2024-08-22, 12:44
Medlem
stolenChevys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Used2use
Det där är ju raka vägen till rättpsyk haha. Hört mardrömmar att man kan ha otur och va fast där flera år.

Vill bara in och sitta häktet/fängelset ett år. Planera och sätta struktur för framtida liv i lugn och ro samtidigt som jag kan sova/äta.

Rättspsyk hamnar du på om du halshugger någon.

Du kan styra upp en LPT hos psykiatrin och få värme samt äta upp dig genom att göra något i stil med vad Har2meterkuk skrev.

Citat:
Vid psykiatrisk tvångsvård handlar det i allmänhet om dagar eller veckor eller möjligen om månader, men vid rättspsykiatrisk vård ofta om flera år.

https://vardgivarguiden.se/avtal/avtalsomrade/lou-regionagd/rattspsykiatri/psykiatrisk-tvangsvard

Annars skulle jag säga förskingring - max två år och ingen skadas.
Citera
2024-08-22, 12:46
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Uppmana till brott vet i fasen då vi bara ger tips på sådant man kan göra som renderar i fängelsestraff men visst det är en gråzon.

Vi uppmanar inte TS aktivt att göra någonting utan diskuterar vad som kan leda till fängelse och utan att någon kommer till skada.
Eftersom ts frågar vilket brott skall jag begå så blir det faktiskt en uppmaning.

Sedan lär ingen bli dömd för något man skriver här.
Citera
2024-08-22, 12:48
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Inbrott i typ en stängd webhallen. Krascha en ruta och va där inne och plocka på dig prylar.

Klarar du dig kan du sälja de dyra prylarna för hem

Inbrott är den minst uppklarade brottstypen i Sverige...

Även om TS står kvar och skriker "jag gjorde det" finns det god chans att Polisen inte gör något åt det...
Citera
2024-08-22, 12:55
Medlem
Citat:
Osäker på vart jag ska lägga tråden men jag behöver ju begå ett brott så detta blir nog bra.

Tänker inte dra massor utav snyfthistorier, hur jag hamnat i min situation är mitt och ingen annans fel.

Info:
Är bostadslös och pank, ingen familj eller vänner som jag kan/vill belasta.

Jag vill in till fängelse för att få en ny start, då har jag iallafall en säng, mat och tak över huvudet.

Vilket brott kan jag begå som inte påverkar någon personligen? Strafftiden får gärna vara 1 år. Då blir man oftast häktad och då kan jag börja sova och äta som en vanlig människa från häktet till anstalt.

Soc hjälper inte. Ringt typ 5 gånger hela veckan och dom gör absolut ingenting. "Vi har inga bostäder" är svaret 95% av konversationerna. Dom menar på att jag ska hitta en lägenhet och framföra kontraktet som de kan betala. Hur ska jag få en lägenhet utan inkomst? Aja.

Tack i förhand.

Blås nån myndighet eller försäkringsbolag på stora summor pengar.
Citera
2024-08-22, 13:00
Medlem
Lord.Hells avatar
Att gå in till en polisstation och säg du är en terrorist och vill döda polisen kommer få dig i fängelset illa kvick. Dock råder jag dig inte att göra något brottsligt. Men det är ett sätt att hamna i fängelse utan skadegörelse eller skada någon människa.
Citera
2024-08-22, 13:01
Medlem
bellusorcas avatar
Mordbrand i garanterat tom byggnad blir väl perfekt.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/fangelse-for-mordbrand-pa-forskola

Får man haka på?
Citera
2024-08-22, 13:01
Medlem
Lord.Hells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapsillen
Kör rejält för fort i Norge. Då kan du få 4 veckors fängelse på ett fint ställe! Lycka till.

Haha kul tanke.
Citera
2024-08-22, 13:02
Medlem
datalogs avatar
Skriv att du hatar negrer på sociala medier så blir det 2-3 års fängelse omgående med förtur.
Citera
2024-08-22, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Bra förslag. Är han/hon ett kronvrak så föreslår jag p-nisse/lapp-lisa.
Man får en fin-fin uniform där också av arbetsgivaren.

Men lönen är inte något att hänga i granen. På min tid var lönen 26kr/dag i lumpen. Kanske har ändrats?

Nu är väl inte lön det som man ska tänka på i första hand om man vill göra en livspaus och omladdning och funderar på att sitta på kåken.
Så länge man har tjänstgöring så får man väl gratis husrum? Man behöver ju inte dra iväg på permis. Blir inte mycket utgifter då. Mat under permissionen har man väl råd med på lönen man får?
Citera
2024-08-22, 13:05
Medlem
Citat:
Har ingen jag kan skaffa 60g ladd av. Och om jag kunde det hade jag hellre sålt skiten än att torska med det och bli skyldig en stor summa pengar till fel folk.

Slå en snut, jo visst men ändå inte mig. Då kraschar jag nog rutan på en stängd butik hellre.. Tack för tips tho!

Köp en mindre mängd kokain utomlands cash. Sälj hemma och gör om samma resa om och om igen tills du åker dit. Du behöver ju inte handla på kredit.
Citera
2024-08-22, 13:07
Medlem
Hej. Och tack för alla svaren.

Blir typ o krascha rutan och gå in i nån mobilaffär lr något.

Vill inte göra Inbrott hos folk iallafall.

Vill bara göra något brott där jag är själv och ingen är där.

Skiter I bytet egentligen.
Citera
2024-08-22, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iceink
Militär tjänstgöring då? Om du inte gjort lumpen så kan du väl försöka mönstra och göra lumpen. Hitta en befattning som passar dig bra. Om du vill kan du ju även försöka bli yrkessoldat därefter, behöver ju inte bli officer.

Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Bra förslag. Är han/hon ett kronvrak så föreslår jag p-nisse/lapp-lisa.
Man får en fin-fin uniform där också av arbetsgivaren.

Men lönen är inte något att hänga i granen. På min tid var lönen 26kr/dag i lumpen. Kanske har ändrats?

Citat:
Ursprungligen postat av iceink
Nu är väl inte lön det som man ska tänka på i första hand om man vill göra en livspaus och omladdning och funderar på att sitta på kåken.
Så länge man har tjänstgöring så får man väl gratis husrum? Man behöver ju inte dra iväg på permis. Blir inte mycket utgifter då. Mat under permissionen har man väl råd med på lönen man får?

Tyvärr är jag dömd så får inte göra tjänsten. Hade typ gjort det annars.

Men behöver komma in snabbt på häkte eller något för har inte sovit i en säng på 5 dagar och käkar dåligt.

Jag knarkar inte längre btw. Har inte ens råd att knarka ändå..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in