2024-08-20, 09:10
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Att Elon Musk sedan skulle vara rätt person för den uppgiften tror jag inte en sekund på. Ett ypperligt exempel, förlåt, BEVIS på att Musk är helt fel person för den uppgiften, och direkt kontraproduktion, är Twitter och hur han skötte det. Det har blivit raka motsatsen till mer effeketivt efter att han tog över.

Nu är jag ingen Musk-fan men vad menar du med det här? Han sparkade ju halva personalstyrkan och allt funkar lika bra ändå.

Sen var det ju ett sjukt dyrt köp för honom som aldrig kommer tjänas igen och som höll på att driva honom bankrupt. Men det är en annan sak.
Citera
2024-08-20, 09:12
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLock99
Elon Musk ställer upp för att leda Departement of Government Efficiency under Donald Trump..
Hur är det med källkritiken Capslock?
Jag uppfattar Musks post som ett Doge-skämt, men så förekommer jag inte heller på autist-spektrat.
Senast redigerad av Enterprise 2024-08-20 kl. 09:15.
Citera
2024-08-20, 09:16
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Nu är jag ingen Musk-fan men vad menar du med det här? Han sparkade ju halva personalstyrkan och allt funkar lika bra ändå.

Sen var det ju ett sjukt dyrt köp för honom som aldrig kommer tjänas igen och som höll på att driva honom bankrupt. Men det är en annan sak.
Musks gjorde sig av med mycket kostnader, korrekt, men gjorde sig också av med intäkter genom att idiotförklara och stöta sig med annonsörerna. Och det är helt fine för mig, så länge han själv håller Twitter under armarna.
Citera
2024-08-20, 09:20
Medlem
Citat:
Elon Musk ställer upp för att leda Departement of Government Efficiency under Donald Trump..

https://x.com/elonmusk/status/1825723913051000851?s=48&t=QNB6W24sc1J8vh27usA6Cw

Fråga till Flashback: Att låta statens effektivitet ses över av bla folk från privata näringslivet, är detta en bra ide, samt kommer detta löfte från Elon hjälpa Trump till seger ?

Återigen bevisar en MAGA supporter hur enkelt det är att lura er. Detta är ett skämt som går tillbaka till att Trump berömde Musk i deras samtal, för att han varit så duktig på att skära ner 50% av twitters (X) tidigare arbetsstyrka. Inget i den bild du postar är på riktigt.
Senast redigerad av Master.Palm 2024-08-20 kl. 09:28.
Citera
2024-08-20, 09:30
Medlem
HomoDeuss avatar
Mmm... visst

Så.. Musk ska pausa alla verksamheter han jobbar med varje dag, till förmån för clownen och myndigheterna?

Vad tror ni händer med kurserna i Tesla, SpaceX etc om man skulle ta detta på allvar?

Och, som livslång företagare, så förstår jag hur folk tänker när man tror att företagare behöver engagera sig för att effektivisera statlig organisation. Men det där är bara ett brain-bait för oförstående.

Tror inte för en sekund på att Musks engagemang i en administration tillsammans med clownen skulle leda till något annat än kaos. Och ett uppbrott och bråk dem emellan. Som det alltid gör mellan clownen och hans slavar.

Men.. i en valrörelse så kan man förstå påstå vad som helst. Så detta är bara en säljhoax för att lura puckon, som vanligt. Efter valet, om man vinner, så kommer inget komma ur det här.

Att Capslock köper det med hull och hår, och försvarar det med blod. svett och tårar, förvånar mig däremot inte en sekund.
Citera
2024-08-20, 09:42
Medlem
Tidsresenarens avatar
Trump vann valet när han höll på att bli avrättad. Att folk ens orka diskutera. Men visst, Musk bidrar till en vinst med mer marginal. Dock tror jag detta mer är ett utspel av affärsmässiga skäl, att Musk skulle sadla om till politiker är jag desto mer osäker på.
Citera
2024-08-20, 10:18
Medlem
Giant Squids avatar
Jag tror Musks våta dröm är att få bli president.
Eftersom han är född utanför USA så får han ju i nuläget inte bli det.
Men genom att smörja Trump så försöker han säkert ändra på spelreglerna.
Citera
2024-08-20, 10:21
Bannlyst
Citat:

https://x.com/elonmusk/status/1825723913051000851?s=48&t=QNB6W24sc1J8vh27usA6Cw

Fråga till Flashback: Att låta statens effektivitet ses över av bla folk från privata näringslivet, är detta en bra ide, samt kommer detta löfte från Elon hjälpa Trump till seger ?
Har du blivit lurad igen?

Vad är department of government efficency?(DOGE)
Har kongressen röstat ja för en meme-myndighet?

Brukar du pausa upp och dubbelkolla saker du läst på X innan du postar på Flashback?
Citera
2024-08-20, 10:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke

Han har förlorat 80 procent av intäkterna.
allt funkar inte lika bra ändå.
Citera
2024-08-20, 10:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Även om detta ät ett skämt så fattar jag intre varför så många bryr sig om den sydafrikanska bögen elon?

Vad är hans problem? Verkar ju helt hjärntvättad av alla sina pengar

Jag förstår inte varför folk inte gillar honom..
Han har ju skapat massvis med jobb.
Fixat starlink, bygger raketer etc etc.

tycker han verkar helt ok
Citera
2024-08-20, 10:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Mmm... visst

Så.. Musk ska pausa alla verksamheter han jobbar med varje dag, till förmån för clownen och myndigheterna?

Vad tror ni händer med kurserna i Tesla, SpaceX etc om man skulle ta detta på allvar?

Och, som livslång företagare, så förstår jag hur folk tänker när man tror att företagare behöver engagera sig för att effektivisera statlig organisation. Men det där är bara ett brain-bait för oförstående.

Tror inte för en sekund på att Musks engagemang i en administration tillsammans med clownen skulle leda till något annat än kaos. Och ett uppbrott och bråk dem emellan. Som det alltid gör mellan clownen och hans slavar.

Men.. i en valrörelse så kan man förstå påstå vad som helst. Så detta är bara en säljhoax för att lura puckon, som vanligt. Efter valet, om man vinner, så kommer inget komma ur det här.

Att Capslock köper det med hull och hår, och försvarar det med blod. svett och tårar, förvånar mig däremot inte en sekund.

Du förstår att alla tidigare presidenter är köpta. Och lunde inte styra själva.

Men nu kommer trump som faktiskt vill det bästa för alla amerikanarna. Och han styr till skillnad mot dom som varit presidenter tidigare.

En person som faktiskt kan göra skillnad
Citera
2024-08-20, 10:31
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheeto-Jesus
Han har förlorat 80 procent av intäkterna.
allt funkar inte lika bra ändå.

Men jag snackar om att han skurit ner på overhead-kostnaderna. Det vet du men du dummar dig.

Att Twitter tappat intäkter beror ju på att Musk har blivit ett högerextremt spöke enligt MSM och därför vågar inget "fint" bolag annonsera där längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in