2024-08-21, 09:26
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Ja alla soc-fans förtjänar att åtminstone hotas med LVU och att ni sätter er in i era egna utredningar så kommer ni precis som många andra kritiker att förstå vad som är fel och sluta trakassera föräldrar som kämpar mot denna myndighet, som i många fall håller deras barn på rent godtycke.

Men risk för självmord kan väl inte föreligga ni som anser att soc är så goda? Det kan du ju inte dra så stora växlar på med andra ord.

Du märker ord för att dra helt galna slutsatser istället för att ta reda på fakta om hur det faktiskt går till när socialtjänsten gör barnutredningar och hur det brister, samt vad det får för konsekvenser när det brister för barnen och deras föräldrar.

Så när du hävdar att du inte önskar detta på någon, så ljuger du alltså.
2024-08-21, 09:28
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Så när du hävdar att du inte önskar detta på någon, så ljuger du alltså.

Jo er socfans som vägrar förstå och ta in vad som pågår och hånar föräldrar. Men det kan ju enligt er själva inte hända, eftersom soc är goda människor och aldrig skulle skada vare sig barn eller föräldrar och försöker alltid skydda barn.

Verkligheten är en helt annan. Barn har tagit livet av sig pga soc. Föräldrar har tagit livet av sig pga soc.

Det är just detta som inte går in i era huvuden och därför kan jag inte komma på något annat sätt för er att lära er detta utan att råka ut för denna myndighet själva. ska det vara så svårt att begripa?
2024-08-21, 09:30
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Jo er socfans som vägrar förstå och ta in vad som pågår och hånar föräldrar. Men det kan ju enligt er själva inte hända, eftersom soc är goda människor och aldrig skulle skada vare sig barn eller föräldrar och försöker alltid skydda barn.

Verkligheten är en helt annan. Barn har tagit livet av sig pga soc. Föräldrar har tagit livet av sig pga soc.

Det är just detta som inte går in i era huvuden och därför kan jag inte komma på något annat sätt för er att lära er detta utan att råka ut för denna myndighet själva. ska det vara så svårt att begripa?

Så hur kan man ta dig på allvar om du ska hålla på och ljuga?
2024-08-21, 09:45
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Så hur kan man ta dig på allvar om du ska hålla på och ljuga?

Vad är det jag ljuger om? Det är ju ni socfans som på daglig basis ljuger om både om trådens huvudperson och även om socialtjänstens arbete. Ni är liksom helt resistenta mot fullständigt korrekt kritik om vad som pågår på denna myndighet. Soc kan bara inte ha fel, vad de än gör. Därför undrar jag om ni själva jobbar där, eller sitter i någon socialnämnd och försöker skydda er själva för de brott ni begår mot föräldrar och barn?
2024-08-21, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Nej jag har aldrig varit med en missbrukare och skulle inte få för mig att sjunka så lågt, är dessutom ingenjör men bra försök till att få reda på vem jag är.
Det är verkligen toppen av white trash stegen att knulla och gå in i en relation med en heroinist.

Ragga upp en random blatte på tunnelbanan likt Fia. (Och dessutom blivit gravid direkt). Är minst sagt omdömeslöst. Fatta att man utsätter sina två tjackungar för en sådan framtid. Mycket oroväckande beslut av en mamma.

Du skriver om att du bodde med en man som missbrukade. Men det kanske va en lögn som allt annat från din fula mun.

Kolla hur du pratar om barn. Du är livsfarlig för barn.
2024-08-21, 09:47
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Jag har citerat hela ditt inlägg ord för ord, inget är klippt eller klistrat, det framgår extremt tydligt att du sagt exakt det som påpekats. Svart på vitt, går inte att förneka, vidrigt beteende.

Hur kan det vara ett "vidrigt beteende" om det inte ens kan ske enligt er soc-fans hypoteser?
2024-08-21, 09:48
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Vad är det jag ljuger om? Det är ju ni socfans som på daglig basis ljuger om både om trådens huvudperson och även om socialtjänstens arbete. Ni är liksom helt resistenta mot fullständigt korrekt kritik om vad som pågår på denna myndighet. Soc kan bara inte ha fel, vad de än gör. Därför undrar jag om ni själva jobbar där, eller sitter i någon socialnämnd och försöker skydda er själva för de brott ni begår mot föräldrar och barn?

Vad vet du om vi ljuger om Fia?
2024-08-21, 09:51
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Vad är det jag ljuger om?

Men det har jag ju skrivit till dig i flera inlägg nu, har du svårt att läsa?

