2024-08-19, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Det säges att både Beyoncé & Taylor Swift kommer vara närvarande på DNC och på scen, Återstår att se om så är fallet och blir det så är det på Torsdagen så Harris skall tala!

Det ska bli en rolig händelse att se tror jag. Jag tror allt kommer att handla om glädje och en del allvar för vad som behövs göras i landet för människor som inte har det så lätt.
Citera
2024-08-19, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Trump har 26 miljarder, Swift nästan hälften med elva. Hon har också en stor publik. Beror på hur hon lägger sina kort samt om hon vill påverka, varför och vad. Bara som allmän galjonsfigur och dragplåster tror jag mindre på.
Swift kan ju ha betydelse för unga väljare i swingstates.
Citera
2024-08-19, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne

Och framför allt unga kvinnor och även äldre. Trump har ju gjort bort sig enormt på sista tiden genom att säga att Swift är vacker i en TS fem gånger och så la han till och jag har hört att folkt tycker hon är bra. Och all skit han slänger på Kamala gör sitt till.
Citera
2024-08-19, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huggig
Och framför allt unga kvinnor och även äldre. Trump har ju gjort bort sig enormt på sista tiden genom att säga att Swift är vacker i en TS fem gånger och så la han till och jag har hört att folkt tycker hon är bra. Och all skit han slänger på Kamala gör sitt till.
Ja. Nu är jag egentligen inte alls intresserad av amerikansk politik mer än att det har en stor betydlelse för hela världen, vem som är president i USA men Donald är nog ganska slut nu.

MAGAs allt snack om demens bakskjuter ju Donald rakt i nyllet, just nu.
Citera
2024-08-19, 21:57
Bannlyst
Citat:
Trump är livrädd för Taylor Swift. Så till den grad att han inför Democratic National Convention tog till Truth Social för att lägga upp en rad falska bilder där han påstod att Swift och hennes stora armé av Swifties har stöttat honom i presidentvalet.

”Jag accepterar”, skrev han, bredvid artificiellt genererade bilder av Swift som stödde honom
Där kom det. AI-manipulerade bilder delas av Trump.

Kukhuvudet är rädd för en ung kvinna med 200 milj följare på instagram
Citera
2024-08-20, 00:22
Medlem
Hennes följare är väl ändå dems redan? Gender gap osv.. frågan är väl när/om reella frågor kommer debatteras eller ska Harris lyckas undvika det tills efter valet? Massinvandringen vid mexikanska gränsen t.ex.? Inte ens new york-borna är väl så glada med det där längre, eller lugnade busslasterna från texas ner sig? Hemlösa på gatorna och fentanylkrisen. Sen blir hela gazagrejen intressant, Biden och Blinken fortsätter skytteltrafiken ner till Israel..
Senast redigerad av sweintoo 2024-08-20 kl. 00:36.
Citera
2024-08-20, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Det här är ju så idiotiskt på flera plan. En effekt kan bli att Trump faktiskt provocerar fram ett öppet ställningstagande från Taylor Swift och vi vet ju alla vem hon då kommer att stödja. Vem vet, det kanske händer på konventet i Chicago.

En annan fundering är om Trump skulle göra så här med en manlig vit artist 🤔? Inlägget luktar ju hundvissla.
Varenda popartist i princip står väl öppet för demokraterna? Vad skulle en till eller från göra?
Citera
2024-08-20, 09:49
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Taylor Swift bor i Nashville och har många av sina fans där så jag betvivlar att hon riskerar att förlora så mycket MAGA-sekterister genom att öppet ta ställning för Kamala.
Citera
2024-08-20, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Taylor Swift bor i Nashville och har många av sina fans där så jag betvivlar att hon riskerar att förlora så mycket MAGA-sekterister genom att öppet ta ställning för Kamala.
Vad har det för betydelse att hon bor i Nashville? Det är ett Demokratiskt fäste i Tennessee precis som Memphis.

Att någon fortfarande tvekar om att Swift föredrar Demokraterna är faktiskt lite lustigt.
Citera
2024-08-20, 11:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne

...ev, men något säger mig att de flickor (jag tror inte det är lika många killar i Swifts fall) som följer sin idols ev politiska ställningstagande och ändrar åsikt från R till D i så fall är rel få till antalet. De flesta av dessa röstar nog redan D ändå, de är ju unga/yngre kvinnor. Möjligen kan det där med att "gå och rösta" istället för att skita i det ha större betydelse.
Citera
2024-08-20, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
...ev, men något säger mig att de flickor (jag tror inte det är lika många killar i Swifts fall) som följer sin idols ev politiska ställningstagande och ändrar åsikt från R till D i så fall är rel få till antalet. De flesta av dessa röstar nog redan D ändå, de är ju unga/yngre kvinnor. Möjligen kan det där med att "gå och rösta" istället för att skita i det ha större betydelse.
Du känner inte till begreppet "swiftie dads"?

Swiftie dads: https://www.dn.se/kultur/svenska-swiftie-dads-om-varfor-de-knockats-av-taylor-swift/
Citera
2024-08-20, 11:58
Medlem
fluff995s avatar
Taylor Swift är inte en politisk kraft. Taylor Swift är ett varumärke, men en gigantisk marknadsföringsapparat bakom sig. En del i marknadsföringen är att försöka koppla Swift till den politiska debatten, som genererar enorm medial/socialmedial uppmärksamhet. Kan varumärkets namn nämnas regelbundet i samband med den politiska debatten, så ökar varumärket i värde via exponering.
Både väljare och politiker skiter i Swift. Men det hindrar inte hennes marknadsförare från att köpa utrymme i tidningar, tv-kanaler och från diverse influencers. Det är liksom inte en slump att namnet Taylor Swift plötsligt nämns i parti och minut i svenska medier. Mediebolagen har fått betalt för att skriva om henne, och tydliga instruktioner om att namnet (läs: varumärket) ska nämnas konsekvent redan i rubriken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in