• 1
  • 2
2022-11-18, 18:18
Avstängd
Priset är lågt för att du kommer bli filmad av dolda kameror, sedan säljs filmerna på de som hyr lägenheten
Citera
2022-11-18, 18:26
Medlem
Bara haft dålig erfarenhet en gång, hade blivit strul med bokning på hotellet och vi behövde bostad i 2 nätter så Airbnb var perfekt, mycket vackra bilder på lägenheten, med badkar och liknande, var en helt annan lägenhet när vi kom dit. Fanns inget badkar och vattnet fungerade inte i duschen så fick hämta vatten i kastrull från köket till min flickvän som ville duscha.
Citera
2022-12-04, 06:45
Medlem
-Jenna-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Bara haft dålig erfarenhet en gång, hade blivit strul med bokning på hotellet och vi behövde bostad i 2 nätter så Airbnb var perfekt, mycket vackra bilder på lägenheten, med badkar och liknande, var en helt annan lägenhet när vi kom dit. Fanns inget badkar och vattnet fungerade inte i duschen så fick hämta vatten i kastrull från köket till min flickvän som ville duscha.
I vilket land hände detta? Pratade ni med värden om det efteråt? Låter ju som att det är någonting som borde vara emot AirBnB's policy.
Citera
2022-12-11, 00:54
Medlem
Så här är dets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Jenna-
I vilket land hände detta? Pratade ni med värden om det efteråt? Låter ju som att det är någonting som borde vara emot AirBnB's policy.

Sådana värdar brukar ju omdömen som de förtjänar.

Airbnb är tryggt och utmärkt sätt att hyra på, speciellt om du gjort det några gånger och samlat på dig goda omdömen. Man verifierar sig på grund av försäkringar och att de ska veta vem det är som hyr och bor i rummet/lägenheten. På hotell får man ofta legitimera sig också när man kommer som främling, så varför är det konstigt? Ofta får man prata med värden i någon kvart när man anländer för att de vill, som sagt var, veta vem de hyr ut till, och då har man en utmärkt chans att fråga om restauranger och annat i området.

Billigare och trevligare än hotell
Citera
2022-12-11, 20:37
Medlem
-Jenna-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Så här är det
Sådana värdar brukar ju omdömen som de förtjänar.

Airbnb är tryggt och utmärkt sätt att hyra på, speciellt om du gjort det några gånger och samlat på dig goda omdömen. Man verifierar sig på grund av försäkringar och att de ska veta vem det är som hyr och bor i rummet/lägenheten. På hotell får man ofta legitimera sig också när man kommer som främling, så varför är det konstigt? Ofta får man prata med värden i någon kvart när man anländer för att de vill, som sagt var, veta vem de hyr ut till, och då har man en utmärkt chans att fråga om restauranger och annat i området.

Billigare och trevligare än hotell
Var har jag nämnt att något var konstigt?

Jag vet hur det går till med både AirBnB och hotell.
Citera
2022-12-12, 07:51
Medlem
Funkat de få gånger jag använt dem, dock bara bokat eget boende samt genom de som har lägenheten enbart för att hyra ut. Skulle aldrig bara hyra rum.

Men rekommenderar att googla personen, adressen etc innan bokning.
Citera
2022-12-12, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Priset är lågt för att du kommer bli filmad av dolda kameror, sedan säljs filmerna på de som hyr lägenheten

Finns gott om appar som söker av wifi o du ser vad som ligger på den. Ex kamera.
Citera
2024-07-13, 16:14
Medlem
Tratten52s avatar
Risken ser ut att vara att man blir smygfilmad av dolda minikameror som någon pervers typ till uthyraren har installerat. Jag är inte förvånad, marknaden är stor för äkta smygporr. Jag skulle aldrig hyra en lägenhet med det upplägget som Airbnb har. Det ska vara hotell
Citera
2024-07-16, 12:33
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tratten52
Risken ser ut att vara att man blir smygfilmad av dolda minikameror som någon pervers typ till uthyraren har installerat. Jag är inte förvånad, marknaden är stor för äkta smygporr. Jag skulle aldrig hyra en lägenhet med det upplägget som Airbnb har. Det ska vara hotell

AirBNB har varit bra, men det var ett tag sedan jag bokade något med dem. Då fungerade allt fint.
Men läser man recensionerna på Trustpilot nu så blir man mörkrädd.

Egentligen är de bara en mellanhand och det finns rövhattar till hyresvärdar som ställer till med elände för gästerna, men det finns också gäster som är rövhattar och ställer till det för hyresvärden.

Frågan är om man skall bli ledsen om man blir filmad under sexakten? Det är bara till att dra fram med värsta stämningsansökan och låta pengarna trilla in på kontot.
Citera
2024-08-20, 17:06
Medlem
Både Airbnb och Booking funkar bra. Viktigt att läsa omdömen dock och lära sig att se mellan raderna.
Citera
2024-08-21, 00:06
Medlem
Själv testade jag airbnb första gången 2013 och de första åren tyckte jag det var ok. Sedan i takt med att det vuxit har det dels kommit in mycket nya resenärer som verkar ha noll koll och sätter högsta betyg helt utan anledning. Samtidigt har det kommit in x tusen nya värdar och jag tycker det verkligen blivit ’hit or miss’ när man har med diverse privatpersoner att göra som tror sig vara hotelldirektörer men bara äger en eller några lägenheter och inte vet något om service management.

Förr hade dessa värdar fått dåliga betyg men nu ger som sagt idel oerfarna resenärer höga betyg för ingenting så det har enligt mig blivot svårt stt sålla agnarna från vetet.

Samtidigt Har jag nu blivit 50+ och mer kräsen än tidigare (är en som rest internationellt i jobbet i över 25 år t ex). I somras var det konstanta problem med ffa parkering. Värdar säger parkering finns men det är hittepå och/eller betalparkering på gatan.

Städet är också dåligt överlag i Europa. En del ställen var så dammiga så vi checkade in och ut på ca 15 min och letade vidare efter nytt ställe.

I italien var det så taskig parkering på ett ställe att vi fick avboka 7 nätter. Ägarens grstisparkering visade sig vara 6km bort och hen tyckte vi skulle ta lokalbuss till/från bilen varje dag 😂
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in