2024-08-22, 12:28
Medlem
QuantumQuills avatar
Enligt Fabrizo Romano så är Bajens Deniz Gül klar för Porto som betalar 57M för honom.

Hammarbys akademi fortsätter att leverera.
Senast redigerad av QuantumQuill 2024-08-22 kl. 12:32.
Citera
2024-08-22, 12:57
Avslutad
Verkar som att Mravac får lämna Värnamo. Känns som att det aldrig lyfte där va? Tycker inte att Mravac förde med sig något nytt och eget till Värnamo utan det var lite väl mycket en sämre kopia av det som Hallberg körde på. Ska man spekulera lite vidare så var det nog så att Mravac var en dead man walking så fort som Ahmetovic sjukskrev sig, annars tror jag att man hade fortsatt med Mravac.
Nu lär man plocka in Thern istället som ska ratta skutan och lär rädda kvar Värnamo i serien.
Citera
2024-08-22, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Verkar som att Mravac får lämna Värnamo. Känns som att det aldrig lyfte där va? Tycker inte att Mravac förde med sig något nytt och eget till Värnamo utan det var lite väl mycket en sämre kopia av det som Hallberg körde på. Ska man spekulera lite vidare så var det nog så att Mravac var en dead man walking så fort som Ahmetovic sjukskrev sig, annars tror jag att man hade fortsatt med Mravac.
Nu lär man plocka in Thern istället som ska ratta skutan och lär rädda kvar Värnamo i serien.

Det första är precis min känsla. Värnamo kom in i säsongen med resterna av Hellberg, i princip samma lag också, men sen har man inte utvecklat nånting därifrån och även sålt av ett par spelare. Men jag tycker det verkar vara energiläckage lite varstans och antagligen några fler spelare som vill bort, och Värnamo har inte råd att inte vara ett kollektiv.

Får dom in nån som ger lite energi till laget tror jag ändå att dom grejar kontraktet.
Citera
2024-08-22, 13:07
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Kung Thern! Var det inte något med hans tränarlicens som gjorde att han inte tagit huvudansvaret tidigare? Har han fullgjort tränarutbildningen nu eller kör de ändå?
Citera
2024-08-22, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Kung Thern! Var det inte något med hans tränarlicens som gjorde att han inte tagit huvudansvaret tidigare? Har han fullgjort tränarutbildningen nu eller kör de ändå?
Man kan få dispens ett antal matcher men sedan behöver man ha en målvakt. Tror inte Thern är intresserad av utbildningen
Citera
2024-08-22, 13:33
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Man kan få dispens ett antal matcher men sedan behöver man ha en målvakt. Tror inte Thern är intresserad av utbildningen
Jag tycker det låter som en löjlig regel, att det ska styras så. Synd för jag hade verkligen velat se Thern som huvudtränare och ansiktet utåt permanent.
Citera
2024-08-22, 13:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Det första är precis min känsla. Värnamo kom in i säsongen med resterna av Hellberg, i princip samma lag också, men sen har man inte utvecklat nånting därifrån och även sålt av ett par spelare. Men jag tycker det verkar vara energiläckage lite varstans och antagligen några fler spelare som vill bort, och Värnamo har inte råd att inte vara ett kollektiv.

Får dom in nån som ger lite energi till laget tror jag ändå att dom grejar kontraktet.

Håller med dig. Nu gäller det verkligen att man sätter någon med lite mer "pondus" på bänken som tajtar till kollektivet så att man klarar detta.

Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1

Gubben vägrar så det lär bli någon annan som bär "huvudansvaret" under tiden.
Citera
2024-08-22, 13:38
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Man blev nedtagen på jorden igår minst sagt. Sparta Prag är överlägset det bästa lag vi mött denna säsongen. De hade gjort sin läxa och visste precis hur de skulle spela mot oss. Magkänslan var redan dålig inför matchen och det blev inte bättre av att de hade en dansk tränare. Deras höga press kombinerat med sylvassa spelaromställningar var förödande för oss. .
så fort man såg lottningen kändes den svår. östlagen är ofta väldigt bra på att försvara sig o utnyttja de svagheter som dyker upp.. och fort går det.
Citera
2024-08-22, 13:39
Medlem
mishimas avatar
Tveksamt om Robin Asterhed blir kvar i Lilleström efter den här säsongen. Så kanske kan ta tillbaka honom då.

Behöver bara en interimtränare.
Citera
2024-08-22, 13:45
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Thern har man inte hört mycket om senaste åren? Han har väl fortfarande inte skaffat sin licens va? Känslan var att han motsatte sig det hårt, fullt förståeligt. Sjukt krav egentligen att någon som är otroligt kunnig skall tvingas utbildas av någon som är sämre innan han anses kompetent. Utbildning skalll bara vara en konkurrensfördel, inte helt avgörande. Alldeles för stelbent och man missar mycket talang på det viset.
Citera
2024-08-22, 14:12
Medlem
Ferran Sibila blir dock ny tränare i Värnamo enligt lokalpress.. Med Thern som ass.
Citera
2024-08-22, 14:16
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Ferran Sibila blir dock ny tränare i Värnamo enligt lokalpress.. Med Thern som ass.

Han är rätt överskattad. Var en snackis när han hjälpte Göteborg, men har inte nått upp till hypen därefter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in