2024-08-21, 10:22
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
För att det är just skvaller kanske möjligtvis? Eller menar du på allvar att allt ni skriver om Fia är att betrakta som fakta och i sådana fall på vilka grunder?

Tänkte väl det så besatt som du är av Fia.

Ptja. Det kommer från 1. Henne själv. 2. Domar. 3. Tiktok.
Vad hade du för belägg att det är skvaller och att det inte stämmer sa du?

Det är mycket märkligt att en person av din kaliber, som varken förstår trådens syfte eller är besatt av Fia vill vara kvar i tråden.
Har aldrig riktigt förstått vad som får dig att stanna här.

Vänligen håll ditt svar till max 5 rader.
2024-08-21, 10:29
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubba-Klubba50
Fia gör rätt när hon säger till sina barn att inte lyssna på socialtjänsten. Barn efter barn berättar om hur illa socialtjänsten behandlar dem. Hur socialtjänsten skadat deras självkänsla och förstört hela deras liv. Men som alla andra socialhandläggare struntar du i det barnen berättar. För din sekt socialtjänsten är viktigast. Hur sjukt är inte det.

Barn efter barn berättar att socialtjänsten räddat deras liv, men Fia blockar bara dessa barn för hennes sekt FU är viktigast, hur sjukt är inte det.

Citat:
Socialtjänsten har ju anmält Fia falskt till polisen över 100 gånger. Fia har all rätt att spela in, de som bryter mot lagen är ju socialtjänsten. Men din sekt ska skyddas eller hur?

Hur vet Fia att hon inte får spela in, hon har ju inte fått ett svar från dem på 4 år enligt henne själv, det går ju inte ihop alls.

Citat:
Socialtjänsten påstår att Fia spelat in. Som pedofilskyddare från socialtjänsten måste du förstå att kvinnor som anmäler pedofili alltid förlorat vårdnaden. Men det vet du redan då du skyddar pedofiler.

Låter snarare att det som dessa kvinnor har gemensamt är att de tror de ska vinna ensam vårdnad om de anklagar den andre föräldern för sexuella övergrepp och att det sen misslyckas, och att de inte förstår att släpa barn till massa undersökningar och polisförhör i sig också är ett övergrepp mot barnen.

Jag skyddar inga pedofiler, jag påpekar bara att båda föräldrarna har anklagat varandra för detta, jag kan inte veta vem som är skyldig och det kan inte du, och inte socialtjänsten heller, vilket de påpekar i domen, att barnen blivit utsatta för något är dock helt tydligt, något som föräldrarna själva inte ens förnekar, och således är det väl självklart att barnen måste bort från en sådan miljö.

Citat:
Sulle som du fått svar på har berättat om domen. Hur styvpappan slagit hans två pojkar vilket han har spelat upp i live. Den domare som dömde Sulle är samma domare som tog vårdnaden, alltså partisk med mamman. Hade Sulle varit pedofil hade du i och för sig skyddat honom eller hur?

Du menar samma Sulle som ljuger dagarna i ända, som påstår att soc tagit hans barn, när de bor hos sin mamma och inte ens har LVU. Sulle vart dömd för att han själv erkände brottet han vart åtalad för, spelar väö ingen roll vad det är för domare när han själv erkänner brottet.

Citat:
Fia är anklagad att hon anmält pedofili, kan du inte läsa? Kan du bara heja på pedofiler?

Jag kan läsa, men just den här meningen är total grammatisk katastrof.
Vem är pedofilen jag har hejat på? Det jag sagt och repeterar nu är att båda föräldrarna anklagar varandra för detta, någon av dem ljuger, jag vet inte vem av dem som ljuger och det vet inte du heller.
Sanningen kommer vi nog aldrig få reda på, och Fia kommer aldrig publicera utredningen i sin helhet (undrar varför)
Synd att den ansvarige inte blir dömd tycker jag, men bra att barnen kom bort från en sådan skadlig miljö.
Senast redigerad av vajervevaren 2024-08-21 kl. 10:37.
2024-08-21, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Där har du helt fel.

Jag är extremt anti denna heroinist och anser inte att han bör ha kontakt med barnen då jag har svårt att se hur det inte kommer leda till negativt inflytande på barnen. Vare sig han är ex heroinist numer eller ej.

