2024-08-23, 00:29
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Chrippa har gått igenom en process, och det har man kunnat se under årets gång.

Ni vill inte att han ska förändras, för vem ska underhålla er då och vem ska ni hata på istället?
Där har du en poäng. Om Chrippa förändras och börjar bete sig bättre så kommer det ju finnas mindre att klaga på och att diskutera.
Citera
2024-08-23, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Jag förstår inte. Du är otroligt drivande och visar upp hat mot andra kreatörer på ett riktigt smutsigt sätt. Tycker du att du är rätt person att anse att det måste stoppas (jag är helt enig i sakfrågan) men samtidigt ägnar dig åt det du vill ska upphöra.
Nu tycker jag att du är hemskt finkänslig med tanke på hur du har uttryckt dig om personer i dramat och användarkonton här. Detta konto är uttrycker sig alltid respektabelt.

Hen är rätt person att anse att ondskan, mobbingen, förtalen och hatet ska stoppas på sociala medier.

Projicera hellre på något användarkonto som faktiskt stämmer in på din beskrivning. Det du skriver nu saknar substans.
Citera
2024-08-23, 00:32
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
En liten fråga till dig. Gäller det du menar är mobbning endast om det är mot personer du anser är bra.
För jag ser väldigt många som äger en stor dos av dubbelmoral. Gruppen det talas om verkar växa då det kommer in användare som attackerar hejdlöst och det verkar som att du är själva matriarken.
Känner du dig attackerad av andra medlemmar?
Då vet du hur många av oss andra kännt dem senaste 8 månaderna när vi försökt kommentera och diskutera om Chrippa kaoset i denna tråd.
Attackerna i denna tråd har liksom inte börjat nu.
Citera
2024-08-23, 00:36
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Varför är det så stora problem att andra har en egen åsikt och inte köper att han förändrats på en sekund? Du tycker han har bättrat sig och andra tycker det inte.

Det är väl inget att diskutera vidare. Det är väl bättre att diskutera varför vardera part har sin åsikt istället för att göra det till ett problem att man har en egen åsikt.
Colorgreenandpink sa aldrig att du måsten tycka som honom.
Han frågade varför folk först sa att chrippa skulle förändras, och när han gör det klagar folk på att han har förändrats.
Citera
2024-08-23, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Det behöver inte ens vara positivt om Chrippa.
Om man yttrar sig att drevet är fel, om man påpekar Anjos lögner, om man påpekar bristen på bevis, då blir man direkt som du säger attackerad av en flock.
Man blir tillskriven åsikter man aldrig sagt och dem kräver att man ska förklara och försvara vad någon annan sagt.
Det är för att det i realiteten inte går att försvara drevet eller attt en kreatör ljuger långt mer än han talar sanning och att det inte går att bevisa att deras påståenden stämmer.

Sektens svans har förstått det och som jag sagt förr, fokusförflyttning.

Fokustillbakaflyttning
Smittar inte glädjen av sig när man ser hur glad och trygg Lillen verkar? Hon skiner som en sol i ihopa med Chrippa och Linnea.
Senast redigerad av Pallal 2024-08-23 kl. 00:48.
Citera
2024-08-23, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Eller hur?!

Återstår att se om han lyckas hålla fasaden uppe.
Det du ser är en sektmedlem som har vaknat ur sin psykos, brutit sig loss och som har viljan att bli en bättre version av sig själv.

Hans tidigare krets hade dåligt inflytande på honom, Linnea får honom att växa.

På alla möjliga sett och ställen
Citera
2024-08-23, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Varför är det så stora problem att andra har en egen åsikt och inte köper att han förändrats på en sekund? Du tycker han har bättrat sig och andra tycker det inte.

Det är väl inget att diskutera vidare. Det är väl bättre att diskutera varför vardera part har sin åsikt istället för att göra det till ett problem att man har en egen åsikt.
Hen frågade något. Var god svara.

Öppna upp om varför du inte tror att Joakim initierade drevet och hur han kan ”råka” hamna i drama hela tiden.

Varför säger alla hans bekanta samma sak?

Jämför med Bianca Ingrosso. Hon är långt mer känd, framgångsrik och rik än Joakim. Hon har inte dom problemen. Varför?
Senast redigerad av Pallal 2024-08-23 kl. 00:49.
Citera
2024-08-23, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Det du ser är en sektmedlem som har vaknat ur sin psykos, brutit sig loss och som har viljan att bli en bättre version av sig själv.

Hans tidigare krets hade dåligt inflytande på honom, Linnea får honom att växa.

På alla möjliga sett och ställen

Som sagt, återstår att se om han lyckas hålla upp fasaden.

Tycker det är mer ”ert gäng” här, som beter sig som en sekt, men det är ju rent Chrippastuk att lägga över sitt beteende på andra.
Citera
2024-08-23, 00:59
Medlem
Citat:

Tycker det är mer ”ert gäng” här, som beter sig som en sekt, men det är ju rent Chrippastuk att lägga över sitt beteende på andra.
Det är vi som vill ha bort mobbing/drev/förtal mot er som vill behålla det.
Helt rätt!

Projiceringen står ni för, det är bara att läsa tråden så blir det tydligt.
Citera
2024-08-23, 00:59
Medlem
Dopys avatar
Citat:

Det är just såna här inlägg som du gör som är problemet med denna tråd.
Du delar in användare i olika grupper. Alla som inte tycker som dig ingår i "ert gäng".
Vilka användare ingår i ditt "gäng"?

Och varför känns du negativ till att chrippa skulle ha förändrats? Det är väl bra om han förändrats till det bättre?
Citera
2024-08-23, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Det är vi som vill ha bort mobbing/drev/förtal mot er som vill behålla det.
Helt rätt!

Projiceringen står ni för, det är bara att läsa tråden så blir det tydligt.

Visa ETT inlägg där jag påvisar att jag tycker att det är okej.
Citera
2024-08-23, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Det är just såna här inlägg som du gör som är problemet med denna tråd.
Du delar in användare i olika grupper. Alla som inte tycker som dig ingår i "ert gäng".
Vilka användare ingår i ditt "gäng"?

Och varför känns du negativ till att chrippa skulle ha förändrats? Det är väl bra om han förändrats till det bättre?

Man behöver vara blind för att inte se att det finns ett ”gäng”, eller vilket ord du nu föredrar.

Jag är inte negativ till det, jag tror bara inte på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in