2024-08-20, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Essies saknade tand kom upp igen. Den här creepy bilden där man håller upp hennes mun hade P på lager och den kom upp i familjens grupp rätt snabbt.

Har läst att JS/Hundhjälpen "levererade" henne med en tand borta. Ska vi anta att det stämmer?

Tycker bilden i sig är märklig. Varför tar man en sån? Är det för att man visste hon skulle försvinna?

Bilden är absolut märklig, ja.

Är ganska säker på att HH uppgett att tanden var skadad och därför togs bort innan leverans. Ska se om jag hitta aktuell skärmdump.

EDIT: tanden fanns skadad vid besiktning innan leverans. Den togs sedan bort efter leverans av HH's veterinär. Detta enligt HH själva (finns i sista tråden på deras Facebooksida).
Senast redigerad av Malaquena 2024-08-20 kl. 12:29.
Citera
2024-08-20, 13:40
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jzon8988
Hur som helst kommer EP till nya adressen,

Kl. 12:00 kommer EP till Åsundavägen 43, så om någon vill ge sin åsikt är det bara att dyka upp. Eller lämna namn och nummer här så kan reportern kontakta er på Hummelsta sidan

Ingen Essie finns ju längre dock men kanske katt

Kan det vara PÖ som initierat pressträff?

Letade lite lätt men hittade inget om detta.

Vad heter reportern? Är det gamla 🦊 räven Bengt Johansson som skrev reportageserien i somras?
Citera
2024-08-20, 13:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Malaquena

Är ganska säker på att HH uppgett att tanden var skadad och därför togs bort innan leverans. Ska se om jag hitta aktuell skärmdump.

EDIT: tanden fanns skadad vid besiktning innan leverans. Den togs sedan bort efter leverans av HH's veterinär. Detta enligt HH själva (finns i sista tråden på deras Facebooksida).

Ja det sägs det och så kan det ju vara, men de berättar inte vad som hänt och om A ev kan ha något med det att göra. "Olyckan" kan ju ha skett under utbildning med A exempelvis. Eller så har Essie bara råkat springa in i en dörrkarm...

Jo jag vet, tänder kan gå sönder på hundar om de biter i hårda ben också.
Citera
2024-08-20, 13:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Malaquena

Bilden behöver iofs inte vara tagen av familjen heller utan av HH. Vi säger att Essie tuggade märgben och tanden sprack. Kanske ett jäkligt dumt exempel för de gnager sällan med framtänderna men nåväl... Tanden sprack och togs bort av veterinär. Bild tas av HH för att visa blivande ägare. Och kanske även som underlag/bevis för att inte riskera falla dit på dolda-fel-tjafs etc.
Citera
2024-08-20, 17:09
Moderator
OYs avatar
Tråden handlar om en försvunnen hund, eventuellt ligger ett brott bakom försvinnandet, därför ligger tråden i ABoK.

Diskussion om hundägaren och dennes fru är off topic om det inte tydligt framgår varför det är relevant för diskussionen om vad som kan ha hänt med hunden.

Var dottern bör bo, bygge av bostad, antroposofer, kostnad för boende, bygglov, vad som är samhällsekonomiskt bäst alternativ för kommunen, mediciner, diagnoser, personliga assistenters arbetsvillkor, är off topic om det inte tydligt framgår varför det är relevant för vad som kan ha hänt med hunden.

Överträdelse kan komma att belönas med varning.

/Mod

Senast redigerad av OY 2024-08-20 kl. 17:12.
Citera
2024-08-20, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
Bilden behöver iofs inte vara tagen av familjen heller utan av HH. Vi säger att Essie tuggade märgben och tanden sprack. Kanske ett jäkligt dumt exempel för de gnager sällan med framtänderna men nåväl... Tanden sprack och togs bort av veterinär. Bild tas av HH för att visa blivande ägare. Och kanske även som underlag/bevis för att inte riskera falla dit på dolda-fel-tjafs etc.

Tippar på att bilden på munnen är tagen för att man inte ska komma efteråt o hävda dolda fel. Blir ju surt att betala tillbaks så mycket pengar om nu HH hade det kämpigt innan. De har ju många anställda.
Citera
2024-08-20, 19:27
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
De har ju många anställda.

