2024-08-23, 07:03
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Jag blir oerhört bekymrad om försvarsmakten väljer sina "ryska spioner" baserat på vilken flagga de hissar på sin stång.

Det är troligtvis inte rätt att utgå från att det bara är denna flagg som påkallat besök.
Jag tycker nästan det säger sig självt att denna gren från must inte knackar på för att bara höra sig om en tveksam flagga.
Det är dyrbara operatörer som resurs som såklart helst inte ska röjas, men ändå knackar dom på och legitimerar sig mot vetskap om att dom filmas, och nu måste man faktiskt börja beakta vad som är rimligt att tro/tänka.
Det framgår rent av lite mellan raderna i artikeln att det inte bara rör sig om en flagga.
Vad Dan lägger fram i Expressen är vad Dan vet/upplevt, men det är inte, och kommer aldrig att vara detsamma som vad som faktiskt råder.
Citera
2024-08-23, 07:06
Medlem
Twitterturkens avatar
Vilket jävla U-land Sverige blivit, staten kommer på hembesök och frågor vilket land man stöttar i en konflikt hundratals mil bort.
Nordkorea vibbar.
Citera
2024-08-23, 07:19
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Jag blir oerhört bekymrad om försvarsmakten väljer sina "ryska spioner" baserat på vilken flagga de hissar på sin stång.
Haha, bullseye!
Vi upptäcker bara spionerna som bär sin nationsflagga på kavajslaget.
#slutaspionera
Citera
2024-08-23, 07:23
Medlem
citymormors avatar
Vilka jävla trattar! Blev filmade med när dom bröt lagen och åsiktsregistrerade
Citera
2024-08-23, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det är troligtvis inte rätt att utgå från att det bara är denna flagg som påkallat besök.
Jag tycker nästan det säger sig självt att denna gren från must inte knackar på för att bara höra sig om en tveksam flagga.
Det är dyrbara operatörer som resurs som såklart helst inte ska röjas, men ändå knackar dom på och legitimerar sig mot vetskap om att dom filmas, och nu måste man faktiskt börja beakta vad som är rimligt att tro/tänka.
Det framgår rent av lite mellan raderna i artikeln att det inte bara rör sig om en flagga.
Vad Dan lägger fram i Expressen är vad Dan vet/upplevt, men det är inte, och kommer aldrig att vara detsamma som vad som faktiskt råder.

Ja, jag anser med att det knappast handlar om enbart flaggan utan man ha garanterat kollat upp ett och annat, sedan tyckt att det kunde vara läge.
Frågan är väl mer varför han sökt denna uppmärksamheten och när han väl fick det så gick han ut i pressen. Antingen har han verkligen velat se om han kan locka fram någon eller så är han merän rimligt korkad och nu fått kalla fötter. Såsom det blivit i dagens Sverige, så skulle det dock inte förvåna mig om han är merän rimligt naiv. I vilket fall så tycker jag de gjorde rätt som nu i vilket fall visar på att de ändå håller lite koll runtom i samhället. Bristen ligger väl i varför de inte fixade den där kameran, så det inte kunde läcka ut eller så var det vad man ville. Det finns en strategi i allt, även det där besöket.
Citera
2024-08-23, 07:49
Medlem
jugbandbluess avatar
om han vore en person värd att hålla under uppsikt skulle han knappast deklarera sina sympatier med en flagga på en flaggstång. ganska hög WTF-faktor på försvarsmaktens agerande här.

men jag antar att det faktum att de utsända tu var män och inte transvestiter får ses som en liten seger.
Citera
2024-08-23, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
Mestadels bestod inlägget jag citerade på av dina egna åsikter. Sedan kan du bara spekulera i hur andra möjligtvis kan ha tänkt (i olika sammanhang).

Dina tankar om andra människors motiv till varför de agerade som de gjorde tycker jag framstår som paranoida, knappast troliga skulle jag säga. Och att misstänka människor som hissar svenska flaggan för att vara nazister är ganska långsökt.
Det fanns alltså ingen som helst anledning till besöket? Om du opponerar dig bör du komma med ett bättre förslag själv. Eller är du en sån som bara gnäller och aldrig själv tillför något?
Citera
2024-08-23, 08:08
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Obehagligt på riktigt.. vi har ju för fan yttrandefrihet i detta land vad är det som händer?
Helt klart dom ville göra åsiktskontroll..

Orolig?

Ja det bör du vara såklart MUST och SÄPO håller koll på rysstrollen vid Flashback.

Jag ser VERKLIGEN fram emot när säkerhetsriskerna tas om hand.
Kan inte ha desinformatör och sabotörer springa lösa inom Sverige.

Precis som islamistiska terroristerna bör dessa omedelbart omhändertas.

Självklart rivna medborgarskap och deporteras till ett mer lämpligt land.

Det blir "paradiset" Ryssland nästa med andra ord.
Citera
2024-08-23, 08:23
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twitterturken
Vilket jävla U-land Sverige blivit, staten kommer på hembesök och frågor vilket land man stöttar i en konflikt hundratals mil bort.
Nordkorea vibbar.
Ja, eller sånt hade man kunnat förvänta sig i just Ryssland.
Citera
2024-08-23, 08:27
Medlem
MyJustices avatar
Bra att jag själv kommer från en tid där åsiktsbrott inte fanns
Kan därför se att vi lever under ett nytt typ att statlig kontroll .
Tyvärr
Citera
2024-08-23, 08:27
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Ja, jag anser med att det knappast handlar om enbart flaggan utan man ha garanterat kollat upp ett och annat, sedan tyckt att det kunde vara läge.
Frågan är väl mer varför han sökt denna uppmärksamheten och när han väl fick det så gick han ut i pressen. Antingen har han verkligen velat se om han kan locka fram någon eller så är han merän rimligt korkad och nu fått kalla fötter. Såsom det blivit i dagens Sverige, så skulle det dock inte förvåna mig om han är merän rimligt naiv. I vilket fall så tycker jag de gjorde rätt som nu i vilket fall visar på att de ändå håller lite koll runtom i samhället. Bristen ligger väl i varför de inte fixade den där kameran, så det inte kunde läcka ut eller så var det vad man ville. Det finns en strategi i allt, även det där besöket.

Att gå ut i pressen är nog för att verkligen maxa uppmärksamhet.
Någon i tråden beskrev tidigt en rad förehavanden av denne Dan, som i viss mån skapar ett mönster, dramatiskt uppmärksamhetsökande lagt.

Det finns många som Dan i samhället, men att ägna sig åt att nita dessa och på det viset riskera värdefull resurs i form av röjande av operatörer görs inte.
Det finns ett litet citat ur artikeln som om det stämmer - är värt att lyfta och det är när ena operatören svarar på en fråga;
”Hos våra höga chefer”

Här…. Har man sagt alldeles för mycket, om citatet nu är korrekt.
Men det är också här man sagt tillräckligt för att kanske Dan ska få en tankeställare, och kanske även en klar majoritet (som vanligt ofta Flashback-moderatorer), trådskribenter kan börja fundera på vad det innebär.
Citera
2024-08-23, 08:29
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
De skickar väl inte Hamilton eller sina mest hemliga operatörer för en dörrknackning
Det där är ju pappersvändare
Dock är hela händelsen beklämmande för ett land som påstår sig ha hög rättssäkerhet.
Nästa steg är väl att Dan bara får en svart huva över ansiktet och kastas in i en skåpbil för att försvinna för gott.
Medans de hypnotiserade propagandaminionerna klappar i takt.
Det var så här det började
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in