2024-08-18, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Samma trams bubblar hela tiden upp. Nej det påstods inte att smitta mellan människor skulle hindras

Hela poängen med utestängning av ovaccinerade, vaccinpass och tvångsvaccinering av barn var just ideologin att förhindra spridning i tron om att vaccinerade inte sprider smitta. Man "övertalade" till och med skolbarn utan föräldrarnas vetskap att vaccinera sig för att "rädda mormor och morfar".

Kultur- och demokratiminister Amanda Lind (MP) betonade att det inte kommer vara ett krav för olika arrangörer att ha covidpass, men att de som inte kan visa upp ett sådant bevis kommer att behöva följa vissa restriktioner som nu håller på att tas fram.
https://lakartidningen.se/aktuellt/nyheter/2021/11/vaccinationspass-infors-vid-storre-evenemang-inomhus-fran-december/

Om man går till kyrkan eller går på bio så ska man vara säker på att inte bli sjuk där.
https://www.altinget.se/artikel/fhm-foreslaar-alternativ-till-vaccinpass

”Nu har
50/60/70 procent fått första dosen av vaccination mot covid-19. Tack för att du
hjälper till att minska smittspridningen

Alla kan bidra till att minska smittspridningen
”Vaccinera dig mot covid-19 för att minska smittspridningen”.
"Det är emellertid många som ännu inte har vaccinerat sig och risken för ökad smittspridning kvarstår. Vaccin är
det bästa skyddet mot covid-19 "
https://www.folkhalsomyndigheten.se/contentassets/286a6e05fab44dc3bff26870c7703e55/nationella-informationsinsatser-vaccination-covid-19-aterrapportering.pdf

Så, ger du dig?
Vaccinen mot Covid-19 och dess vaccinpass var ämnad på basis av okunskap att förhindra spridning av viruset, inte skadan som uppkommer av viruset. Detta för att FHM via WHO visste vad det var för virus vi talade om (SARS2) och de visste att fokus var att stoppa spridningen med alla medel. WHO, som var med och modifierade viruset, visste mycket väl vilket supermuterande virus de hade framför sig.

MEN: mRNA-vaccinen hade mer risker med sig än nytta. Många blev sjuka enbart pga. vaccinet (bla. jag som fick covid 5 gånger direkt efter vaccin 3).

Men tråden handlar inte om riktiga risker av ovetenskapligt testade vacciner. Tråden handlar om konspirationsteorier och kvacksalverier om att vaccin orsakar bla. Autism, vilket är helt obefogat.
Citera
2024-08-18, 20:43
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Hela poängen med utestängning av ovaccinerade, vaccinpass och tvångsvaccinering av barn var just ideologin att förhindra spridning i tron om att vaccinerade inte sprider smitta. Man "övertalade" till och med skolbarn utan föräldrarnas vetskap att vaccinera sig för att "rädda mormor och morfar".

Kultur- och demokratiminister Amanda Lind (MP) betonade att det inte kommer vara ett krav för olika arrangörer att ha covidpass, men att de som inte kan visa upp ett sådant bevis kommer att behöva följa vissa restriktioner som nu håller på att tas fram.
https://lakartidningen.se/aktuellt/nyheter/2021/11/vaccinationspass-infors-vid-storre-evenemang-inomhus-fran-december/

Om man går till kyrkan eller går på bio så ska man vara säker på att inte bli sjuk där.

”Nu har

"Det är emellertid många som ännu inte har vaccinerat sig och risken för ökad smittspridning kvarstår. Vaccin är
https://www.folkhalsomyndigheten.se/contentassets/286a6e05fab44dc3bff26870c7703e55/nationella-informationsinsatser-vaccination-covid-19-aterrapportering.pdf

Så, ger du dig?
Vaccinen mot Covid-19 och dess vaccinpass var ämnad på basis av okunskap att förhindra spridning av viruset, inte skadan som uppkommer av viruset. Detta för att FHM via WHO visste vad det var för virus vi talade om (SARS2) och de visste att fokus var att stoppa spridningen med alla medel. WHO, som var med och modifierade viruset, visste mycket väl vilket supermuterande virus de hade framför sig.

MEN: mRNA-vaccinen hade mer risker med sig än nytta. Många blev sjuka enbart pga. vaccinet (bla. jag som fick covid 5 gånger direkt efter vaccin 3).

Men tråden handlar inte om riktiga risker av ovetenskapligt testade vacciner. Tråden handlar om konspirationsteorier och kvacksalverier om att vaccin orsakar bla. Autism, vilket är helt obefogat.

Vaccinering av barn genomfördes i Sverige med föräldrars samtycke, och det förekom ingen lagstadgad tvångsvaccinering. Ungdomar över 16 år fick möjligheten att själva fatta beslut om att vaccinera sig, vilket överensstämmer med svensk hälso- och sjukvårdslagstiftning, där ungdomar kan bedömas vara tillräckligt mogna för att fatta egna medicinska beslut.
Citera
2024-08-18, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyHunter
Vaccinering av barn genomfördes i Sverige med föräldrars samtycke, och det förekom ingen lagstadgad tvångsvaccinering. Ungdomar över 16 år fick möjligheten att själva fatta beslut om att vaccinera sig, vilket överensstämmer med svensk hälso- och sjukvårdslagstiftning, där ungdomar kan bedömas vara tillräckligt mogna för att fatta egna medicinska beslut.