Jag personligen hade MYCKET hellre velat att barnen kom till Fia eller anhöriga till Fia.

MEN Fia gör det i princip OMÖJLIGT att känna sympati för henne för hon är så EXTREMT hatisk och problematisk i sitt sätt. Det är på fullaste allvar konflikter med ALLT och ALLA vart hon än går. Går inte ens att prata med henne om vädret utan att hon börjar snacka skit om personen

Hade Fia kunnat dämpa sitt konfliktstartande humör och istället för att uttrycka varenda åsikt hon har, istället gjort som vi andra och muttrat tyst för oss själva och varit falska. Då hade jag 100% för att Fia ska få barnen hem/anhörig.

Istället går man från heroinist till efterbliven gazauteliggare med 2 familjer. Dagarna i ände av hat och bitterhet. Telefonterror. Tiktok terror.
Jag tycker genuint SYND om Fia.

Så konflikträdsla är rätt och att våga opponera sig istället för att knyta näven i fickan är fel. Socialtjänsten kan lämna barn till pedofiler, mördare och misshandlare?

Fia lyfter en fråga som behöver lyftas. Hon är heller inte i konflikt med alla utan säger nej till mobbare. Alla ska säga nej till dessa.

Du sitter anonymt på dina höga hästar, trots du vet att det är allvarliga fel. Du förföljer Fia för att kunna smutskasta henne.
2024-08-21, 10:35
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Det viktiga är inte vad jag gör, utan det socialtjänsten utsätter föräldrar och barn för. Varför försöker du hela tiden flytta fokus mot mig?

De går inte emot varandra. Det är du som inte förstår vad jag menar eller medvetet missförstår för att göra dig lustig på min bekostnad.

Förklara då hur du menar, för detta är vad du har sagt, stå för vad du säger istället.

Citat:

Användares barn ska drivas till självmord? Vad har du nu rökt? Andas du in röken från din sambo nu? Socialtjänstens behandling leder absolut till självmord. Både för föräldrar och även barn.

Du anklagar även mig falskt för att vara saker jag inte är och ställer egna godtyckliga diagnoser för att jag inte delar dina sjuka åsikter.

Dröm vidare och hoppas att du själv råkar ut för soc själv så att du lär dig den hårda vägen vad som är fel med dagens system, för det här är ett allvarligt fel som Fia belyser. Om än på ett icke konventionellt och konstruktivt sätt.

Citat:
Soc beteende är vidrigt och det leder till självmord, vilket var precis min poäng. Problemet är att ni inte förstår det. Enda sättet för er att lära er det är att råka ut för soc själv och att era egna barn ligger i potten.

Citat:
Dröm vidare och hoppas att du själv råkar ut för soc själv så att du lär dig den hårda vägen vad som är fel med dagens system
2024-08-21, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Barn efter barn berättar att socialtjänsten räddat deras liv, men Fia blockar bara dessa barn för hennes sekt FU är viktigast, hur sjukt är inte det.

Hur vet Fia att hon inte får spela in, hon har ju inte fått ett svar från dem på 4 år enligt henne själv, det går ju inte ihop alls.

Låter snarare att det som dessa kvinnor har gemensamt är att de tror de ska vinna ensam vårdnad om de anklagar den andre föräldern för sexuella övergrepp och att det sen misslyckas, och att det inte förstår att släpa barn till massa undersökningar och polisförhör i sig också är ett övergrepp mot barnen.

Jag skyddar inga pedofiler, jag påpekar bara att båda föräldrarna har anklagat varandra för detta, jag kan inte veta vem som är skyldig och det kan inte du, och inte socialtjänsten heller, vilket de påpekar i domen, att barnen blivit utsatta för något är dock helt tydligt, något som föräldrarna själva inte ens förnekar, och således är det väl självklart att barnen måste bort från en sådan miljö.

Du menar samma Sulle som ljuger dagarna i ända, som påstår att soc tagit hans barn, när de bor hos sin mamma och inte ens har LVU. Sulle vart dömd för att han själv erkände brottet han vart åtalad för, spelar väö ingen roll vad det är för domare när han själv erkänner brottet.

