2024-08-22, 00:02
Medlem
Lacoztes avatar
Såg att han öppnat butik i Malmö nu, är det något att testa eller?
Citera
2024-08-22, 07:29
Medlem
Mohaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacozte
Såg att han öppnat butik i Malmö nu, är det något att testa eller?
Har inte varit där. Han kan väl inte sälja rökbart öppet? Men kanske gör han det under disk? Om han bara vill sälja mattor och sånt gjort av hampa lär det inte bli mycket till business.
Citera
2024-08-22, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
Har inte varit där. Han kan väl inte sälja rökbart öppet? Men kanske gör han det under disk? Om han bara vill sälja mattor och sånt gjort av hampa lär det inte bli mycket till business.

Det är naturligtvis inte cannabis med hög THC-halt han säljer utan industrihampa med bl.a hög CBD-halt. Sen bara spekulerar jag men antar att han säljer diverse andra hampa-produkter och sin musik också.

Det kan nog funka med en hampa-butik i Malmö. Rätt nischad men det är en stor stad med folk runt. Lär väl sälja över internet också gissar jag?
Citera
2024-08-22, 13:09
Medlem
Citat:
Jag var på en konsert med General Knas och köpte då en påse av Generalens hampa, Men vad gör jag med den? Kokar som te? Blandar in i en cigg?

https://www.youtube.com/watch?v=Ui4yQrarGZI

Enligt lag får du bara lukta eller titta på det.

Har handlat flera gånger av Generalens Hampa med varierande kvalite. Men jag har ALLTID blivit POSITIVT ÖVERRASKAD av effekten.
Citera
2024-08-22, 18:38
Medlem
Lacoztes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrayPagan
Det är naturligtvis inte cannabis med hög THC-halt han säljer utan industrihampa med bl.a hög CBD-halt. Sen bara spekulerar jag men antar att han säljer diverse andra hampa-produkter och sin musik också.

Det kan nog funka med en hampa-butik i Malmö. Rätt nischad men det är en stor stad med folk runt. Lär väl sälja över internet också gissar jag?
Precis, han brukar dela ut produkt runt om i stan ibland och det verkar ändå dra till sig mkt människor. Sen är det ju iofs gratis då
Citat:
Ursprungligen postat av kos7

Har handlat flera gånger av Generalens Hampa med varierande kvalite. Men jag har ALLTID blivit POSITIVT ÖVERRASKAD av effekten.
Det låter ju bra, någon speciell strain som stuckit ut kvalitetsmässigt?
Citera
2024-08-22, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacozte
Precis, han brukar dela ut produkt runt om i stan ibland och det verkar ändå dra till sig mkt människor. Sen är det ju iofs gratis då

Det låter ju bra, någon speciell strain som stuckit ut kvalitetsmässigt?

Bruningarna är ju helt otroligt fina. Det kmr ju nya gröna strains titt som tätt men en som verkligen var vacker var blueberry haze (tror jag den hette), kanske blue haze
Citera
2024-08-23, 11:01
Medlem
forlatforatts avatar
Citat:

du får väl göra vad du vill med det, men han får inte säga att det har några hälsoeffekter eller ska användas som "medicin"
Citera
2024-08-23, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forlatforatt
du får väl göra vad du vill med det, men han får inte säga att det har några hälsoeffekter eller ska användas som "medicin"

Trodde det också först men har hört/läst annat, bla här på flashback.
Citera
2024-08-23, 18:35
Medlem
forlatforatts avatar
Citat:
Trodde det också först men har hört/läst annat, bla här på flashback.
borde väl då ses som narkotikabrott eller något om du har det hemma?
Citera
2024-08-23, 22:21
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forlatforatt
borde väl då ses som narkotikabrott eller något om du har det hemma?

Varför borde det ses som narkotikabrott att ha något som inte är narkotika hemma?

Apropå förresten
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zAL8er/har-odlar-han-cannabis-pa-oland-lagligt-kallade-mig-knarkbaronen
Citera
2024-08-24, 06:37
Medlem
Mohaves avatar
Går det att bli hög på det som Generalen säljer? Det är huvudfrågan.
Citera
2024-08-24, 09:09
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Går det att bli hög på det som Generalen säljer? Det är huvudfrågan.

Vad är grejen med alla dumma frågor i den här tråden?

Nej, hur skulle du kunna bli hög på det han säljer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in