Citat:
Ursprungligen postat av
Eline91
Japp, de har boende och får matkuponger av soc vilket J såklart förnekar, nu behöver hon "VEEEERKLIGEN HJÄLP". Hon ljuger som en häst travar i vanlig ordning. Jag hoppas att de inser att de behöver masa sig till Arbetsförmedlingen och komma igång med en långsiktig plan för sin framtid för snart börjar det vara kallt ute, då kan de inte luffa runt på stan som de gör nu.
Det är omöjligt att de får matkuponger och busskort. De har dragit in ca 70 tusen senaste kvartalet och med tanke på att du måste visa upp dina inkomster så är detta omöjligt. Det innebär i så fall att alla människor kan shoppa , supa , knarka upp sin lön för att sedan gå till soc och säga jag behöver hjälp .
Jag vet att har du fått in större summor så är det ditt eget ansvar att hushålla med dem och spara pengar till månaderna som kommer härnäst. De ser att med dessa pengar har de levt långt långt över existensminimum och då blir man nekad både matkuponger och busskort. Soc ger bara inte sådant utan har även krav på personen som aktivt söka jobb , inskriven på arbetsförmedlingen mm
Om de skulle varit beviljad dessa saker varför får de då inte hjälp m pengar till boende tex? Eller anser soc att 25000 o månaden är en rimlig summa att bo för och därmed har de noll kronor över till mat ?
Alltså helt orimligt!
Soc vet till 100% vilka de är och därför så vet de att de inte är berättigad till hjälp genom dem .
Min kompis jobbar som chef på sociala och hon sa att med dessa inkomster så anser soc att de själva kan bistå till sin egen försörjning.
Vore det så lätt att lura Soc så skulle inte många få avslag .
En kompis son fick ett arv av sin döda Pappa och med detta fick han inget försörjningsstöd i 4 månader för att det var pengar han nu skulle betala hyra och mat för . Nu pratar vi om små pengar jämfört med J och Q .
Dessa 2 har fått in summor som 2-3 barnfamiljer har att leva på i flera månader . Alltså de har enligt normen för 2 personer levt som höginkomsttagare och därmed anses ska kunna försörja sig själva många månader framåt . Pengar rullar ju in dagligen och de säger ju sitt swish nr så inte så svårt för soc att begära ut kontoutdraget som är kopplat till deras swish nr .
Förut hade Q bidrag när han stod skriven i Malmö tillsammans m 17 andra raketforskare , då skulle all swish gå till J så inte soc skulle se .
De som de inte fattade var att soc hade koll på dem genom deras TT och ansåg att Q bodde hos J och med detta förlorade hon sitt försörjningsstöd, eller hon vägrade komma in med en ny ansökan där Q stod som medsökande . Så efter detta var det fritt fram att swisha både J och Q bankkonto.
Så soc vet nog mycket väl hur mycket dessa får in genom sitt tiggeri .
J körde live i somras och gapade och skrek inne på socialkontoret för de vägrade hjälpa henne om hon inte gick med på att ta regelbundna drogtester . Hon vägrade och soc va idioter .