2024-08-21, 09:41
Medlem
Flera som frågar vem Tang är i tråden men det framgår inte? Hur länge hade han bott där?

Lite långsökt men kan You Lin betalat honom för att flytta dit bara för att möjliggöra mordet?
Lin och Tang befann sig I lgh vid mordet?
Citera
2024-08-21, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av usr1
Fattar inte heller, sonen säger att han är besviken på att flera hovrättsförhandlingar blivit inställda, varför?

Det är inte helt klart om You Lin är häktad för detta mord eller ett annat

Kommer ni ihåg om det var så att han var misstänkt för att även haft ihjäl ytterligare en kvinna typ flickvän, älskarinna el dyl ?

Har svagt minne av att hon hittades i jacuzzin i deras hotellrum men det kan vara något annat fall jag förväxlat med.
Citera
2024-08-21, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av villvame
Veronicas make misstänks ha strypt sin andra fru:
I november greps den nu 51-årige kinesiske medborgaren när han kom till London. Enligt uppgift ska han kommit dit för att gifta sig. I så fall är det hans tredje äktenskap där de första två båda slutat med att hans fruar avlidit.
– Han satt ju hos thailändsk polis, misstänkt för att ha strypt henne. Jag har träffat den kvinnan tillsammans med honom och Veronica, då sa han att hon var hans sekreterare, säger Stig Lindgren, Veronica Lins pappa.
För det eventuella brottet är han varken åtalad eller fälld.
Inte heller för mordet på Veronica blev han åtalad.
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2567503-veronicas-far-om-mordet-pa-dottern

Skulle inte bli förvånad om You Lin är seriemördare. Sannolikt finns förmodligen fler personer han mördat i kina eller annorstädes. Tiden har nog hunnit kapp honom nu.
Citera
2024-08-21, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Kommer ni ihåg om det var så att han var misstänkt för att även haft ihjäl ytterligare en kvinna typ flickvän, älskarinna el dyl ?

Har svagt minne av att hon hittades i jacuzzin i deras hotellrum men det kan vara något annat fall jag förväxlat med.
Ringer en svag klocka men tror det var ett annat liknande fall

Kanske Veronica 38 Borlänge fallet
Citera
2024-08-21, 11:31
Medlem
Citat:
Ringer en svag klocka men tror det var ett annat liknande fall

Kanske Veronica 38 Borlänge fallet

Kolla genom tråden och hittade att det var han också som misstänks för att ha mördat en Thailändsk kvinna i London som han tidigare presenterat som sin sekreterare för Veronikas familj.

Det brottet är han heller inte dömd för. Undras hur mycket han kommit undan med, verkar vara en del.
Citera
2024-08-21, 11:34
Medlem
Citat:
Kolla genom tråden och hittade att det var han också som misstänks för att ha mördat en Thailändsk kvinna i London som han tidigare presenterat som sin sekreterare för Veronikas familj.

Det brottet är han heller inte dömd för. Undras hur mycket han kommit undan med, verkar vara en del.
Ser din citering nu, sjukt

Det mordet borde ge lite träffar på Google men jag hittar nada

Försökte även med bingchatgpt men fick typ en varning wtf, gick lite bättre med chatgpt som hittade en veronica lin i Kanada som mördade sina barn

Enligt ett tidigare inlägg svarade inte svts serie på vem Tang var
Senast redigerad av usr1 2024-08-21 kl. 11:58.
Citera
2024-08-21, 11:47
Medlem
Citat:

Försökte även med bingchatgpt men fick typ en varning wtf

Missuppfattade nog var hon hittades död och nationalitet (var kinesiska), det var i Thailand då han satt på förhör hos polisen där. Det blev hans 2:a fru som avled. Tror han kom undan med olycka där.

I London kom han tydligen sen för sitt 3:e äktenskap. Vet inte hur det gått med det eller vem hon är? Hon kanske också är död nu?