Jag kan läsa, men just den här meningen är total grammatisk katastrof.
Vem är pedofilen jag har hejat på? Det jag sagt och repeterar nu är att båda föräldrarna anklagar varandra för detta, någon av dem ljuger, jag vet inte vem av dem som ljuger och det vet inte du heller.
Sanningen kommer vi nog aldrig få reda på, och Fia kommer aldrig publicera utredningen i sin helhet (undrar varför)
Synd att den ansvarige inte blir dömd tycker jag, men bra att barnen kom bort från en sådan skadlig miljö.

Typiskt socialtjänsthandläggare du är som vrider och vänder på allt. Baraför de pratar med Fia får hon inte svar, men det kanske du inte förstår. Senaste videon pratade chefen Malin med Fia. Vad fick hon för svar?

Dessa kvinnor som du pedofilälskare jagar här på flashback vill skydda sina barn från våldtäkt. Du vill tydligen att dessa våldtäkter ska ske eftersom du smutskastar alla dessa mammor. Vilket innebär skyddar pedofiler

Titta vad du skriver. Det är bättre att låta barn våldtas av sin egen pappa än att bli förhörd av polis. Vilket sjuk pedofilskyddare.
2024-08-21, 10:38
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Du är extremt nedvärderande mot kvinnor. Men du verkar älska pedofiler och hota dina egna barn

Jasså, vad har jag sagt som är nedvärderande mot kvinnor?
Jag har gott om exempel på när Fia är nedvärderande mot kvinnor dock.
2024-08-21, 10:45
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Typiskt socialtjänsthandläggare du är som vrider och vänder på allt. Baraför de pratar med Fia får hon inte svar, men det kanske du inte förstår. Senaste videon pratade chefen Malin med Fia. Vad fick hon för svar?

Det är ju exakt det folk säger, Fia får svar, det är bara det att hon inte får de svaren hon vill ha, det är två helt olika saker. Men då är vi överens om att hon fått svar, men hon är inte nöjd med svaren hon får. Bra.

Har förövrigt berättat vad jag jobbar med i tråden om du är så nyfiken, men nej jobbar inte inom socialtjänsten öht. Däremot jobbar jag och betalar skatt till skillnad från Fia.

Citat:
Dessa kvinnor som du pedofilälskare jagar här på flashback vill skydda sina barn från våldtäkt. Du vill tydligen att dessa våldtäkter ska ske eftersom du smutskastar alla dessa mammor. Vilket innebär skyddar pedofiler

Titta vad du skriver. Det är bättre att låta barn våldtas av sin egen pappa än att bli förhörd av polis. Vilket sjuk pedofilskyddare.

Nej, nu misslyckas du med att läsa igen.
Ett tips till dig, när du säger saker i sti med "du tänker" eller "du vill", så spricker din trovärdighet.
Du vet inte vad jag tänker eller vad jag vill, det jag säger är det jag säger, bemöt då det jag säger istället för vad du tror jag tänker, argumentera utifrån verkligheten istället för vad du tror andra menar så kommer du upplevas som mer trovärdig.
2024-08-21, 10:47
Medlem
Citat:
Jasså, vad har jag sagt som är nedvärderande mot kvinnor?
Jag har gott om exempel på när Fia är nedvärderande mot kvinnor dock.

Jag förstår att det kan vara svårt för en socialtjänsthandläggare som måste tänka på att hinna med att hota sina barn mellan varven att nästan alla som du förminskar och kränker i denna tråd är kvinnor. Fia, LM, Gulli med flera.
2024-08-21, 10:50
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Så konflikträdsla är rätt och att våga opponera sig istället för att knyta näven i fickan är fel. Socialtjänsten kan lämna barn till pedofiler, mördare och misshandlare?

Fia lyfter en fråga som behöver lyftas. Hon är heller inte i konflikt med alla utan säger nej till mobbare. Alla ska säga nej till dessa.

Du sitter anonymt på dina höga hästar, trots du vet att det är allvarliga fel. Du förföljer Fia för att kunna smutskasta henne.

Fias definition av mobbare är alla som inte håller med henne. Tom vissa av dom som håller med Fia men hon missförstår eller hintat till lite lite Fia-ansvar är enl Fia mobbare. Det blir väldigt svårarbetat då.

