2024-08-18, 18:03
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Samtidigt har svenska politiker fler än tusen självmord om året på sitt samvete. Många av de som tar sitt liv har blivit sexuellt utnyttjade som barn, när de kunde ha skyddats bättre med nya lagar. Några har hamnat utanför samhället tack vare en explosionsartad helt oönskad invandring som raserat folkhemmet och trängt undan svenska barn och vuxnas möjligheter. Ytterligare ett antal har hamnat i en odräglig tillvaro på ålderns höst för att omsorgspersonalen består av språkokunniga, oempatiska, krigsskadade invandrare. Rätt sjukt hur verksamheten "Sverige" kan fortsätta.
Oj nu tog du i, då måste de ha samvete på självmord utanför Sverige också?

Det är ju det här med orsak- verkan, Dumpen förnekar detta angående gäddorna, men tar till sig det angående övergrepp.
Citera
2024-08-18, 18:18
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medea1
Vem bryr sig egentligen. De vet väl att själva uthängningen kommer vara det starkaste argumentet för gubbarna att sluta o de vet att ingen som uppsökt impulskollen har tagit livet av sig.
Jag skulle också ta närmast tillgängliga vårdinrättning som dessutom vill betala för annonsering o tillgodoser dem med kort. De tipsar väl ganska frekvent om ngn statlig vård med som inte gett dem ngra kort. Ju inte så att de tvingar ngn att gå dit.
För att vara ärlig skulle jag inte heller lagt mer tid på att leta upp vårdinrättningar för gubbarna.
Att använda detta som kvalitetsindex blir haltande. Då detta är litet förekommande rent allmänt, vi vet inte hur många som sökt sig till regional vård eller till Impulskollen.

Kanhända är det ett starkt argument, alkoholist rökare osv kan ha starka argument men misslyckas ofta. Det som kan vara avgörande kan vara stöd, personligt stöd. Och just det personliga är ju det som dessa män förlorar efter uthängningarna.

Det som har diskuteras är om man kan köpa sig fri för 135 000, en som har Inpulskollen har inte publicerats, med argumentet att denne är benägen att ta sitt liv, men kommer att bli publicerad när så inte är fallet. Vi får se sa den döve.
Citera
2024-08-18, 18:29
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Nej inte direkt, men det finns enormt mycket som tyder på detta.

När någon klagar i ARN får båda tala, dock har företagen ofta fördel genom kunskap.
I en domstol får båda tala, där kan man välja försvarare så det blir jämbördig kunskapsnivå.

När det gäller Dumpen så låter de allmänheten döma, men de har bevisats att viktig information undanhållits fler gånger än antalet exponerade, får gäddan möjlighet att tala så används det emot personen.

Undanhållandet av information är systematiskt, det har bevisats att inte bara avslöjande utan även handling har försökts provocerats fram, Dumpen vill ha lag där bevis kan provoceras fram, (inte handling (hoppas jag)). Vad skulle det vara bra för att provocera fram handling? Jo möjligen att exponera den för allmänheten som inte vet hur den kommit till. Sara rättrådig har slagit till, (varför skulle en som aldrig varit rättrådig i hela sitt liv, plötsligt bli det)??

Sara kan skylla på fiskarna att de inte fått tillräcklig utbildning, men det är hon som har utgivningsbeviset. Det är inte fiskarna som publicerar. Kompetens krävs för personer som kan göra ett så enormt ingrepp i personers liv, det verkar få av Dumpens folk ha. Och Patrik som säger att han aldrig gjort en läxa i sitt liv, det har alla andra gjort, även de som enbart har grundskola.

Om att de använder fiskare som rekommenderar sig själv eller andra fiskare, detta gör inte gäddan mindre gäddig, men det är ett fulspel som bara de som inte har samvete kan göra. Och då de aldrig använder öppna kort, så är det som tyder på att de har inkastare mycket trovärdigt.
Berätta vad du stött på för interaktioner där ute på internätet som fått dig att dra sådana slutsatser!
Citera
2024-08-18, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inget.internet
Alltid? Den har varit med en gång på bild, och du verkar fullständigt fixerad vid nallen.

Länk till "nallen":

https://dumpen.se/2024/04/27/dumpenvolontarens-tankar-om-fokusforflyttning-och-begreppsanvandning/

Nejdå men bilderna är så tillrättalagda med nallen. Det ska vara lite mys-mormor över det hela. Du vet det doftar nybakat och här slank Dumpen tydligen med liksom, ska in i samma fack - skulle inte tro det.

Dampen har nu prövat det mesta men får aldrig komma in i värmen. Inget fel med att vara outsider men snart blir det pinsamt på riktigt.
Jag tycker också att det är skitkull när Dumpen skiter ut en ny gädda men det här är inte rätt väg att gå. Finns andra metoder.
Citera
2024-08-18, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Impulskollen jobbar med tvångsmässiga tankar och handlingar även om dom kompletterar med annan behandling så är det de som är huvudfokus

Dom jobbar inte främst med trauman

Du går inte heller till en tandläkare för att operera ditt ben även om din tandläkare skulle ha kompetens till det

Att du orkar lille Bertil. Gäddorna får ingen vård hos Impulskollen. Ingen myndighet, media el andra pedofiljägare vill ta i Dumpen med tång.
Du och DPKatta fortsätter att skriva er smörja men får inte 1 kr för besväret. Swishen är inte till för er, svårt att fatta?

