Citat:
Ursprungligen postat av
gofigur
Bra info!
Men vilken är källan till
"Familjen var på väg att flytta hem till Sverige då Nina Fischer mördades. "
Jag läser att de skulle flytta till San F.
Jag har läst i de amerikanska länkarna som presenterades tidigare här i tråden. Det står även i nekrologen över Gunnar F., att de hade bott och arbetat i New York först, sen flyttat till Californien och nu under hösten 1973 var på väg att flytta tillbaka hem till Sverige. Nina F. var hemma med dottern och packade samtidigt för Sverige-flytten. Hon hade haft besök i hemmet under förmiddagen, av flyttkarlar och någon mäklare, medan maken var på arbetet.
Jag har inte läst om de amerikanska artiklarna utan väntar på mer information om den 75-årige häktade mannen. Han har beskrivits som "ströarbetare" men vi lär få mer information om honom, hans liv och levere. Är det den häktade mannen så var han 24 år här han begick detta mord. Mordet var så grovt och grymt att vi antagligen kommer att får "kalla fall" avslöjade snart. Ingen startar sitt liv som mördare med ett sådant här överfall. Inte heller nöjer han sig efter att ha begått ett sådant här brott, "klarat sig" undan och bara njuta av det enda minnet.
Dottern hittades inlåst i ett rum på eftermiddagen när maken/pappan kom hem efter arbetet och hittade frun.
Länkarna till de amerikanska sidorna finns i trådstraten här i artiklarna i Expressen och Aftonbladet.