2024-08-21, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jultomten7
Någon som vet varför hon bara älskar invandrare?
PM är inte F*a utan M*lin hon som försökte ta sonen till ett kloster i Polen där de skulle bo
2024-08-21, 19:53
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
Så klart du tycker eftersom du har absolut noll insikt i ämnet du diskuterar, dvs LVU men det är uppenbart att du lider av total okunskap även gällande global samhällsorientering och demografi.
Jag har 100% insyn eftersom jag har ögon att läsa med och jag är väl bevandrad i svensk lagstiftning angående lögner i offentliga utredningar.

Citat:
I övrigt har du redan diskuterat detta och du har redan fått svar, vid flera tillfällen.
Du är inte expert på något sätt. Om möjligt är du en socionom på någon myndighet som är van att få leva rövare och skada människor och barn i din framfart.

Citat:
Om du undrar varför du inte minns det så är svaret:

Ni har frågor
Ni ställer frågorna
Ni får svar
Ni gillar inte svaren
Ni säger att ni inte har fått svar
Ni ställer om samma frågor
Vad fan snackar du om? Jag behöver inte fråga dig om saker jag redan vet.

Citat:
Utifrån den grad av myndighetsförakt och paranoia du demonstrerar i tråden så tror jag inte den här frågan grundas hos dina "vänner".
"Tror" ja. Det är er expertis som socionomer. Sitta och tro saker dagarna i ända och skvallra. 85% kvinnor på soc kan inte ha fel.

Citat:
Jag tror snarare din involvering är mer personlig.
"Tror" igen. Du sitter och tror och spekulerar. Gör du det i din myndighetsutövning hör du hemma i finkan.

Citat:
Skaffa inte barn, du visar upp personliga drag som är typiska bland personer som med all rätt får problem med myndigheter.
Jag skaffar precis så många barn jag vill. Det har inte du med att göra. Du känner inte mig och du har ingen aning om vad jag vet och har för insyn i utredningarna jag läst.
2024-08-21, 19:56
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Headbanging
KurreBurre kör på utmattningstekniken precis som hans polare som inte kan ta hand om sina barn.
Så jobbar det gänget helt utan framgång.

Du känner varken mig eller mina polare. Sanningen kommer att komma fram förr eller senare, när samhället märker att kostnaderna för LVU skenar och de ser hur dyrt det börjar bli. Det börjar i små kommuner och så kommer de att sprida sig till större.

Det finns betydligt bättre saker att lägga pengar på än LVU i form av hjälp för familjer och deras barn och framförallt att jobba förebyggande, så att LVU aldrig behövs från första början.
2024-08-21, 20:01
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Så tror en del för att det varit låga poäng från HP på en del studieorter vilket det är på andra program också , att det är låga poäng på HP betyder inte att de med låga poäng blir kvar på utbildningen de kommer ju inte att kunna klara uttbildningen .När jag gick mitt program var gräns för att komma in 1,4 och även där var det ett antal som hoppade av en bit in på 1a termin
Har ingen koll på hur det är idag, men många tjejer brukar komma in direkt på betygen och då kan det vara lite högre på högskoleprovet som krävs på vissa utbildningar. men kan inte tänka mig att socionom kräver så högt.

Det är lätt att komma både in och ut som jag förstått det på socionomlinjen. Bara att chatgpt:a och grupparbeta sig igenom utbildningen, enligt säkra källor.
2024-08-21, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Du känner varken mig eller mina polare. Sanningen kommer att komma fram förr eller senare, när samhället märker att kostnaderna för LVU skenar och de ser hur dyrt det börjar bli. Det börjar i små kommuner och så kommer de att sprida sig till större.

Det finns betydligt bättre saker att lägga pengar på än LVU i form av hjälp för familjer och deras barn och framförallt att jobba förebyggande, så att LVU aldrig behövs från första början.

Vi är överens om att allt ska göras innan LVU. Även vikten av det förebyggande arbetet.

Skillnaden mellan oss är att jag vet att man lägger ner ett oerhört arbete på att förhindra LVU och att du inbillar dig något annat.

Jag känner inte dig men du presenterar dig ganska bra genom dina idoga anklagelser och påståenden. Du är en igel, fast i dina konspirationsteorier. Liksom de föräldrar som fått sina barn omhändertagna och inte förstår varför. Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Hade de förstått det så hade barnen inte omhändertagits. Igelmetoden leder bara längre och längre ner i helvetet.
2024-08-21, 20:28
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Vi är överens om att allt ska göras innan LVU. Även vikten av det förebyggande arbetet.
Och det är precis det som inte görs.

Citat:
Skillnaden mellan oss är att jag vet att man lägger ner ett oerhört arbete på att förhindra LVU och att du inbillar dig något annat.
Nope det är precis tvärtom. Det är inte långt till LVU för soc. Det kan gå väldigt fort.

Citat:
Jag känner inte dig men du presenterar dig ganska bra genom dina idoga anklagelser och påståenden. Du är en igel, fast i dina konspirationsteorier. Liksom de föräldrar som fått sina barn omhändertagna och inte förstår varför. Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Hade de förstått det så hade barnen inte omhändertagits. Igelmetoden leder bara längre och längre ner i helvetet.