Hade jag varit Patrik så hade jag gjort samma sak men vad fan att kräva att dessa metoder ska bli det nya normala. Alla som inte ställer upp på det är pedofiler. Dumpen i ett nötskal.
Citera
2024-08-18, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Att du orkar lille Bertil. Gäddorna får ingen vård hos Impulskollen. Ingen myndighet, media el andra pedofiljägare vill ta i Dumpen med tång.
Du och DPKatta fortsätter att skriva er smörja men får inte 1 kr för besväret. Swishen är inte till för er, svårt att fatta?

Hade jag varit Patrik så hade jag gjort samma sak men vad fan att kräva att dessa metoder ska bli det nya normala. Alla som inte ställer upp på det är pedofiler. Dumpen i ett nötskal.

Ja vet om att ja int får betalt och ja har int bett om det heller

Hur kan du va så säker på att ingen får vård hos impulskollen? Har du själv provat söka vård där eller? (En retorisk fråga) Eller utgår du enbart utifrån ETCs artikel?

Jag säger inte att alla som inte ställer upp är pedofiler men jag tycker dom som är kritiska mot dumpen verkar ju lika fanatiska som ni anklagar oss som försvarar dumpen för o vara och man griper i varje halmstrå man hittar för att misskreditera dumpen
Citera
2024-08-18, 23:11
Medlem
Citat:

Hur kan du va så säker på att ingen får vård hos impulskollen? Har du själv provat söka vård där eller? (En retorisk fråga) Eller utgår du enbart utifrån ETCs artikel?

Jag säger inte att alla som inte ställer upp är pedofiler men jag tycker dom som är kritiska mot dumpen verkar ju lika fanatiska som ni anklagar oss som försvarar dumpen för o vara och man griper i varje halmstrå man hittar för att misskreditera dumpen

Menar du att Christoffer Rahm och Katarina Öberg tankar om impulskontrollen är fel oxå ?
Citera
2024-08-18, 23:33
Medlem
Citat:

ETC, du menar kommunistblaskan? Nej den brukar jag inte konsumera men tror dom har rätt om Impulskollen.
Snacka inte skit nu Bertil men du har också sett bilden på Impulskollens stekare från Stureplan med Havanna-cigarrer i käften.
Tror du du dessa vill tjäna pengar eller hjälpa uthängda på Dumpen?

Ska dessa ta hand om sexförbrytare tycker du? Det är dit uthängningssajten hänvisar nyfångat.
För 135.000 kr ingår det även att anonyma troll på nätet går in och skademinimerar. Typ som du gör fast tvärtom.
Citera
2024-08-19, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurre71
Menar du att Christoffer Rahm och Katarina Öberg tankar om impulskontrollen är fel oxå ?

Dom uttalar sig utifrån den information som ETC gett dom
Dumpen har gett en annan bild av hur verksamheten ser ut och ord står mot ord
Citera
2024-08-19, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
ETC, du menar kommunistblaskan? Nej den brukar jag inte konsumera men tror dom har rätt om Impulskollen.
Snacka inte skit nu Bertil men du har också sett bilden på Impulskollens stekare från Stureplan med Havanna-cigarrer i käften.
Tror du du dessa vill tjäna pengar eller hjälpa uthängda på Dumpen?

Ska dessa ta hand om sexförbrytare tycker du? Det är dit uthängningssajten hänvisar nyfångat.
För 135.000 kr ingår det även att anonyma troll på nätet går in och skademinimerar. Typ som du gör fast tvärtom.

Ja kan sträcka mig till att deras intentioner inte är dom bästa men det gäller tyvärr många företag

Problemet är att det finns får få alternativ att dom har monopol på den privata marknaden när det gäller att behandla den typen av problematik men det är ändå bättre att dom gör det än ingen alls

Andra alternativet är Anova och preventell men dom har långa köer och Anova tror jag bara hjälper dom värsta patienterna
Citera
2024-08-19, 01:09
Medlem
Citat:
Ja kan sträcka mig till att deras intentioner inte är dom bästa men det gäller tyvärr många företag

Problemet är att det finns får få alternativ att dom har monopol på den privata marknaden när det gäller att behandla den typen av problematik men det är ändå bättre att dom gör det än ingen alls

Andra alternativet är Anova och preventell men dom har långa köer och Anova tror jag bara hjälper dom värsta patienterna

Skit i det där tugget Bertil. Vet att du gillar killar och allt det där vilket är helt ok. (Vet att det var 10 år sen sex, du skrev det med egna ordna ord)
Du fick ju ditt Pride, sluta klaga! Det var ont om Dumpenfolk i tåget och inte ord så klart.
Sara ville att skiten skulle passera typ.
Gissa om vi fått höra om Dampen varit välkomna i Pridetåget

Vi kan inte ha Dumpen som kör Svearike runt och hänger ut folk. Staten ska sköta det. Kommer alltid finnas sjuka individer som vill sätta på barn.

Dumpen är inte kryptoniten men kanske en bra start.
Citera
2024-08-19, 09:09
Medlem
Citat:
Impulskollen jobbar med tvångsmässiga tankar och handlingar även om dom kompletterar med annan behandling så är det de som är huvudfokus

Dom jobbar inte främst med trauman

Du går inte heller till en tandläkare för att operera ditt ben även om din tandläkare skulle ha kompetens till det
Tittar man på bolaget/bolagen bakom Impulskollen så jobbar de med en hel jäkla massa annat än det som marknadsförs på just impulskollen.se.
Jag fråga DPKatta en enkel fråga om den bolagssfären, och/eller, Stella finns på listan över föreningens leverantörer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in