Citat:
Ursprungligen postat av
Enterprise
Alla gör ju olika, men du tar väldigt stor risk genom att gå "all in" på en 12 % sättning på japanska börsen. I varje fall om du menar det bokstavligt, alltså sätter hela portföljen på ett kort.
Japp förutom fonderna, dessa fylls oftast på via vinsten, har gjort likande med Electrolux, Viaplay när den var nere på 0.61kr, oftast på Sinch, volvocars, nu senast på Sbb.
Slänger in hela beloppet via två olika konton på samma aktie jag satsar på för tillfället. kontona får två olika inköps nivåer. På detta sätt har jag kört sedan årsskiftet, Har konstigt nog även insett att det även är det säkraste sättet, på detta sätt följer jag sällan med ner på dippar, utan står istället köpklar när en dipp inträffar. Oftast kommer dessa dippar sista 10-40 min innan stängning, Eller ca 3-35 min vid öppning,gäller o skriva färdigt antal aktier man ska köpa, Hinna trycka av, ibland får jag dom på stäningscall, dvs sista 5 min när akterna går på eftermarknaden, lägger in ett köp som ligger lite under, sedan spelar det ingen roll om slutcall hamnar lägre än vad jag la in order på, man får aktierna där callen hamna på. Man får oftast hyfsade signaler hur morgon dagen kommer o gå, ex stiger Usa samt Asien, vet man att Omx kommer hoppa upp dagen efter.