Citat:
Ursprungligen postat av
psychicsailor
Nejnej. Jag tycker det är bra om vi kunde få FN-stadgan att gälla. Jag skulle vilja se en stor fredskonferens i slutet av detta krig, där man bunkar ihop Ukrainafrågan, Palestinafrågan, Kosovofrågan och Taiwanfrågan. Och sedan utarbetar man ett ramverk som löser dessa konflikter med samma regler och alla accepterar tolkningen för alla konflikterna. På så vis kan vi få FN-stadgan att börja gälla på allvar. Men det kommer tyvärr inte att hända, är min förutsägelse. En löpande effekt av ukrainakriget är tyvärr FNs minskande soft power, FNs generalsekreterare är väl inte ens top 10 bland de som blir lyssnade på mest i det politiska spelet runt Ukrainakriget?
Varför i slutet av detta krig? Varför inte vänta och ta upp allt när Palestinafrågan är löst? Varför ska du tolka allt till ryssens fördel?
Enklast vore väl att välkomna den ryska världsordningen rakt av? Ryssland behåller allt de kan ta i Ukraina, om USA besätter Taiwan så¨blir ön amerikansk, Israel får annektera allt de lyckas ta i Palestina, Venezuela kan ta vad de vill av Guyana.... Se där, alla problem lösta på en gång. Gäller bara att låta den ryska modellen vara just modell för global problemlösning.