Citat:
Han kanske fick ett "Jimmie-moment"?Ja tja, plan om påverkansoperation kanske inte funnits men det är ovanligt att gå ut i media efter sånt slags besök, och det barkade skevt iom det.
Nu är killarna röjda och det är ju kämpigt då.
Personligen tror jag inte FlaggKamera-Dan’s agenda är rysk, utan möjligt mer ukrainsk och även lokalpatriotisk men med inslag/tecken på viss politisk förvirring parat med då primärt hysteriskt uppmärksamhetssökande kring hur han lägger fram sin utsatthet för det han kallar åsiktskontroll.
Det är också törst på uppmärksamhet som gör att han bombat sin egen fb full med Ukraina-stöd, utan att han för den sakens skull har någon djupare reflektion på varför han ömmar för Ukraina.
Gubben står på flera ben samtidigt och ingen ordning på tankegången sin.
Hade han på riktigt ömmat för Ukraina och begripit symboliken bakom landets och omvärldens försvar mot den ryska fientligheten, så hade han bara blivit glad och seriöst mottagande om must-officerare knackar på för frågor.
Nu är killarna röjda och det är ju kämpigt då.
Personligen tror jag inte FlaggKamera-Dan’s agenda är rysk, utan möjligt mer ukrainsk och även lokalpatriotisk men med inslag/tecken på viss politisk förvirring parat med då primärt hysteriskt uppmärksamhetssökande kring hur han lägger fram sin utsatthet för det han kallar åsiktskontroll.
Det är också törst på uppmärksamhet som gör att han bombat sin egen fb full med Ukraina-stöd, utan att han för den sakens skull har någon djupare reflektion på varför han ömmar för Ukraina.
Gubben står på flera ben samtidigt och ingen ordning på tankegången sin.
Hade han på riktigt ömmat för Ukraina och begripit symboliken bakom landets och omvärldens försvar mot den ryska fientligheten, så hade han bara blivit glad och seriöst mottagande om must-officerare knackar på för frågor.
Menar du med ditt inlägg att man måste välja sida, och när man gör det så måste det dessutom vara på "rätt" sätt?. Kommer ju i princip att vara omöjligt.
Folk som tycker att Förvarsmaktens agerande här är försvarligt, har ingen aning om vilka portar de öppnar och bör inte klaga på diktaturer.
Det kan tyckas vara en liten oskyldig händelse från både FM och Danne, men sätter vi inte ner foten nu, så kan det gå illa.
Jag ser det hela som en testballong. Det skrämmande är att de flesta verkar låta det passera.
Innan ni vet ordet av är det Din dörr de knackar på.