Kämpigt och kämpigt. Det är mycket cash att plocka in från Försäkringskassan. Timpenningen ligger på 332 kr timmen (fastställt) år 2024 och högsta belopp är 372 kr timmen. Alltså pengar som Försäkringskassan betalar ut till ett LSS-företag efter att timmarna redovisas. Det går med stor säkerhet driva ett LSS-företag med en liten vinst. Även om den ska beskattas, tror jag ej alls på att LSS-företaget skapat en obalans i familjens ekonomi.
Senast redigerad av Hegamon 2024-08-20 kl. 19:29.
Citera
2024-08-20, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Kämpigt och kämpigt. Det är mycket cash att plocka in från Försäkringskassan. Timpenningen ligger på 332 kr timmen (fastställt) år 2024 och högsta belopp är 372 kr timmen. Alltså pengar som Försäkringskassan betalar ut till ett LSS-företag efter att timmarna redovisas. Det går med stor säkerhet driva ett LSS-företag med en liten vinst. Även om den ska beskattas, tror jag ej alls på att LSS-företaget skapat en obalans i familjens ekonomi.

Hegamon, veteranen med så hög pålitlighet! Jag vet att jag som precis skapat detta konto för att kunna prata i denna tråd inte är lika pålitlig som dig. Men jag har inte kunna släppa taget och tappar tron ju längre dagarna går.

Efter allt som uppdagats, säger du att Essie fortfarande lever?
Citera
2024-08-20, 22:48
Medlem
flugornass avatar
Jag är inte uppdaterad så vad är fakta om Essie:s öde, död eller levande, kidnappad av gangsters eller personlig assistent?
Eller inget nytt alls om vad som händer med hunden?
Nej jag bryr mig inte om alla dokument och annat, bara en fakta fråga om hundens status.
Ja jag är övertygad om att här är en hund begraven.
Senast redigerad av flugornas 2024-08-20 kl. 22:53.
Citera
2024-08-20, 23:36
Medlem
Min kvalificerade gissning är att A skadade hunden rejält eller tog livet av den. För tänk efter. Hela den här soppan, från början till slut, handlar om föräldrarnas och särskilt pappas vilja att i alla lägen mörka A:s aggressivitet och våldsbenägenhet. Hela tiden, även innan Essie kom in i bilden. A utmålas som att hon är på en 4-årings nivå, vilket är ett mycket smart ordval av pappa eftersom alla tycker att 4-åringar är gulliga. Jag tar inte hänsyn till vad de anonyma assistenterna påstår, för det kan vi inte verifiera. Men alla dokument som Saga hittat visar ju klart och tydligt att vi har att göra med en potentiellt farlig person som inte drar sig för att ta stryptag på folk. Hur svårt är det då inte att strypa en hund "som man kan göra allt med"?

Så, vad hände? A skadade eller dödade Essie. Om hunden blev skadad så kunde de ju inte ta den till veterinären, för då skulle det ju komma fram att hunden farit illa pga A och det skulle ju bli för pinsamt. Då skulle ju alla få veta att A inte alls är så gullig och vem skulle vilja vara assistent hos henne, eller vilket boende skulle ta emot henne? Och hon skulle kanske inte få behålla katten heller.

Så antingen var Essie död, eller till och med så skadad att det var lönlöst att ta henne till vet. Farfar som varit militär har förmodligen vapen hemma för det har gamla militärer. Han kom och hämtade hunden, körde iväg, sköt den om den fortfarande levde och grävde ner den någonstans. Nu behöver de en historia om vad som hände. Alla visste ju att de hade en assistanshund och nu var den plötsligt borta. Det enklaste var ju att säga att hon blev stulen. Då fick de både medkänsla och swish och A fick så mycket sympati - hemskt att stjäla en assistanshund ju! Hon var ju som en 4-åring och älskade sin hund! Övervakningskamerorna var ju bara ett skämt, vi får se en gammal film på en glad Essie utomhus, en obrydd mamma som plockar i trädgården. Och sen gick de sönder. Självklart säger pappa det för att inte filmupptagningen av när A plågar ihjäl hunden ska komma behöva plockas fram.