Det finns tillfällen när man ska motsätta sig och tillfällen då det är bättre att kanske bita i det sura äpplet. Handlar det om ens egna kött och blod samt att det lutar åt LVU hade i alla fall jag struntat i att starta en mångårig ”opinion”. I så fall först efter att barnen är hemma.

Och här har vi ett exempel på hur en viss person väljer att starta konflikt med en annan person som visar visst medhåll bara för att jag kräver lite tillbaka av Fia.
Varför måste Fia få precis exakt som hon vill? Varför tror Fia att hennes barn är hos pedofiler, mördare och barnmisshandlare? Barnen verkar leva och vara i gott skick, tror dessutom att dom är lite extra försiktiga med val av hem iom att dom nog är fullt medvetna om vad som skulle ske om det nu faktiskt händer dom något.
2024-08-21, 10:50
Medlem
Citat:
Det är ju exakt det folk säger, Fia får svar, det är bara det att hon inte får de svaren hon vill ha, det är två helt olika saker. Men då är vi överens om att hon fått svar, men hon är inte nöjd med svaren hon får. Bra.

Har förövrigt berättat vad jag jobbar med i tråden om du är så nyfiken, men nej jobbar inte inom socialtjänsten öht. Däremot jobbar jag och betalar skatt till skillnad från Fia.

Nej, nu misslyckas du med att läsa igen.
Ett tips till dig, när du säger saker i sti med "du tänker" eller "du vill", så spricker din trovärdighet.
Du vet inte vad jag tänker eller vad jag vill, det jag säger är det jag säger, bemöt då det jag säger istället för vad du tror jag tänker, argumentera utifrån verkligheten istället för vad du tror andra menar så kommer du upplevas som mer trovärdig.

Ett svar, svarar på en ställd fråga. Fia ställer frågor och får aldrig svar på dessa. Så nej hon får inte svar.

Du vet inte om Fia jobbar, ingen vet. För övrigt är ditt jobb att ta andras barn vilket bara förstör samhället. Så sluta jobba vore bäst för hela landet och samhället.

Du tänker att min trovärdighet minskar för du tänker att du vet vad andra tänker om min trovärdighet.
2024-08-21, 10:52
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Jag förstår att det kan vara svårt för en socialtjänsthandläggare som måste tänka på att hinna med att hota sina barn mellan varven att nästan alla som du förminskar och kränker i denna tråd är kvinnor. Fia, LM, Gulli med flera.

Jag kritiserar inte dessa individer utifrån deras kön utan från deras agerande, hade de varit män hade de fått exakt samma kritik. Om det är någon som kritiserar personer utifrån deras kön så är det Fia, det gjorde hon så sent som igår utanför EÅV.
2024-08-21, 10:58
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ett svar, svarar på en ställd fråga. Fia ställer frågor och får aldrig svar på dessa. Så nej hon får inte svar.

Du vet inte om Fia jobbar, ingen vet. För övrigt är ditt jobb att ta andras barn vilket bara förstör samhället. Så sluta jobba vore bäst för hela landet och samhället.

Du tänker att min trovärdighet minskar för du tänker att du vet vad andra tänker om min trovärdighet.

Fia: Hej jag vill ha ett möte som ska handla om X och Y och jag ska spela in det.
Soc: Ok du kan få ett möte, men du får inte spela in.

En fråga och ett svar, så enkelt var det, så när Fia säger att hon inte fått svar på fyra år så ljuger hon.
Det hon menar är att hon inte är nöjd med svaren, och så är det med det.

Vilka frågor anser Fia att hon inte fått svar på? Det vill hon inte gå in på utan istället ljuger hon, inte bara för sina tittare men även för polisen när hon säger att hon aldrig fått svar under 4 års tid.

Sen kan man enkelt se på Fias deklaration att hon inte jobbar, och åter igen, att du fått för dig att jag jobbar på socialtjänsten får stå för dig, har berättat att så inte är fallet. Men i din värld så jobbar alla som inte håller med dig på socialtjänsten, tvivlar på att samhället hade gått runt om de enda som inte jobbade på socialtjänsten var den patetiska lilla skaran som dyker upp på hennes demonstrationer haha.
Senast redigerad av vajervevaren 2024-08-21 kl. 11:03.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in