Citat:
jag önskar ingen att drabbas av detta

Citat:
hoppas att du själv råkar ut för soc själv

Två uttalanden som går emot varandra, vilket av dem som är lögn är det jag vill ha svar på, svara på det nu.
2024-08-21, 09:53
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubba-Klubba50
Du skriver om att du bodde med en man som missbrukade. Men det kanske va en lögn som allt annat från din fula mun.

Kolla hur du pratar om barn. Du är livsfarlig för barn.

Nej, det enda jag personligen står för är det som finns i trådar om youtubers och denna tråd.

Vad kontot tidigare skrivit berör mig ej. Går ganska lätt att avgöra på språkbruk när det är olika personer, borde en stalker som du veta.

Bär dock ingen relevans för att Fia är en heroinistknullare. Det är lixom bekräftad information till skillnad från det halmstrået du försöker gripa.
2024-08-21, 09:54
Medlem
Citat:
Döm alla bara! Alla föräldrar som anklagas för bristande föräldraskap av soc är skyldiga och därför ska också alla barn omhändertas! Den som protesterar ska också dömas självklart. Soc kan aldrig ha fel någonsin.

Eller kanske var det tvärtom?
Du är ju helt korkad o fattar 0
2024-08-21, 09:57
Medlem
Citat:
Har faktiskt redan berättat vad jag jobbar med tidigare i tråden.

När hon tillexempel talar direkt till sina barn och säger åt dem att inte lyssna på socialtjänsten.

Jadu varenda myndighet hon är i kontakt med, varenda person som kommenterar något som helst som går emot hennes narrativ på tiktok.

De vägrar inte möte, de vilkorar mötet med att hon inte får spela in, vilket de hänvisat till relevant lagrum att kunna göra. Sen att Fia inte förstår lagar och resonemang är en annan femma.

Sen har de svarat henne massor av gånger, men Fia kan inte göra skillnad på svar och svar hon inte är nöjd med.

Men vi kan ju vända på det, om de aldrig svarat henne på fyra år, hur vet hon då att hon inte får spela in mötet hon blivit erbjuden? Det måste väl ändå ha kommit i ett svar eller hur?

Vi kan inte veta, står ju ord mot ord, pappan anklagade Fia för det och Fia anklagade pappan.
Framgår även i domen att Fia försökt spela in sin unge och coachat honom till att säga saker om pappan.

Ja att Fia verkar ha någon pervers läggning för dömda män är ju uppenbart då hon bor med en.

I domen framgår även att Fia utsatt pappan för våld som polisen själva anmälde efter sett rivmärken på hans armar.

Vad vet du själv om historien kring pedofili från pappan? Fia har ju inte pratat om det, utan det som finns att tillgå är domarna som finns, och där står det helt enkelt att båda föräldrarna anklagar varandra för det.

Nope, de kanske båda är pedofiler, jag skyddar varken Fia eller pappan.
Vem anser du är pedofil i denna kontext, och vad baserar du det på?

Oavsett vem av föräldrarna som är orsaken till barnens icke åldersadekvata sexuella beteende så behöver barnen komma bort från den miljön, det förstår väl vem som helst.

Fia gör rätt när hon säger till sina barn att inte lyssna på socialtjänsten. Barn efter barn berättar om hur illa socialtjänsten behandlar dem. Hur socialtjänsten skadat deras självkänsla och förstört hela deras liv. Men som alla andra socialhandläggare struntar du i det barnen berättar. För din sekt socialtjänsten är viktigast. Hur sjukt är inte det.

Socialtjänsten har ju anmält Fia falskt till polisen över 100 gånger. Fia har all rätt att spela in, de som bryter mot lagen är ju socialtjänsten. Men din sekt ska skyddas eller hur?

Socialtjänsten påstår att Fia spelat in. Som pedofilskyddare från socialtjänsten måste du förstå att kvinnor som anmäler pedofili alltid förlorat vårdnaden. Men det vet du redan då du skyddar pedofiler.

Sulle som du fått svar på har berättat om domen. Hur styvpappan slagit hans två pojkar vilket han har spelat upp i live. Den domare som dömde Sulle är samma domare som tog vårdnaden, alltså partisk med mamman. Hade Sulle varit pedofil hade du i och för sig skyddat honom eller hur?

Fia är anklagad att hon anmält pedofili, kan du inte läsa? Kan du bara heja på pedofiler?
2024-08-21, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Nej, det enda jag personligen står för är det som finns i trådar om youtubers och denna tråd.

Vad kontot tidigare skrivit berör mig ej. Går ganska lätt att avgöra på språkbruk när det är olika personer, borde en stalker som du veta.

Bär dock ingen relevans för att Fia är en heroinistknullare. Det är lixom bekräftad information till skillnad från det halmstrået du försöker gripa.

Socialtjänsten som du skyddar och domstolen som du skyddar är ju på denna heroinist sida.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in