Citat:
Ursprungligen postat av
Kammadaj
Ja, jag anser med att det knappast handlar om enbart flaggan utan man ha garanterat kollat upp ett och annat, sedan tyckt att det kunde vara läge.
Frågan är väl mer varför han sökt denna uppmärksamheten och när han väl fick det så gick han ut i pressen. Antingen har han verkligen velat se om han kan locka fram någon eller så är han merän rimligt korkad och nu fått kalla fötter. Såsom det blivit i dagens Sverige, så skulle det dock inte förvåna mig om han är merän rimligt naiv. I vilket fall så tycker jag de gjorde rätt som nu i vilket fall visar på att de ändå håller lite koll runtom i samhället. Bristen ligger väl i varför de inte fixade den där kameran, så det inte kunde läcka ut eller så var det vad man ville. Det finns en strategi i allt, även det där besöket.
Att gå ut i pressen är nog för att verkligen maxa uppmärksamhet.
Någon i tråden beskrev tidigt en rad förehavanden av denne Dan, som i viss mån skapar ett mönster, dramatiskt uppmärksamhetsökande lagt.
Det finns många som Dan i samhället, men att ägna sig åt att nita dessa och på det viset riskera värdefull resurs i form av röjande av operatörer görs inte.
Det finns ett litet citat ur artikeln som om det stämmer - är värt att lyfta och det är när ena operatören svarar på en fråga;
”Hos våra höga chefer”
Här…. Har man sagt alldeles för mycket, om citatet nu är korrekt.
Men det är också här man sagt tillräckligt för att kanske Dan ska få en tankeställare, och kanske även en klar majoritet (som vanligt ofta Flashback-moderatorer), trådskribenter kan börja fundera på vad det innebär.