2024-08-20, 08:52
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Sött att du tror jag firar gnagets framgångar snarare än Difs motgångar...
Du som bajare kan inte annat än att fira rivalers motgångar så tror inte mycket här. Lycka till med nästa säsong!
Citera
2024-08-20, 08:55
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Ja, det var något en gårdare sade till mig för något år sedan. Att klubben blivit bättre sportsligt och ekonomiskt för att fansen valt att inte lägga sig i. Nu verkar den sansen vara på väg att försvinna. I DIF-podden talas om att derbyförlusterna gör att man förlorar engagerade supportrar. I senaste matchen försökte man tuffa till sig men var så koncentrerade på det att man glömde att man måste spela fotboll också. Att tränaren ser till att bli utvisad är ett tecken på att uppgiften att vinna supportrarna men samtidigt sköta sitt jobb är en för svår uppgift för de flesta i den klubben.
Här ett upprop från nån av alla Djurgårdens Free12/Teu-typer:

https://x.com/Kevelino1881/status/1825519398351753578

När den typen av människor känner att de "äger" en klubb, som motsvarande typer gör i AIK, så vet man att det är påväg åt helvete.
Citera
2024-08-20, 08:59
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Här ett upprop från nån av alla Djurgårdens Free12/Teu-typer:

https://x.com/Kevelino1881/status/1825519398351753578

När den typen av människor känner att de "äger" en klubb, som motsvarande typer gör i AIK, så vet man att det är påväg åt helvete.
Teu är gnagare och du hatar oss för att vi tycker du är efterbliven.

Är du fortfarande sur för att jag sa emot dig?

Vilka håller du på idag? AIK? Djurgården? Ellos? Gais? "Fans" som dig får en att spy.
Citera
2024-08-20, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Ja, Djurgården är ju förbundets lag, Fredrik Reinfeldts lag.

Men Djurgården är också fin-Sveriges lag över huvud taget. Glöm att AIK eller Hammarby någonsin skulle kunna få samma fin-status som Djurgården. Det enda lag som möjligen skulle kunna konkurrera med Djurgården i det här avseendet är väl IFK Göteborg (och sorry, Gais och Häcken, glöm att ni någonsin skulle kunna få samma ikonstatus som IFK).

Malmö ska vi bara inte tala om. De är någonting som katten har släpat in.

Många Djurgårdssupportrar är säkert äkta fotbollssupportrar som har älskat blårandigt i hela sitt liv. Men det finns nog en och annan, misstänker jag, som häckar på någon småort i Sverige och gör sig själva till låtsas-Stockholmare genom att hålla på DIF och bli medlemmar i samma lag som kungen.

Det finns nog minst en sån på Flashback, misstänker jag.
Det där med "förbundets lag" är lika patetiskt att prata om som "domarens lag"... Alltså något man kör med för att bygga upp en martyrstämpel över sig själv, vilket man gjorde när man körde knattefotboll i småskolan.
Citera
2024-08-20, 09:20
Medlem
Valvantos avatar
Haha diffen ändå. Vad har de, tre avslut på mål på två hemmaderbyn? Men upp med hakan, ni va ju helt sjukt bra de första 10 min mot oss när ni torskade 0-3 senast.
Citera
2024-08-20, 09:25
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Haha diffen ändå. Vad har de, tre avslut på mål på två hemmaderbyn? Men upp med hakan, ni va ju helt sjukt bra de första 10 min mot oss när ni torskade 0-3 senast.
Ahhh, sjukt dåligt. Nästan sämre än att ha ett guld och skryta.. Upp med hakan för ni gillar snacka andra sporter också.
Citera
2024-08-20, 09:26
Medlem
bananjuices avatar
Citat:

Det enda som ger mer glädje är hur otroligt ledsna de är nu efter!
Citera
2024-08-20, 09:43
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Det enda som ger mer glädje är hur otroligt ledsna de är nu efter!

Videon på deras sportchef och VD höjer underhållningen till ännu högre nivåer. Längtar till det är vår tur att piska bratsen igen!
Citera
2024-08-20, 09:44
Medlem
Citat:
Om vi ska vara lite allvarliga så känns det som Hammarby hade det i bandy förut: Det knyter sig totalt. Jag vet inte vad det beror på, men jag har en teori.

Även om aik och bajen är våra rivaler har de många egenproducerade spelare, alltså långt fler än Djurgården. Dessa är väl medvetna om digniteten i ett derby och därför blir matcherna mot Djurgården extremt mycket viktigare för dem. Lägg då till att båda aik och bajen ser oss som sina största rivaler, och det påverkar deras inställning. Vinst mot Djurgården och allt piss säsongen ut kan förlåtas. Det var åtminstone så det kan ha börjat 2015. Lägg då till att på 10-talet var aik långt mycket bättre än oss, och alla deras vinster då säkrade såklart ett psykologiskt övertag. Nu är vinsterna för både bajen och gnaget såpass många att de har vind i punghåret och därför ett enormt psykologiskt övertag över oss.

Jag tror inte att det beror på att Djurgården saknar kvalitet. Tvärtom är Djurgården på 20-talet Stockholms bästa klubb med alla dess meriter. Så ska man leta efter felet så får man granska huvudet på våra spelare. Liknande var det för västnationerna i VM i hockey på 1970- och 1980-talet gentemot öst. Det fanns en psykologisk spärr som satte knyt hos spelarna. Successivt skulle den här psykologiska spärren avta efter USA 1980 och Sverige 1987, och det var efter att både Herb Brooks i USA och Leffe Boork i Sverige försökte bryta det här, och då jobbade de enbart psykologiskt. Så om Djurgården vill börja vinna derbyn är det psykologi som gäller, ingenting annat.

OT: Kul att notera är att Flashback fylls med Djurgårdshat från bajare och malmöiter på dagtid när de egentligen borde jobba. Arbetslösa bajen är alltså ingen myt?
Senast redigerad av JagheterHenrik 2024-08-20 kl. 09:54.
Citera
2024-08-20, 10:13
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Videon på deras sportchef och VD höjer underhållningen till ännu högre nivåer. Längtar till det är vår tur att piska bratsen igen!

Verkligen, om man tillåts att drömma så har de duglig potential att vara rejält på dekis efter några förnedrande resultat och så får derbyt vara knockout-kronan på verket.
Citera
2024-08-20, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Verkligen, om man tillåts att drömma så har de duglig potential att vara rejält på dekis efter några förnedrande resultat och så får derbyt vara knockout-kronan på verket.
En ärlig fråga: Du har suttit nu hela morgonen och yrat om Djurgårdens derbyförlust för två dagar sen mot aik, inte bajen... Har du seriöst inget jobb att gå till? Eller någonting utöver att sitta på Flashback? Det är faktiskt en sjuklig besatthet du har av Djurgården som i andra sammanhang skulle klassas som en psykos.
Citera
2024-08-20, 10:42
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
En ärlig fråga: Du har suttit nu hela morgonen och yrat om Djurgårdens derbyförlust för två dagar sen mot aik, inte bajen... Har du seriöst inget jobb att gå till? Eller någonting utöver att sitta på Flashback? Det är faktiskt en sjuklig besatthet du har av Djurgården som i andra sammanhang skulle klassas som en psykos.

Hördu Henke, jag förstår att perspektiven förskjuts när man har tårar i ögonen men fem inlägg på två dagar tycker jag inte räknas som en psykos.

Bajen går från klarhet till klarhet så där finns inte mycket att säga förrän jubileumströjan kommer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in