Tragisk historia. Mest tragisk för att föräldrarna inte inser, eller vill inse, att deras kött och blod är en svårt sjuk och farlig person. Pappans uttalanden om hunden visar dessutom en hel del bristande empati. Kanske har det gått i arv.
Citera
2024-08-21, 00:09
Medlem
flugornass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyer1
Jag hoppas nån räddade hunden ifrån familjen.
Har du läst tråden? Hund jäveln är borta lost in the air försvunnen, men här håller alla tanter till som gräver om allt som inte har ett skit med Essie att göra.
Hunden är räddad från familjen helt klart eftersom ingen vet till hundra procent vad som hänt Essie.
Så ingen har räddat hunden, det borde du ha förstått om du läst alla teorier i denna galna tråd.
Vad tror du själv har hänt Essie?
Citera
2024-08-21, 00:38
Medlem
Jag tycker att A ska in på Karsudden!
Det är nog det enda rätta stället för henne.
Alla anställda som blivit hotade, mordhotade, bitna och allt hon nu hittat på BÖR göra polisanmälan om de inte redan gjort det. Och det bör bli ett rättsfall där hon blir dömd till rättspsykiatrisk vård där hon sedan förhoppningsvis får stanna för alltid och aldrig mer heller träffa ett enda djur!

Hon bör bli dömd för mordhot och misshandel på människor och djurmisshandel.

Efter det med förra katten, att hon slängt den i väggen... hur faaaaaaaeeeen kan man låta henne ha fler djur? Stackars katter, stackars hundar.. Jag kokar alltså.

Och att föräldrarna låter detta fortgå och skyddar henne?!?!
Jag kan förstå att de vill göra allt för henne de kan och verkligen försöka och de har de gjort nu. Men alldeles för mycket redan. De bör inse att hon är en fara för allmänheten och sluta skydda henne. Hur många djurliv ska behöva sättas till? Jag blir galen. Aldrig att ett djur ska utstå det hennes djur fått utstå.

Jag tycker polisen bör förhöra A. Hon råkar väl förhoppningsvis berätta.
Dessvärre tror jag inte polisen bryr sig?
Gör dem ens något åt det här nu?
Har dem hämtat in alla kameror? Har dem förhört A?
Har dem kollat runt o skog och mark däromkring dem bor och farfar och andra släktingar bor? Letat efter nygrävt i marken?
Jag tycker att detta ska vara lika prioriterat som om det vore en människa som försvunnit.

Men jag är rädd att polisen inte gör ett skit.
Jag är rädd över att Essie är hos en släkting dit de kan åka med A när de vill så hon får fortsätta sin misshandel.

Jag vill inte att de skiter j det här!
Jag vill att de ska få sina straff. A rättspsykiatrisk vård (då kan även kommunen andas ut)
Och föräldrarna straff för skyddande av brottsling.

Det jag tror kan få fart på det hela är som sagt att anställda polisanmäler. Både från kommunen och i hemmet.
Och att de personliga assistenter som sett, hört, messat med varann o föräldrar och även har bilder och videor med bevis släpper allt material.
De kan göra det anonymt i något tv reportage där de även bör vara med blurrade så man inte ser dem.
Men så att sanningen kommer fram hur stackars Essie har haft det så att det kommer ett Lex Essie!
Och hårdare straff för djurmisshandel.

Förstår om alla personliga assistenter är rädda för de inte har fått filma och ta bilder men för Essies skull. SNÄLLA skicka in allt material till polisen eller en journalist.

Jag hoppas vi kommer få veta vad som hänt Essie. Var hon är nu eller om hon ens lever kommer vi nog aldrig få veta känns det som.
Men lever hon och är räddad av någon som aldrig låter henne träffa A igen säger jag bara TACK! BRA JOBBAT.
Men.. tror mer på den sorgliga historien..
Även om hon aldrig hittas igen så hoppas jag ni alla som kan anmäler och skickar in alla bevis för att de ska få sina straff i alla fall.

Tror också att HH visste hur hon var.
Enligt folk jag frågat och vad jag hört så brukar människor som jobbar med djur inte bry sig så mycket om djuren utan det är bara pengar, pengar, pengar som gäller.
Tex de som jobbar med hästförsäljnjng, tillridning och annat brukar inte vara varken snälla mot hästar och bryr sig bara om pengarna. Så om nu Essie skadade tanden redan hos HH, hur gick det då till? Slog de henne?
De bör också få sitt straff för de lät sälja Essie som assistanshund för A. Hur fan kan man inte bry sig om stackars Essie. Det handlade garanterat om pengar där med.

Bli så arg på mänskligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in