Nej, många barn under 16 år vaccinerades utan förälders samtycke. Många familjer genomled också vaccinering under hot om LVU. Många barn över 16år övertalades av skolan att vaccinera sig utan föräldrars samtycke. Jag har själv hört argument som "men tänk på din mormor". Kom nu ihåg att jag INTE är mot MPR eller barnvaccinationsprogrammet.
Citera
2024-08-18, 21:14
Medlem
zombie-nations avatar
Det är helt meningslöst att tala om covidvaccin då man kan se tecken på autism innan man är ett år, och bebisar vanligtvis inte ges covidvaccin.
Citera
2024-08-18, 21:17
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Låter som Trumpisk alternativ fakta.

Om du nu har fog för att man påstod att vaccinet skulle förhindra smitta, visa på det. För du har väl källor på på det som du kan visa eller?

Om du menar personer med kunskap och källor så hoppas jag innerligt inte att du har rätt.

Men med tanke på ditt svar är dian ”källor” lika näringsrika som silverte!

Du förstår långsamt, det var anledningen till att makthavarna ville införa vaccinpass (aka socialt kreditsystem), att man påstod sig vilja förhindra smittspridningen genom att försöka pådyvla vaccinet till alla, men det fungerade inte så visade det sig i efterhand när EU-parlamentariken Rob Roos utfråga J. Small från Pfizer, eftersom Pfizer testade aldrig vaccinet gentemot smittspridning. Därmed var hela makt-etablissemanget ute och cykla när de påstod att vaccinet stoppar smittspridning.

Förstår du nu, eller ska jag ta det en gång till?
Citera
2024-08-18, 21:40
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:

”Nu har

Så, ger du dig?

Läsförståelse eller medvetet missförstå verkar vara roten till det hela, det står inget i länkarna om att hindra utan just minska smittspridningen, vilket det blir om ett antal personer får milda symptom eller inte utvecklar infektion.

Fick det 5 gånger efter spruta nummer 3?? Ja anekdotiska bevis är värdelösa, men om det stämt hade du varit ett medicinskt unikum.

Men bra att du inte tror vaccin orsakar autism eller andra sjukdomar här.
Citera
2024-08-18, 21:44
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
Du förstår långsamt, det var anledningen till att makthavarna ville införa vaccinpass (aka socialt kreditsystem), att man påstod sig vilja förhindra smittspridningen genom att försöka pådyvla vaccinet till alla, men det fungerade inte så visade det sig i efterhand när EU-parlamentariken Rob Roos utfråga J. Small från Pfizer, eftersom Pfizer testade aldrig vaccinet gentemot smittspridning. Därmed var hela makt-etablissemanget ute och cykla när de påstod att vaccinet stoppar smittspridning.

Förstår du nu, eller ska jag ta det en gång till?

Jag förstår mycket väl ditt källösa och snurriga resonemang, problemet är bara att ingen, varken vaccintillverkarna eller forskare och skjukvårdande institutioner påstått att det stoppar smittspridning eller så får du ta fram granskningsbara källor!

Så vem har svårt att förstå?
Citera
2024-08-18, 21:45
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Nej, många barn under 16 år vaccinerades utan förälders samtycke. Många familjer genomled också vaccinering under hot om LVU. Många barn över 16år övertalades av skolan att vaccinera sig utan föräldrars samtycke. Jag har själv hört argument som "men tänk på din mormor". Kom nu ihåg att jag INTE är mot MPR eller barnvaccinationsprogrammet.

Över 16 behövs inget samtycke i Sverige, vilket land tror du att vi lever i egentligen?

Lägg fram 3 fall där underårig tvångsvaccinerats och/eller hotats med LVU. Lägg gärna ut ärendenumret till det domslut som säger att detta skett i strid mot svensk lag.

Tills dess är det bara hörsägen.
Citera
2024-08-18, 23:39
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Jag förstår mycket väl ditt källösa och snurriga resonemang, problemet är bara att ingen, varken vaccintillverkarna eller forskare och skjukvårdande institutioner påstått att det stoppar smittspridning eller så får du ta fram granskningsbara källor!

Så vem har svårt att förstå?

Nu när Pfizer har erkänt att dess vacciner inte stoppade någon smittspridning, ja då ändrade alla sig fort och spelade dum, du inklusive.

Men före det var alla beslutsfattare på för ett införande av tyranni-systemet (vaccinpass), det som finns i Kina, för det ville makthavarna gärna ha här i väst också. Och än är det inte över, för nu kommer de att försöka med Mpox, garanterat.

Förstår du nu då?
Citera
2024-08-18, 23:41
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Nu när Pfizer har erkänt att dess vacciner inte stoppade någon smittspridning, ja då ändrade alla sig fort och spelade dum, du inklusive.

Vad har det med TS att göra? Vilken utvecklingsstörning ger covidvaccinet?
Citera
2024-08-19, 00:53
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Vad har det med TS att göra? Vilken utvecklingsstörning ger covidvaccinet?

Hur menar du "har med TS att göra"? Jag har inte sagt att det jag skrivit ovan har med TS att göra utan jag svarar på en annan användare kring mRNA-vaccinet.
Citera
2024-08-19, 00:56
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Hur menar du "har med TS att göra"? Jag har inte sagt att det jag skrivit ovan har med TS att göra utan jag svarar på en annan användare kring mRNA-vaccinet.

Då är ni två som kan förklara hur covidvaccin har med uvecklingsstörning och liknande att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in