2024-08-22, 13:41
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Jag förstår inte hur Göteborg på ett helt sommarfönster inte tagit in en permanent nia som på förhand känns som en garanti för iaf 10 mål på en säsong? Dom måste väl gått minst 50 milj nettoplus på Yalcouye som dom visste skulle säljas. Att dom sista dagarna till slut får in något(vad det verkar) som inte känns bättre än Kalmars Krasniqi-lån är ett otroligt dåligt sportchefsjobb utifrån resurser.
Svaret är nog "ekonomi". IFK har säkerligen stora hål att stoppa pengarna i.

Försten, kan du peka på någon spelare som garanterar 10 mål i per säsong? IKT? Botheim? Vad tror du dom kostar?

Allsvenskan har haft massa spelare som (med facit på hand) har gjort 10 mål en enstaka säsong, men det är en helt annan sak.
2024-08-22, 13:49
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Jag förstår inte hur Göteborg på ett helt sommarfönster inte tagit in en permanent nia som på förhand känns som en garanti för iaf 10 mål på en säsong? Dom måste väl gått minst 50 milj nettoplus på Yalcouye som dom visste skulle säljas. Att dom sista dagarna till slut får in något(vad det verkar) som inte känns bättre än Kalmars Krasniqi-lån är ett otroligt dåligt sportchefsjobb utifrån resurser.

Jag tror Paulus Abraham skulle kunna vara den spelaren. Gjort sex mål och med lite flyt kan han nå tio. Han var lite ringrostig i början också så tror det finns att göra där.
2024-08-22, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag tror Paulus Abraham skulle kunna vara den spelaren. Gjort sex mål och med lite flyt kan han nå tio. Han var lite ringrostig i början också så tror det finns att göra där.

Han är bra, riktigt bra till och med, verkar vara risk för blåvitt att dom bara ökar på kassan åt Groningen dock. Men känns överlägset bäst till vänster och inte som nia om det skulle bli permanent så ändrar egentligen inte så mycket i nia-jakten.

Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Svaret är nog "ekonomi". IFK har säkerligen stora hål att stoppa pengarna i.

Försten, kan du peka på någon spelare som garanterar 10 mål i per säsong? IKT? Botheim? Vad tror du dom kostar?

Allsvenskan har haft massa spelare som (med facit på hand) har gjort 10 mål en enstaka säsong, men det är en helt annan sak.

Garanti kanske var överdrivet men för runt 10 miljoner får man iaf något som absolut ska vara en bra allsvensk spelare om man har en scoutingverksamhet värd namnet. Det måste dom väl ha råd med? Vad kostade Erlingmark att plocka hem?
2024-08-22, 14:00
Medlem
eternussermos avatar
Gül klar för Porto enligt Romano för 57 bajenmiljoner. Trist att vi skänker bort våra spelare istället för att fortsätta bygga.
2024-08-22, 14:30
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Gül klar för Porto enligt Romano för 57 bajenmiljoner. Trist att vi skänker bort våra spelare istället för att fortsätta bygga.

Hade hellre sålt Erabi just nu om jag fick välja. Men fin klubb att gå till så fullt förståeligt. Hur mycket har vi sålt för i år nu?

Edit: 60 millar för en som gjort 3 mål i år får ses som bra betalt.
Senast redigerad av Valvanto 2024-08-22 kl. 14:35.
2024-08-22, 14:41
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Edit: 60 millar för en som gjort 3 mål i år får ses som bra betalt.

Samtidigt, 60M för en som eventuellt är värd 150M om ett halvår och 300M ett år efter det...

Aik sålde ju en spelare som inte spelat seniorfotboll alls (typ) i vintras för 25M.
Senast redigerad av QuantumQuill 2024-08-22 kl. 14:49.
2024-08-22, 15:39
Medlem
bananjuices avatar
Litar på att Hjelmberg vet vad han pysslar med och att det inte är så jävla kniviga klausuler för att komma upp till hela beloppet. Synd, hade gärna sett Deniz köra på hos oss men man måste förstås väga in vad spelaren helst känner för och Portugal är ett skapligt jävla steg upp från bänken i Allsvenskan även om det råkar vara hos världens vackraste förening.
2024-08-22, 16:06
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Litar på att Hjelmberg vet vad han pysslar med och att det inte är så jävla kniviga klausuler för att komma upp till hela beloppet. Synd, hade gärna sett Deniz köra på hos oss men man måste förstås väga in vad spelaren helst känner för och Portugal är ett skapligt jävla steg upp från bänken i Allsvenskan även om det råkar vara hos världens vackraste förening.

Såklart man gärna hade sett honom kvar till nästa säsong men att bo vid kusten i Portugal och tjäna massa deg är det inte många som hade tackat nej till som 20-åring.
2024-08-22, 16:33
Medlem
Är Nanasis övergångssumma så stor som det påstås eller är det massa klausuler som blåst upp den som Hugo Larssons?
2024-08-22, 16:42
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Ska vi se om ryktet stämmer, att Ghoddos blir klar när Nanasi lämnar.

Tror faktiskt att det är nu eller aldrig för Ghoddos till MFF. Han har uppenbart varit i samtal med klubben två sommarfönster i rad och hans känns spontant som det bästa namn jag kan komma på till att ersätta Nanasi, om vi inte ska belasta utlänningskvoten nåt mer.
2024-08-22, 19:25
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Samtidigt, 60M för en som eventuellt är värd 150M om ett halvår och 300M ett år efter det...

Aik sålde ju en spelare som inte spelat seniorfotboll alls (typ) i vintras för 25M.
Deniz Gül hade aldrig blivit värd 150-300M i ett allsvenskt lag. Bara av att han kliver av planet så har hans värde skjutit i höjden och där har ni säkert ett antal procent.
2024-08-22, 19:30
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Deniz Gül hade aldrig blivit värd 150-300M i ett allsvenskt lag. Bara av att han kliver av planet så har hans värde skjutit i höjden och där har ni säkert ett antal procent.
Syftade mest på att jag förstår att Porto köpte honom iom att det jag svarade på var "trots bara 3 mål".
Det är liksom inte de 3 målen Porto betalar för.

Sen tror jag han hade kunnat nå 150M i Bajen, kanske inte troligt men inte omöjligt som du påstår.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in