2024-08-22, 22:00
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Vad är det som stämmer in bäst på Engström här?

Lisbeth Palme:

890619 Tingsrätten
Ansiktet hade påfallande ljushet under näsan… det var rektangulärt och med markerade kindsidor. Munnen gav ett rakt intryck. Det fanns en vikning under den ljusa ytan under näsan, liksom framskjutet käkparti- eller kanske snarare haka. Blicken var mycket stirrande. Den såg inte mörk ut egentligen, utan ljus som jag uppfattade det.

890918 Hovrätten
Förhållandevis mörk-cendré eller mörkare. Ansiktet gav ett rakt intryck, rektangulärt, med sidorna på kinderna markanta och hakan framskjuten. Så uppfattade jag som ett ljust, väldigt rakt på något sätt parti under näsan, men ändå vitt. Ansiktet gav ett vikt intryck, kanske beroende på att hakan var så framskjuten eller på grund av att överläppens utseende var som den var. Det var som raka delar i ansiktet, tvärgående linjer.

Jag tycker inte SEs ansikte ger något 'vikt' intryck.
Citera
2024-08-22, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Ja, AD och hans passagerare ser GM i profil i skottögonblicket när taxin går genom korsningen?

För JA & Co tar det någon sekunder att lokalisera ljudkällan och försöka förstå vad som händer?

Mellan dessa två observationer kan GM ha gått fram ett par steg och tittat?

Märkligt att inte JÅS såg mer, med tanke på att han stod ganska nära.

De i AH:s bil var väl distraherade av hög musik.

Jo, Morelius sa ju att GM var i rörelse hela tiden.. ett steg hit ett steg dit.. man måste kolla rätt noga för att få med alla detaljer.
Citera
2024-08-22, 22:02
Medlem
Citat:
Ja, Pickenipaketet, Othurizas och Måndag hela veckan kommer säkert peppra CA-tråden med satir, kilometerlånga inlägg och kritik.

Det kommer bli lugnt som på en (bottenfrusen) fiskesjö här.

Inte.

Tycker ni det är konstigt att alla som skriver här inte är 100 procentigt övertygade att SE är gm?
Citera
2024-08-22, 22:05
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Kan det finnas fler personer än SE som var klädda i något blått?
Vet vi med säkerhet vilken färg på kläderna SE hade på mordkvällen?

Vi vet alla att SE är mördaren om man kan landa i att han var 'klädd i något blått'.

Typisk 'moderatfärg' och KP sa på pressträffen att SE var moderat.

GM-SE var också klädd i något blått när han dumpade mordvapnet under Långtjärnens is utanför Hedemora veckan efter mordet.

Ett till skottsäkert argument att den påhittade GM-SE var mördaren således!
Citera
2024-08-22, 22:08
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
HO minns ett blått plagg, hans exfru minns ett blått plagg och även ALG verkar vara inne på det.

NF ser något blått och LJ tycker sig minnas något blått.

Men själv säger han väl att han hade en svart rock? Hade han en mörkblå av samma modell?

Därutöver har vi kepsen och handledsväskan, samt en framåtlutande springstil med pendlande underarmar.

Är det inte en tysk springstil, förresten? Skandiamannen ser "skolad" ut.

Finns det någon koppling till Tyskland på karln?

Hur kopplar du det som LJ och NF såg till hur efterspelsvittnet SE var klädd?

ALG var väl inne på en beige duffel?
Citera
2024-08-22, 22:24
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Tycker ni det är konstigt att alla som skriver här inte är 100 procentigt övertygade att SE är gm?

Nej, ingen är väl 100% övertygad, inte ens TP?

SE kan ju vara världshistoriens konstigaste vittne också.

Argument och motargument, källor och motkällor, o.s.v. hör till i en konstruktiv diskussion.

Denna tråd har dessvärre ibland haft en tendens att urarta åt ett oseriöst håll.

Det spottande och fräsande som skymtar här ser man heller inte i någon annan tråd.

Och varför ägnar folk hela sina liv åt att vederlägga SE, istället för att argumentera för ett eget spår?

Något är snett i vår herres MOP-hage ...
Citera
2024-08-22, 22:28
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Hur kopplar du det som LJ och NF såg till hur efterspelsvittnet SE var klädd?

ALG var väl inne på en beige duffel?

Dagen efter förhöret korrigerar hon till "svart eller mörkblå rock".

Även exfrun är inne på mörkblå rock.

Det mest intressanta är att ALG nämner keps med öronlappar och knäppen.

En Sherlock Holmes-hatt, d.v.s. deerstalker?

Det du, Dr Watson!
Citera
2024-08-22, 22:49
Medlem
Citat:

Kan du ge mig 5 exempel på skribenter i den här tråden som är 100 procent övertygade att SE är GM?
Citera
2024-08-22, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henrikofsweden
Kan du ge mig 5 exempel på skribenter i den här tråden som är 100 procent övertygade att SE är GM?

Bra där.
Då får man ha olika åsikter i tråden.
Citera
2024-08-22, 22:52
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Bra där.
Då får man ha olikaåäsikter i tråden.

Givetvis. Kör på du!

Så länge man uppför sig som Mopp eller Roerlig, till exempel, är det konstruktivt.

Vilka är dina huvudinvändningar mot SE-spåret?
Citera
2024-08-22, 23:03
Medlem
Citat:
Givetvis. Kör på du!

Så länge man uppför sig som Mopp eller Roerlig, till exempel, är det konstruktivt.

Vilka är dina huvudinvändningar mot SE-spåret?

Jag hade hoppats på att man skulle haft mera bevis mot SE på presskonferensen 10 juni 2020.
Till exempel hade det varit bra om man med säkerhet hade kunnat koppla ett mordvapen till SE.
Men tydligen verkar det vara svårt bland annat på grund att mordkulorna är i dåligt skick.

Det går ju inte att hoppa tillbaka i tiden, oavsett om SE är gm eller ej så tror jag man hade kunnat få fram mer användbar information om man hade förhört honom och hans bekantskapskrets grundligare 1986.
Tänk om Holmer inte varit så besatt av PKK-spåret och ägnat mer tid åt andra spår.
Citera
2024-08-22, 23:40
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Är det inte föraren av bilen som AH sitter i som ser någon springa över Sveavägen?

Eller var det någon i bilen som sprang fram och sedan tillbaka för att meddela något?

Ja, man undrar allt om det finns fler, okända vittnen.

Jag tror dock att "Tensonmannen" är GM, och samme man som OP reagerar på vid Sari.

Han var klädd i "något blått" och SE var klädd i, du gissar rätt, "något blått".

Ha ha, var inte häften av alla män i Sthlm klädda i "något blått" 1986, såväl i något bulligt som i mer slimmade plagg?

Då jag inte läst originalförhören på ett par tre år, så sviktar mitt minne en smula. Men mannen som sprang över Sveavägen, som någon i AHs bil reflekterade; var det inte Stefan Glantz tro?

Sedan PU öppnade pärleporten till sitt arkiv sommaren 2020, så har ju ett par nya vittnen ploppat upp, senast nu var väl "greken"? Det finns säkert ett par stycken till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in