Flashback bygger pepparkakshus!
2024-08-18, 16:37
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Moster tror jag han säger, men iaf..

Visst! My bad. Lyssnade slarvigt.
Citera
2024-08-18, 18:35
Medlem
Vet man om Olof överfört eventuellt kapital till familj eller partner i syfte att göra dem oåtkomliga för amerikanska myndigheter? Om han gjort det till sin partner borde han vara orolig på grund av att det finns män som är mer fysiskt attraktiva än vad Olof är.
Citera
2024-08-18, 19:04
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Vill man se hur sjuk Olof verkligen är så titta på den här videon. Har säkert varit uppe tidigare. Men det finns kanske någon som missat. Som en sidonotering är videon ett tydligt exempel på en person som ägnar sig åt konfabulering.
https://www.youtube.com/watch?v=OOUNSuC0CNI
Beter han sig likadant när han ska jobba fram en plea deal med DA så kan vi nog räkna med att det kommer gå till rättegång. Det blir ingen plea deal helt enkelt. För hans skull får man hoppas att hans advokat sköter snacket.
Citera
2024-08-18, 19:13
Medlem
JustTrollings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Vet man om Olof överfört eventuellt kapital till familj eller partner i syfte att göra dem oåtkomliga för amerikanska myndigheter? Om han gjort det till sin partner borde han vara orolig på grund av att det finns män som är mer fysiskt attraktiva än vad Olof är.
Det är väl uppenbart att han har gjort, i viss mån iaf. Eftersom svettis bränner pengar men knappast har någon egen försörjning.
Citera
2024-08-18, 19:30
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FemKiloGuld
Beter han sig likadant när han ska jobba fram en plea deal med DA så kan vi nog räkna med att det kommer gå till rättegång. Det blir ingen plea deal helt enkelt. För hans skull får man hoppas att hans advokat sköter snacket.
Då behöver han andra advokater än de han har idag.
Citera
2024-08-18, 20:25
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Det är väl uppenbart att han har gjort, i viss mån iaf. Eftersom svettis bränner pengar men knappast har någon egen försörjning.

Enligt henne själv: "Det handlar inte om pengar. Jag har mer än tillräckligt för att klara mig själv, säger hon"

Och hon säger att hon kommer från en välbärgad familj där pappan jobbade i oljeindustrin i Sibirien.
Citera
2024-08-18, 20:55
Medlem
Olof sa ju nånstans att han har 7 advokater som jobbar med detta

Var är dom ? Han har väl på sin höjd en standard advokat ? En motsvarande offentlig försvarare ?

Bekostar han ens en enda toppadvokat ?

Tvivlar .

Kommer ju bli väldigt tydligt när han landar i USA
Vem som kommer företräda honom.
Citera
2024-08-18, 21:52
Avstängd
Crabby88s avatar
Med tanke på att Olof drog in såna ofantliga summor till Trump, det rörde sig väl om 40-50 miljoner dollar som tog ett par timmar , om jag inte misstar mig.
Men med tanke på dom slantarna så borde Trumpen ändå ha ett gott öga till Olof och kanske kunna hjälpa honom.
Om en person drar in i runda slängar en halv mailade så borde ändå det kunna väga lite. Men jag har inte läst något om det i media öht någonstans .

Det är väl inte så att Olof har ljugit?

Sen får ni än en gång rätta mig. Orkar inte lyssna igenom Cluees intervju igen. Men säger Olof där att han och el lobotomerad inte känner varandra utan endast träffats en eller två gånger?
Citera
2024-08-18, 21:58
Medlem
Rainmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Med tanke på att Olof drog in såna ofantliga summor till Trump, det rörde sig väl om 40-50 miljoner dollar som tog ett par timmar , om jag inte misstar mig.
Men med tanke på dom slantarna så borde Trumpen ändå ha ett gott öga till Olof och kanske kunna hjälpa honom.
Om en person drar in i runda slängar en halv mailade så borde ändå det kunna väga lite. Men jag har inte läst något om det i media öht någonstans .

Det är väl inte så att Olof har ljugit?

Sen får ni än en gång rätta mig. Orkar inte lyssna igenom Cluees intervju igen. Men säger Olof där att han och el lobotomerad inte känner varandra utan endast träffats en eller två gånger?

Olof startade ju en även en gofundme där han skulle avsätta trumpeten.
olof insåg nog snabbt att el lobo bara var en simpel tjackpundare.
Citera
2024-08-18, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Enligt henne själv: "Det handlar inte om pengar. Jag har mer än tillräckligt för att klara mig själv, säger hon"

Och hon säger att hon kommer från en välbärgad familj där pappan jobbade i oljeindustrin i Sibirien.
Det hade ju varit lite komiskt om det faktiskt är så att Svettis är den som försörjer Golof med pappas pengar och att hon har fallit för honom för att hon är så pass stendum att hon tror att han faktiskt är någon sorts badboy mafiaboss.

Osannolikt, men inte omöjligt.
Citera
2024-08-19, 02:05
Medlem
JustTrollings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk

Man kan säga mycket som inte stämmer till Aftonbladet och Expressen. Det är nog ganska självklart får hon inte får pengar från sina föräldrar i Ryssland.

Hon lär ha arbetat med något i Dubai, som inte kräver så höga kvalifikationer, innan hon blev ihop med Gyros. Och sedan har han försörjt henne.

Citat:
Ursprungligen postat av maks240
Ursäkta mej men vem är Olof Gustavsson????
Iransk-Svensk bedragare, gripen i Spanien och väntar på att utlämnas till USA. Främst känd för att ha blåst folk på telefoner, som folk betalade för men som aldrig fanns. Men har också sysslat med andra bedrägerier som inte är lika uppmärksammade, inklusive olika scams relaterade till lån, konst och en "kryptovaluta".

Fast uräkta, men en sån sak kan man väl googla eller fråga en chatbot?

Vi kan testa, bara som ett experiment, att fråga en chatbot och se vad den svarar på frågan "Vem är Olof K Gustafsson?"

Citera
2024-08-19, 02:30
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Då behöver han andra advokater än de han har idag.

Golof kan väl söka asyl i USA? Då kan de väl inte döma honom så enkelt?

Ganska genialt faktiskt av Golof. Alltid steget före.

That's it mannen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in