2024-08-22, 21:18
Medlem
Igår köpte jag btc för 1400kr. När jag skulle föra över dem till en adress så gick det stod det att av 1400kr så skulle lite mer än 600kr föras över. Testade ändra 1400kr till 600kr för att skicka i två omgångar. Efter att jag skickat 600kr så stod det att jag endast hade 40kr kvar... Alltså hade de ändå tagit mer än 50% av det jag skickade trots att jag ändrade det till 600kr.
Citera
2024-08-22, 22:04
Avslutad
Jahapp, ytterligare en glad amatör som inte förstår transaktionskostnader på blockkedjor när trafiken är hög…

Nej, Coinbase tog inte 50% av dina BTC, möjligen ett par tior om ens det - vilket jag tvekar på. Läs på om transaktionskostnad vid hög trafik.
Citera
2024-08-22, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fosterland
Jahapp, ytterligare en glad amatör som inte förstår transaktionskostnader på blockkedjor när trafiken är hög…

Nej, Coinbase tog inte 50% av dina BTC, möjligen ett par tior om ens det - vilket jag tvekar på. Läs på om transaktionskostnad vid hög trafik.

Glad är jag inte iaf, aja antar att det är förlorade pengar?
Citera
2024-08-22, 22:37
Medlem
Du mer eller mindre betalade feting dricks för att din transaktion skulle gå så snabbt som möjligt. Du kan ändra den.. Man lär sig den hårda vägen.
Citera
2024-08-22, 22:45
Medlem
Leastons avatar
Kan vara relevant.
https://x.com/jjcmoreno/status/1826648017107071402?s=61

Man får inte ha för bråttom för då kan man missa viktiga detaljer…
Citera
2024-08-23, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Used2use
Du mer eller mindre betalade feting dricks för att din transaktion skulle gå så snabbt som möjligt. Du kan ändra den.. Man lär sig den hårda vägen.

hur ändrar man den förutom att inte föra över vid hård belastning?
Citera
2024-08-23, 09:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Kan vara relevant.
https://x.com/jjcmoreno/status/1826648017107071402?s=61

Man får inte ha för bråttom för då kan man missa viktiga detaljer…

Suck, vilda västern
Citera
2024-08-23, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fosterland

Trafiken är dock inte alls hög för närvarande, så det kan inte vara förklaringen: https://mempool.space/sv/

Fem kronor eller så borde vara fullt tillräckligt.

Edit. Jag ser nu att den var extremt hög under en timme eller så i går.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2024-08-23 kl. 14:56.
Citera
2024-08-23, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Trafiken är dock inte alls hög för närvarande, så det kan inte vara förklaringen: https://mempool.space/sv/

Fem kronor eller så borde vara fullt tillräckligt.

Edit. Jag ser nu att den var extremt hög under en timme eller så i går.

När avgifterna toppade igår var blocket nästan helt fyllt av OP_RETURN-transaktioner (spam): https://mempool.orangepill.ovh/sv/block/0000000000000000000032d660e240851bd8465dd2e13996b8 a56ed540bfd15a

Vill man bidra till att få slut på denna typ av spamattacker så kan man driva en egen nod med Bitcoin Knots installerat, vilket jag gör numera.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2024-08-23 kl. 15:13.
Citera
2024-08-23, 15:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Used2use
Så surt!
Är detta förinställd ? Hur ändrar man ?
Citera
2024-08-23, 18:02
Medlem
neomunaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystikern87
Det här är ju use-case för XRP, inte BTC
Tänkte säga samma, eller XLM. Nästintill gratis. Sen med EVM/zkEVM som finns på ethereum och nästan alla andra kedor så är det ju bara några ören man betalar. Har svårt att tro att BTC kommer klara sig långsiktigt. Just nu är det bara whales some håller priset på BTC uppe, kan ersättas av USDT vilken dag som helst egentligen. Har BTC ens ett 2nd layer för att kunna få ner gas fees? Går det att uppdatera koden? Jag är osäker, känns som det redan borde ha gjorts vid det här laget.

OP: Det är gas fees som kostade, inte coinbase som tog dina pengar. De tar normalt bara några kroner vid alla uttag. Men jag råder dig att undvika coinbase. Fick jättemycket strul med det efter mitt konto blev kapat av ryssar, coinbase stängde ner mitt konto och tog mina pengar för de säger att jag(ryssarna) tvättade pengar eller något. Jag försökte kontakta de men det var helt möjligt utan att kunna logga in eller genomgå en ny KYC. Det slutade med att jag fick kontakta de via "claim" på nån avlidens person konto. Först då kunde jag faktiskt prata med nån där, de vägrade hjälpa mig och sa att de var så säkra och bla bla. Det slutade med att jag presenterade bevis på att de hade helt fel, bad de att dra åt helvete med en trevlig ton och hörde aldrig av de igen. De var helt ointresserade av att ha kvar mig som kund.
Citera
2024-08-23, 19:35
Medlem
shaktas avatar
Min erfarenhet av Coinbase är att när jag köpte en valuta, och skulle skicka den till Binance (ja Mastercard suger) så höll de inne min crypto i 24h+... När de väl släppte det så missade jag min chans att inhandla den crypto jag ville som Coinbase inte tillhandahöll .

Coinbase har höga avgifter så undvik. Skitbolag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in