2024-08-18, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Ryssarnas WunderMuslims prioriterar att våldta bygdens ungdomar istället för att bekämpa Ukrainarna.

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/1evdad0/a_local_from_kurshchyna_complains_to_foreign/
Med tanke på motsättningarna så är ju knappast ens inhemska muslimer så där värst lojala mot ryssarna.
Citera
2024-08-18, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mobeltass
Men du tror fortfarande på att intagandet kärnkraftverket är ett misslyckande från Ukrainas sida?

Räcker väl o hamna 40-50km från Kärnkraftverket för att skapa massor av problem för Ryssland. Bara vetskapen om att Ukraina kan skjuta långskjutande artilleri på anläggningen lär få Ryssarna att behöva tänka över sin situation.
Citera
2024-08-18, 21:47
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Räcker väl o hamna 40-50km från Kärnkraftverket för att skapa massor av problem för Ryssland. Bara vetskapen om att Ukraina kan skjuta långskjutande artilleri på anläggningen lär få Ryssarna att behöva tänka över sin situation.
Jag har inte ens gjort lumpen men jag inbillar mig att artillerield mot ett kärnkraftverk kan vara dåligt.
Citera
2024-08-18, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ormen Långe
Problemet med mobila broar är begränsad bärighet (vilket ger drastiskt lägre kapacitet än motsvarande permanenta bro, då man inte kan ha lika många fordon på bron och måste köra långsammare) att de har begränsad längd, eller tar tid att bygga, samt att de är lättare att slå ut än permanenta broar. Det här såg vi t.ex. vid ryssarnas praktfiasko vid Bilohorivka i maj 2022. F.f.a. så kräver de dock välutbildade ingenjörssoldater, vilket ryssarna lider en skriande brist på och att försöka bygga balkbro inom skotthåll för GMLRS, 15,5cm artilleri eller t.o.m. FPV-drönare, kan bli ett blodbad för ryska ingenjörsförband.
Nordkorea skickade 1000 ingenjörer till Ryssland i Maj. Är de redan döda?
Citera
2024-08-18, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Jag har inte ens gjort lumpen men jag inbillar mig att artillerield mot ett kärnkraftverk kan vara dåligt.

Absolut men det kan få en positiv inverkan på att Ryssarna inte ska göra dumheter med kärnkraftverket i Ukraina som de kontrollerar.
Citera
2024-08-18, 21:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ormen Långe
Problemet med mobila broar är begränsad bärighet (vilket ger drastiskt lägre kapacitet än motsvarande permanenta bro, då man inte kan ha lika många fordon på bron och måste köra långsammare) att de har begränsad längd, eller tar tid att bygga, samt att de är lättare att slå ut än permanenta broar. Det här såg vi t.ex. vid ryssarnas praktfiasko vid Bilohorivka i maj 2022. F.f.a. så kräver de dock välutbildade ingenjörssoldater, vilket ryssarna lider en skriande brist på och att försöka bygga balkbro inom skotthåll för GMLRS, 15,5cm artilleri eller t.o.m. FPV-drönare, kan bli ett blodbad för ryska ingenjörsförband.

Ingen fara Ryssarna löser det…
Citera
2024-08-18, 22:00
Medlem
Ha ha

Butusov destroyed the records of the draft dodgers from Sudzha and now the Russian military registration and conscription offices will not be able to find them.

https://x.com/TOGAjano21/status/1825236407876485597?t=qeQ_eRdxovhlz8ApbgTaUw&s=19

Men Putin kan väl kalla in alla pro-ryska troll här på FB istället
Citera
2024-08-18, 22:03
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Hittills har Ukraina inte lyckats..
Menar du pontonbroar?
Jag kan inte minnas att ryssarna ens har vågat försöka med dessa. De är relativt lätta att förstöra. Glöm inte att båda sidor har bra recon med drönare och Ukraina har förmodligen direktinformation från amerikanska satelliter i varje fall när det finns något viktigt att peka på, som en taktiskt viktig pontonbro.
Citera
2024-08-18, 22:06
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Jag tycker det var en bra sammanfattning. Och visade varför ryssarna inte reagerade på uppbyggnaden av ukr styrkor. Men annars har du rätt.

Ja, några möjliga anledningar iaf. Som sagt, ingen vet. Alltså ändras ju så snabbt.

Men ja, bra sammanfattning. Kanske lite mer för en oinitierad än någon som suttit och knarkat Flashback-trådarna om det i över en vecka som undertecknad, hehe.
Citera
2024-08-18, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Ryssland är på väg att inta Pokrovsk, strategiskt viktig stad på östfronten:

https://www.theguardian.com/world/article/2024/aug/17/ukraine-war-briefing-russian-troops-advancing-at-fast-pace-on-key-eastern-city-of-pokrovsk

Kanske där Ukraina borde fokusera sitt stridande till istället för Sudzha där man med all säkerhet kommer bli utkastade ifrån, bara en fråga om tid.

Bättre att Ryssarna ger upp sin offensiv i öst och skickar soldater för att försvara Kursk.
Citera
2024-08-18, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Jag tycker du kan kika på denna .. kolla gärna hela! men annars från 11 minuter..
Ukraine Incursion: Can They Really Hold Russian Territory? Larry Johnson hosthttps://www.youtube.com/watch?v=RywYfHI1o38&t=4s

Eftersom ryssen inte gör något för att ta tillbaka Kursk så kan de hålla det.
Citera
2024-08-18, 22:17
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Ha ha

Butusov destroyed the records of the draft dodgers from Sudzha and now the Russian military registration and conscription offices will not be able to find them.

https://x.com/TOGAjano21/status/1825236407876485597?t=qeQ_eRdxovhlz8ApbgTaUw&s=19

Men Putin kan väl kalla in alla pro-ryska troll här på FB istället

Genialt, hoppas detta får stor spridning i Ryssland
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in