2024-08-22, 20:07
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Syftade mest på att jag förstår att Porto köpte honom iom att det jag svarade på var "trots bara 3 mål".
Det är liksom inte de 3 målen Porto betalar för.

Sen tror jag han hade kunnat nå 150M i Bajen, kanske inte troligt men inte omöjligt som du påstår.
Aha sorry jag misstolkade dig helt, då förstår jag.

Angående hans prislapp i Bajen så måste priserna skena iväg ytterligare om han ska gå för 150M. Svårt att jämföra med tanke på position men Hugo Larsson och Bergvall var ju bättre i yngre ålder och Nanasi(som är två år äldre) var seriens bästa spelare i det rikaste laget.
2024-08-22, 20:26
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Aha sorry jag misstolkade dig helt, då förstår jag.

Angående hans prislapp i Bajen så måste priserna skena iväg ytterligare om han ska gå för 150M. Svårt att jämföra med tanke på position men Hugo Larsson och Bergvall var ju bättre i yngre ålder och Nanasi(som är två år äldre) var seriens bästa spelare i det rikaste laget.

Nanasi gick under radarn när han var i samma ålder. Jag tror Gül har goda chanser att göra en minst lika bra resa som Nanasi de kommande 2 åren.

Jag hade iaf hellre tackat nej till dessa pengar, och satsat på +10M till nästa sommar. Lätt.
Senast redigerad av QuantumQuill 2024-08-22 kl. 20:34.
2024-08-22, 20:51
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Nanasi gick under radarn när han var i samma ålder. Jag tror Gül har goda chanser att göra en minst lika bra resa som Nanasi de kommande 2 åren.

Jag hade iaf hellre tackat nej till dessa pengar, och satsat på +10M till nästa sommar. Lätt.

Nanasi hade hunnit starta i Champions League när han var i samma ålder, samt gjorde 10 poäng utlånad till Kalmar så skulle väl inte säga att han gick under radarn. Det gick att se att han hade det i sig som han visar nu.
2024-08-22, 21:01
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbe
Nanasi hade hunnit starta i Champions League när han var i samma ålder, samt gjorde 10 poäng utlånad till Kalmar så skulle väl inte säga att han gick under radarn. Det gick att se att han hade det i sig som han visar nu.
Och vi som följer Gül på nära håll ser vad han har i sig. Jag har full förståelse för att det inte gått upp för er utomstående. Men lita på mig när jag säger att det är rätt samstämmig enighet i Bajenland att det är otroligt synd att denna affär blir av redan nu.

Det är många som håller Gül högre än Erabi, sina 3 mål till trots.

Aja, jag tror inte det finns så mycket mer att säga. Gül kan bli en flopp även om jag inte tror det.
2024-08-22, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Hade hellre sålt Erabi just nu om jag fick välja. Men fin klubb att gå till så fullt förståeligt. Hur mycket har vi sålt för i år nu?

Edit: 60 millar för en som gjort 3 mål i år får ses som bra betalt.

Köper belagarna Djuka för 45 så landar vi på ~225 bajenmiljoner… utan ev bonusar, sjuka pengar. Sedan finns det gott om potentiella storförsäljningar kvar i truppen.
2024-08-22, 23:08
Medlem
a.Canis.Majoriss avatar
Citat:
Det är många som håller Gül högre än Erabi, sina 3 mål till trots.
Svårt att tro att någon håller Gul högre, Erabi är kanske seriens bästa anfallare. Sån jävla beast
2024-08-23, 07:25
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knasen2k
Köper belagarna Djuka för 45 så landar vi på ~225 bajenmiljoner… utan ev bonusar, sjuka pengar. Sedan finns det gott om potentiella storförsäljningar kvar i truppen.
Vi är inget aktiebolag, jag vill att egna produkter stannar åtminstone tills vi nått framgång. Snart står vi där igen med legoknektar utan hjärta för klubben och med tom plånbok.
2024-08-23, 07:49
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Vi är inget aktiebolag, jag vill att egna produkter stannar åtminstone tills vi nått framgång. Snart står vi där igen med legoknektar utan hjärta för klubben och med tom plånbok.

Ekonomi är den viktigaste vägen framåt. Vår strategi är uppenbarligen väldigt väldigt gynnsam, bara fortsätta på den inslagna vägen. För två år sen var Gül nära att lämna för en spottstyver för övrigt.
2024-08-23, 07:53
Medlem
Har nån koll på hur mycket allsvenskan sålde för till utlandet detta fönster?känns det va rekord på g?
2024-08-23, 09:25
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Har nån koll på hur mycket allsvenskan sålde för till utlandet detta fönster?känns det va rekord på g?

Helåret 2024 är garanterat rekord iaf.

Nanasi, Lucas och Yalcouye. Därtill lite grus som Dahl och diverse bajenspelare.
2024-08-23, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av London
Helåret 2024 är garanterat rekord iaf.

Nanasi, Lucas och Yalcouye. Därtill lite grus som Dahl och diverse bajenspelare.
Känns gött se svenska klubbar börjat ta betalt för sina spelare.

Hörde en podd från Spanien där flera klubb presidenter att Norden är fortfarande ett ställe med normala priser,men ser att den tiden börjar försvinna
2024-08-23, 10:12
Medlem
mishimas avatar
Rygaard har inte förlängt än.

https://www.fotbollskanalen.se/europa-conference-league-kval/rygaards-kontrakt-gar-ut-framtiden-osaker-nagon-gang-maste-vi-ta-ett-snack/

Vi skulle kanske skulle erbjuda honom ett korttidskontrakt. Har vi tur kanske Häcken släpper nu om de vill få några kronor för honom.

...
Har också en idé om att vara lite kaxiga och lägga ett bud på Christoffer Nyman. Norrköpings ekonomi går dåligt och de har inget att sälja, samtidigt som de ligger risigt till sportsligt så klart. Vore perfekt för oss. 10 miljoner?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in