt.
Senast redigerad av VilaVila 2024-08-23 kl. 18:43.
Citera
2024-08-23, 18:32
Medlem
SimonSesss avatar
Citat:
Menar du det här

Eller detta

Eller detta

Eller detta

Guldlänken från Cartier var fejk, han fick tillbaka den och syntes använda den i sociala medier för någon vecka sedan. Han påstod då att den var värd en halv miljon.
Citera
2024-08-23, 18:39
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Jag förstår att artikeln är alldeles för lång för dig - så jag hjälper dig.

Nu kan Nyheter24 avslöja att mannens skulder har växt – och att Kronofogden återigen tagit i med hårdhandskarna. Influencerns skuld är numera på över 675 000 kronor.

Du glömde delen om Skatteverket idiot.

” Men den saftigaste skulden var den till Skatteverket – de upptäckte nämligen att mannen hade oredovisade intäkter och fordringar som totalt uppgick till 1,8 miljoner kronor.”
Citera
2024-08-23, 18:42
Medlem
Citat:

Exakt så tänker jag med, han visar ju upp mängder med saker/kläder som han borde förvara hemma, iaf kläder men det verkar inte kronofogden bry sig särskilt mycket om så det lutar ju åt att det mesta är fejk.
Och varför behöver man alla dessa krediter om man har så mycket pengar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in