2024-08-22, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Used2use
Tyvärr är jag dömd så får inte göra tjänsten. Hade typ gjort det annars.

Men behöver komma in snabbt på häkte eller något för har inte sovit i en säng på 5 dagar och käkar dåligt.

Jag knarkar inte längre btw. Har inte ens råd att knarka ändå..

Vad sägs om att sno ett tält, liggunderlag, sovsäck, en grill och en kaffepanna, och ett fiskespö+ några drag.

Du kan plocka bär och svamp i skogen, dra upp tre firrar, tända en brasa och ha det gött.
Citera
2024-08-22, 13:17
Medlem
Rashygiens avatar
Grov stöld/inbrott? Har du tur kommer du undan och får lite pengar på fickan för att lösa dina problem eller i värsta fall så går din önskan i uppfyllelse.
Citera
2024-08-22, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Vad sägs om att sno ett tält, liggunderlag, sovsäck, en grill och en kaffepanna, och ett fiskespö+ några drag.

Du kan plocka bär och svamp i skogen, dra upp tre firrar, tända en brasa och ha det gött.

Haha det lät jävligt trevligt men hade velat ha en kompanjon till detta.

Svårt att Transportera detta till fots ensam med hehe.
Citera
2024-08-22, 13:20
Medlem
Gugugagas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord.Hell
Att gå in till en polisstation och säg du är en terrorist och vill döda polisen kommer få dig i fängelset illa kvick. Dock råder jag dig inte att göra något brottsligt. Men det är ett sätt att hamna i fängelse utan skadegörelse eller skada någon människa.
Tror han får LPT med den attityden. Dvs sitta på psyket och bli tvångsmedicinerad med typ Haldol. Vilket kanske inte är det sämsta om man är missbrukare? Jag är för dåligt insatt i sådant.
Citera
2024-08-22, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rashygien
Grov stöld/inbrott? Har du tur kommer du undan och får lite pengar på fickan för att lösa dina problem eller i värsta fall så går din önskan i uppfyllelse.

Japp det är planen än sålänge.

Läser fortfarande alla tips och tricks. Vissa är mindre bra medans några tips har varit suveräna.
Citera
2024-08-22, 13:21
Medlem
TompaOs avatar
Hade kört på inbrottsspåret, guldsmed/elektronikaffär. Försök att komma undan så har du lite dollars på fickan och kan bo på vandrarhem tills polisen hittar dig.
Citera
2024-08-22, 13:23
Medlem
Gugugagas avatar
Jag tycker du ska marschera in i ett socialkontor och kräva hjälp. Säg som det är. Du har inte sovit i säng och behöver nu hjälp. Inte per telefon utan gå dit, var där personligen och kräv din rätt.

Tycker inte brott är en bra väg att gå. Men det är jag det. Säg att du kan sova på soffan på deras kontor men att du just nu behöver hjälp.

Marionetterna i regimmakten i Sverige skickar massor av miljarder hit och dit 100 miljarder till Ukraina som sedan myglas tillbaka till eliten i Sverige. Coronamiljarderna till EU. Och så kan man inte hjälpa en människa som ätit dåligt och inte sovit i säng i flera dagar?

Säg detta till dem. Och säg att du vill ha en säng och mat. Samtidigt - svär inte, var inte allt för otrevlig, men du bör vara bestämd och kräva din rätt, ingen rädsla. Du säger du varit missbrukare, kanske de kan fixa in dig på lokala sjukhusets missbrukaravdelning, typ alkoholklinker på större sjukhus har sådana tillfälliga platser.
Senast redigerad av Gugugaga 2024-08-22 kl. 13:30.
Citera
2024-08-22, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gugugaga
Tror han får LPT med den attityden. Dvs sitta på psyket och bli tvångsmedicinerad med typ Haldol. Vilket kanske inte är det sämsta om man är missbrukare? Jag är för dåligt insatt i sådant.

Japp, sen så vill jag inte ha något i registret att jag gjort något mot konstspeln. Detta kommer alltid synas för dom och de kommer alltid vilja jävlas extra mycket när dom ser att man slagit på en snut..

Gör hellre inbrott i nån liten telefonbutik. Får börja googla runt lite nära min stad.
Citera
2024-08-22, 13:25
Medlem
Danmark verkar vara på tåna så, fritt fram för hot om våld, indrivning i någon busskö..
Citera
2024-08-22, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Used2use
Hej. Och tack för alla svaren.

Blir typ o krascha rutan och gå in i nån mobilaffär lr något.

Vill inte göra Inbrott hos folk iallafall.

Vill bara göra något brott där jag är själv och ingen är där.

Skiter I bytet egentligen.

-Hur ser din situation ut?,
- Om du pluggar kan du kan du börja plugga och få studentlägenhet, vissa säten har bostadsgaranti. Du kanske inte vill belåna dig, men CSN kan ge en hel del mer i bidrag ibland, och ibland kan man få plugga via ams och betraktas som arbetslös och socialien betalar hyran precis som en vanlig arbetslös.
-Får du jobb i någon liten håla finns det kommuner som ger förtur på boenden till folk som flyttar dit för jobb.

Skulle du sitta på kåken kan du pluga med 10k-12 i ren bidragsdel från CSN när du kommer ut.

Jag tänker inte rekommendera något specifikt brott, eller något brott alls egentligen.
Bor man nära danmark/tyskland/österland kan man köpa flaskor av något slag, eller via nätet, och om någon som säljer sånt i sverige har stängt kan priserna gå upp tills öppning.
Citera
2024-08-22, 13:36
Medlem
brianmolkos avatar
Jaha tänk 1 är år tänkte föreslå mord men de straffas samma oavsett vem som blir mördad
Citera
2024-08-22, 13:36
Medlem
Dr.mjaos avatar
Borde vara lättare att fejka sig in på psykiatrin och bli inlagd. Då slipper någon bli skadad. Dock kommer su ta upp en plats för någon annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in