2024-08-21, 11:47
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Fia är en förstahandskälla akademikern så ja, närmast vi tillsammans med domarna kommer till ”fakta”. Till skillnad från dina hittepå-tidningar.
Nej för att ta reda på vad som hänt behövs allt soc material och det har ingen av oss. Vad fia berättar är hennes upplevelse av vad som hänt, medan soc har en annan uppfattning som de skrivit i sin utredning.

För att veta hur informationen som hamnat i utredning valts ut behövs tillgång till allt material soc sitter på och det har ingen av oss. Således är det inte fakta, vare sig om det kommer från Fia eller det kommer från soc.

Citat:
1, 2 och 3 ger en bra övergripande bild över händelseförloppet. Som inte ens Fia motsätter sig till.
Hade vi haft heroinistens historia och utredningen i sin helhet hade vi såklart kunnat dementera alla lögner Fia lagt till.
Nej det stämmer inte alls. och att du ens tar med TikTok säger något om dig. För att veta vilja "lögner Fia lagt till" så behöver man hela materialet som soc sitter på.

Citat:
Tack men du behöver inte spendera tid på att övertala oss. Du kommer inte övertala någon här, som inte redan är en del av anti-soc gänget då.
Det är jag väl medveten om precis som man inte kan övertyga jehovas vittnen att lämna sekten.

Citat:
Vi skulle kunna säga att du talar för döva öron. Du får jättegärna lämna tråden istället för att som du själv nu erkänt, fyller den med off topic.

Det vet jag mycket väl om. Men det kan finnas andra som behöver höra och läsa det jag skriver som har problem med soc.

Socialtjänsten kan omöjligt vara off topic. Det är ju det allt bygger på.
2024-08-21, 11:53
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Nej för att ta reda på vad som hänt behövs allt soc material och det har ingen av oss. Vad fia berättar är hennes upplevelse av vad som hänt, medan soc har en annan uppfattning som de skrivit i sin utredning.

För att veta hur informationen som hamnat i utredning valts ut behövs tillgång till allt material soc sitter på och det har ingen av oss. Således är det inte fakta, vare sig om det kommer från Fia eller det kommer från soc.

Nej det stämmer inte alls. och att du ens tar med TikTok säger något om dig. För att veta vilja "lögner Fia lagt till" så behöver man hela materialet som soc sitter på.

Det är jag väl medveten om precis som man inte kan övertyga jehovas vittnen att lämna sekten.

Det vet jag mycket väl om. Men det kan finnas andra som behöver höra och läsa det jag skriver som har problem med soc.

Socialtjänsten kan omöjligt vara off topic. Det är ju det allt bygger på.

Du är efterbliven. Orkar inte bemöta dig mer.
Mer motsägelsefull människa får man leta efter. Gå o försök suga av dig själv, eller knulla en dammsugare.
2024-08-21, 11:55
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Du är efterbliven. Orkar inte bemöta dig mer.
Mer motsägelsefull människa får man leta efter. Gå o försök suga av dig själv, eller knulla en dammsugare.

För att du inte har några svar. Du är helt svarslös. Det är bara glåpord som kommer ur din mun och noll argument.
2024-08-21, 11:57
Medlem
Missade precis Fias live. Kom in precis när hon avslutade. Den kan inte varit lång?
2024-08-21, 11:58
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
För att du inte har några svar. Du är helt svarslös. Det är bara glåpord som kommer ur din mun och noll argument.

Ska jag tolka det som så att du inte har några svar på detta?

(FB) Skvaller om United Family Fia (Sofia Palm)
2024-08-21, 11:59
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Man kan få cancer.
Man kan bli påkörd av en buss.
Man kan vinna på lotto.
Man kan bli bäng i bollen.

Mycket man kan egentligen.

Ja men barn ska inte placeras felaktigt med rykten som grund. Totalt oacceptabelt och direkt skadligt. Inte bara för barnet, utan för familjen och hela samhället.

Det är märkligt att detta inte granskas närmare och hårdare än idag.
2024-08-21, 12:00
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Ska jag tolka det som så att du inte har några svar på detta?

(FB) Skvaller om United Family Fia (Sofia Palm)

Det är vanligt att sektmedlemmar medvetet missförstår kritiker och vänder allt mot de som ifrågasätter deras religion.
2024-08-21, 12:02
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ja men barn ska inte placeras felaktigt med rykten som grund. Totalt oacceptabelt och direkt skadligt. Inte bara för barnet, utan för familjen och hela samhället.

Det är märkligt att detta inte granskas närmare och hårdare än idag.

Lägg din energi på att ta upp frågan med relevanta aktörer, så som politiker, eller skriv debattartiklar i alternativmedia, eller gå på Family Uniteds demonstrationer.

Eller här är ett chockande förslag, i tråden som handlar om socialtjänsten här på flashback.

Din besatthet av att sprida ditt nonsens i en skvallertråd är det mest märkliga beteendet av alla här. Tack och adjö.
2024-08-21, 12:04
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Det är vanligt att sektmedlemmar medvetet missförstår kritiker och vänder allt mot de som ifrågasätter deras religion.

Det står svart på vitt, om jag missförstår så är det för att du misslyckas med att utrycka dig, så antingen förklara vad du menar, eller så får du pudla. Men istället kör du på din vanliga taktik, att bara ignorera att svara eller försöka flytta fokus till något annat. Patetiskt.
2024-08-21, 12:12
Medlem
Citat:
Men det ser tyvärr snarare ut som att Fia hellre tjaffsar om inspelandet och att det inte blir av än att helt enkelt ÄNTLIGEN fått till ett möte efter 4år.

Fia kan inte gå till ett möte utan att skydda sig. Varför är du så trög?
2024-08-21, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Nu var det inte hennes rätt att spela in vi pratade om eller hur, utan Fias lögn om att hon inte fått svar på fyra år.

Och jag håller med dig om att allt handlar om Fia och inte barnen.

Vilken pedofil skyddar jag, pappan eller Fia?

Du skyddar manliga pedofiler vars mammor du föraktar och förtalar i denna tråd.
Det är ingen lögn att de inte svarar. För att svara att de inte ska svara är inte svar. Men som pedofilskyddare och barnhotare kan du inte förstå det.
2024-08-21, 12:15
Medlem
Citat:
Fia spelar in för att soc vinklar och manipulerar vad som hänt och sagts under deras möten. Lösningen är att ALLA möten på soc kontor alltid spelas in så att man alltid kan gå tillbaka och se vad som hände och vad som sagts. Och om eventuella hot förekommit. På så sätt kan ingen ljuga. Vare sig soc eller deras klienter. Det borde redan varit fixat för länge sedan så att inte föräldrar själva ska behöva spela in alla möten i smyg.

I övrigt stämmer det du säger. Det är helt lagligt att spela in möten i smyg bara man själv medverkar i inspelningen. Men eftersom soc inte kan juridik så går de väl till polisen med det och så lägger de bara ner.

Det är helt sant. Socialtjänsten bryter mot lagen och begår tjänstefel när de förvägrar Fia att spela in. Särskilt eftersom de också själva skriver att cheferna avser att prata om sekretessbelagda uppgifter till mamman om barnen.

Två tjänstefel

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in