Finns någon uppgift på nätet om hans nuvarande fru?
Senast redigerad av viperstyle 2024-08-21 kl. 11:53.
Citera
2024-08-21, 11:50
Medlem
Citat:

Försökte även med bingchatgpt men fick typ en varning wtf

Kolla här:

https://www.bangkokpost.com/thailand/general/1209752/chinese-family-seeks-new-inquiry-into-daughters-death

https://www.bangkokpost.com/thailand/general/1210081/dsi-to-re-investigate-chinese-wifes-death

Går att läsa ingresserna även om artiklarna i övrigt är låsta.
Senast redigerad av viperstyle 2024-08-21 kl. 12:01.
Citera
2024-08-21, 12:04
Medlem
Citat:
Kolla här:

https://www.bangkokpost.com/thailand/general/1209752/chinese-family-seeks-new-inquiry-into-daughters-death

https://www.bangkokpost.com/thailand/general/1210081/dsi-to-re-investigate-chinese-wifes-death

Går att läsa ingresserna även om artiklarna i övrigt är låsta.
Ah tack

Man kanske ska se serien ändå, den här sammanfattningen var intressant.

Oklart om flickvännen som nämns är den som senare mördades:
https://www.expressen.se/gt/miljardarsmaken-you-lins--dubbelliv-med-flickvannen/

Citat:
Sedan dess har åklagaren överklagat till hovrätten – men de förhandlingarna har aldrig kunnat genomföras då You Lin inte gått att nå för en så kallad delgivning
"
Är det därför åtalet står still?
Citera
2024-08-21, 12:11
Medlem
Citat:

Försökte även med bingchatgpt men fick typ en varning wtf, gick lite bättre med chatgpt som hittade en veronica lin i Kanada som mördade sina barn

Enligt ett tidigare inlägg svarade inte svts serie på vem Tang var

Angående Tang kan man få lite info från Skattemyndigheten. Bla om hur länge han varit i Sverige och hur länge han bott på olika adresser.

Själv tror jag de blev bekanta i trappen och när You Lin planerade mordet börja han även ”grooma” Tang.

Förmodligen ekonomiskt med att tex lovat jobb till hans släktingar i Kina eller rena kontanter. Kan också varit rent hot med kinesisk maffia etc.

Denna You Lin är med stor sannolikhet mycket manipulerande i att nå sina mål, psykopatisk och sexuellt driven varför jag tror det finns fler (kvinnliga) offer runt honom.

Kina har säkert fått lite jobbigt med de diplomatiska relationerna med många länder pga honom varför de nu tvingats anhålla fanskapet. Eller har hans syrra i Kina kommit på ett sätt att ta över hela familjeföretaget med honom i fängelse eller försvunnen (död).
Citera
2024-08-21, 12:20
Medlem
Citat:
Ah tack

Man kanske ska se serien ändå, den här sammanfattningen var intressant.

Oklart om flickvännen som nämns är den som senare mördades:
https://www.expressen.se/gt/miljardarsmaken-you-lins--dubbelliv-med-flickvannen/

"
Är det därför åtalet står still?

Borde gå bra att delgiva honom nu så får de ta hela processen i kina då han förmodligen har mer på sitt track record där.
Citera
2024-08-21, 12:23
Medlem
Citat:
Angående Tang kan man få lite info från Skattemyndigheten. Bla om hur länge han varit i Sverige och hur länge han bott på olika adresser.

Själv tror jag de blev bekanta i trappen och när You Lin planerade mordet börja han även ”grooma” Tang.

Förmodligen ekonomiskt med att tex lovat jobb till hans släktingar i Kina eller rena kontanter. Kan också varit rent hot med kinesisk maffia etc.

Denna You Lin är med stor sannolikhet mycket manipulerande i att nå sina mål, psykopatisk och sexuellt driven varför jag tror det finns fler (kvinnliga) offer runt honom.

Kina har säkert fått lite jobbigt med de diplomatiska relationerna med många länder pga honom varför de nu tvingats anhålla fanskapet. Eller har hans syrra i Kina kommit på ett sätt att ta över hela familjeföretaget med honom i fängelse eller försvunnen (död).
Tack låter troligt

Lite skumt dock att gömma tang utanför, visst för att köpa tid kanske och hinna till flygplatsen
Ville även skriva några fler detaljer men är rädd att det hjälper framtida mördare lol...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in