Du vet om att det finns sanna konspirationsteorier? I fallet soc så skulle jag säga att det är mycket smuts som sker bakom sekretessen och fusk/lögner är oerhört vanligt förekommande i barnutredningar. Att det skulle föreligga någon särskild konspiration tror jag inte. Men "locket på" gäller i allra högsta grad. Ingen vågar ifrågasätta tjänstemännen på soc. Den politiker som sticker ut hakan och ifrågasätter tjänstemännen åker ut ur politiken fortare än kvickt.
2024-08-21, 20:32
Medlem
Citat:
Har ingen koll på hur det är idag, men många tjejer brukar komma in direkt på betygen och då kan det vara lite högre på högskoleprovet som krävs på vissa utbildningar. men kan inte tänka mig att socionom kräver så högt.

Det är lätt att komma både in och ut som jag förstått det på socionomlinjen. Bara att chatgpt:a och grupparbeta sig igenom utbildningen, enligt säkra källor.
Om du tror att det går att få examen på det sättet så lär det gälla varenda utbildning som inte är inom tekniska eller medicinska mfl områden där man praktiskt måste kunna utföra något själv , jurister kan grupparbeta sig igenom utbildningen precis som lärare osv
2024-08-21, 20:40
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Om du tror att det går att få examen på det sättet så lär det gälla varenda utbildning som inte är inom tekniska eller medicinska mfl områden där man praktiskt måste kunna utföra något själv , jurister kan grupparbeta sig igenom utbildningen precis som lärare osv

att man kan chatgpt:a sig genom en utbildning är ett tecken på att man kommer att kunna ersättas av AI.

socionomer och jurister ligger pyrt till i framtiden. Deras tjänster behövs inte, när AI kommer att göra deras jobb bättre. AI kan skriva betydligt bättre utredningar än en socialsekreterare och dessutom utan vinklingar och fusk med ändringar/manipulation av originalhandlingar.
2024-08-21, 20:44
Medlem
Citat:

Vad ska göras om föräldrar inte kan ta åt sig frivilliga insatser som de som varit på utredningshem och tror att personalen ska avlasta föräldrarna så att de kan vila , vad ska göras när föräldrar får utökad tid på förskola trots att de inte arbetar och då bara lämnar barnen mycket sporadiskt .
Ett antal av de föräldrarna menar att de ska få assistenter i hemmet istället för lvu , barnen ska tas om hand om personal , städning och matlagning ska det fås hjälp med osv
2024-08-21, 20:59
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Vad ska göras om föräldrar inte kan ta åt sig frivilliga insatser som de som varit på utredningshem och tror att personalen ska avlasta föräldrarna så att de kan vila , vad ska göras när föräldrar får utökad tid på förskola trots att de inte arbetar och då bara lämnar barnen mycket sporadiskt .
Ett antal av de föräldrarna menar att de ska få assistenter i hemmet istället för lvu , barnen ska tas om hand om personal , städning och matlagning ska det fås hjälp med osv

Det är inte frivilliga insatser. Insatser enligt SoL är mer eller mindre tvingande och det kan vara helt värdelösa insatser som inte fungerar. Dialog om hjälpinsatser och förmåga att lyssna på föräldrarna som känner sitt barn är ungefär lika med noll hos soc. Därför blir det konflikt som leder till LVU. Och det i många fall helt i onödan. Lösningen är att plocka av dessa förbannade socionomer makten de inte borde ha och lämna över den till legitimationsyrkena och utöka verktygslådan inom ramen för SoL.
2024-08-21, 21:16
Medlem
Citat:
PM är nu ordentligt tillbaka på sin Facebook med lång video gjord för några veckor sedan där hon pratar om att sonen bor hos white- trash- familj i ett ruckel som mer eller mindre låser in sonen och inte ger någon stimulans samt hindrar sociala kontakter och ringer polisen när någon dyker upp för att träffa barnet dvs när PM skickar dit okända män varav en var någon taxichaufför hon åkt med en gång ..
Profilnamn på sidan?
2024-08-21, 21:18
Medlem
Citat:
Det är inte frivilliga insatser. Insatser enligt SoL är mer eller mindre tvingande och det kan vara helt värdelösa insatser som inte fungerar. Dialog om hjälpinsatser och förmåga att lyssna på föräldrarna som känner sitt barn är ungefär lika med noll hos soc. Därför blir det konflikt som leder till LVU. Och det i många fall helt i onödan. Lösningen är att plocka av dessa förbannade socionomer makten de inte borde ha och lämna över den till legitimationsyrkena och utöka verktygslådan inom ramen för SoL.
Ett stort antal av de föräldrar vars barn är placerade enligt LVU har haft mängder med insatser i åratal , föräldrakurser gång på gång, familjebehandlare i hemmet under period efter period, avlastning i annan familj, utökad tid på förskola osv inget har gett resultat så att föräldrarna fungerat självständigt som föräldrar.
Var en flicka som omhändertogs pga grav fetma med påverkan på levern där var det stöd under lång tid i hemmet och hjälp med måltider och motion då började barnet minska i vikt och levervärden blev bättre , när det så verkade som föräldrarna tagit till sig så slutade insatser i hemmet och barnet ökade i vikt igen och det blev lvu .
Finns mängder av föräldrar som i teorin tar till sig men i praktiken inte kan tillämpa råd om det inte står någon bredvid och handleder mer eller mindre hela tiden .

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in