Citat:
Jag är rätt spänd själv och veta betydelsen av Taylors eventuella stöd till Kamala och pga jag tycker man inte sett detta i pollsen mer tydligt.https://www.youtube.com/watch?v=yNEcdtjbTbc
Här berättar en kvinna om att hon som ung blev våldtagen av sin styvfarm, och att det var första gången hon fick höra att hon hade ett alternativ. Hon kan inte tänka sig hur vore om hon inte hade haft det. Och så talar hon om att Kamala som president ska skriva in en lag som ska gälla i alla stater att det finns ett alternativ.
Det var ju en kvinna som berättade att hon inte fick en abort trots att läkaren sa att det var risk för att hon skulle avlida. Staten bestämde över läkaren och patienten,
Nu verkar det ha börjat sprida sig hur förbudet slår mot kvinnor.
Här berättar en kvinna om att hon som ung blev våldtagen av sin styvfarm, och att det var första gången hon fick höra att hon hade ett alternativ. Hon kan inte tänka sig hur vore om hon inte hade haft det. Och så talar hon om att Kamala som president ska skriva in en lag som ska gälla i alla stater att det finns ett alternativ.
Det var ju en kvinna som berättade att hon inte fick en abort trots att läkaren sa att det var risk för att hon skulle avlida. Staten bestämde över läkaren och patienten,
Nu verkar det ha börjat sprida sig hur förbudet slår mot kvinnor.
Du vet som tex i dessa val som varit och där D sopat banan med R och i områden de själva normalt krossar demokrater.
Ska bli intressant och följa, och intressant och se vad hon säger.
För jag tror det är ett gäng välvalda ord över kvantitet, tror inte hon kommer kampanja något mer än möjligtvis göra en show vid nått tillfälle.
Och hennes budskap är helt klart fokuserat på kvinnor och till sektens stora förtret har vi sett redan innan ens Taylor öppnat munnen.
Av någon anledning vill dom att Taylor ska ta ställning till all existerande politik och jag misstänker det är för de är i ett stort behov av smutskastning.
Och att de vill ha något som de kan prata om istället, än faktumet att R och sekten attackerar kvinnors rättigheter på mer plan än ett.
Vi får se om hon dyker upp innan konventet är över.