2024-08-18, 11:48
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
I dina fantasier och drömmar möjligen. En professor och akademiker uttrycker sig inte på det sättet. Tvärtom stämmer språkbruket mycket väl överens med din kompis. Men men om det finns några normala människor i tråden så får de själva göra den bedömningen.

Vet inte vad mer jag kan säga. Ena dagen ska man lyssna på AI andra dagen ska man det ej.

Jag förstår att i din värld pratar en akademiker enbart med tunga komplexa ord, men så är inte fallet. Det är snarare typiskt för någon som inte är en akademiker men försöker imponera. Tex midfrost aka lagnevall som försöker låta smart och använda ord han inte förstår.

En professor/akademiker anpassar sitt språk efter behovet. Dvs hade mailkonversationen varit kring ett mer akademiskt ämne hade språket också hamnat på den nivån. Nu bad ingen honom göra en akademisk analys och skriva en uppsats av trådens innehåll och dig.

Precis som Adina sa, dom anpassar sig efter mottagaren. Det är ingen ide att skriva ett komplext mail till någon som inte fattar innehållet. Mottagaren ska inte likt dig behöva sitta och tolka det skrivna.

Fortsatt följ AIs tips och maila honom. Du har nu slösat en dag på att försöka motbevisa sanningsgraden på mailet utan att skaffa motbevis. Det enda sättet för dig att motbevisa konversationen är att höra av dig själv till honom. Eller så får du välja att inte tro på det helt enkelt och låta det vara.
Hade dock tagit dig ca 2min att få fram mailadressen och dra iväg ett mail.
2024-08-18, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Vet inte vad mer jag kan säga. Ena dagen ska man lyssna på AI andra dagen ska man det ej.

Jag förstår att i din värld pratar en akademiker enbart med tunga komplexa ord, men så är inte fallet. Det är snarare typiskt för någon som inte är en akademiker men försöker imponera. Tex midfrost aka lagnevall som försöker låta smart och använda ord han inte förstår.

En professor/akademiker anpassar sitt språk efter behovet. Dvs hade mailkonversationen varit kring ett mer akademiskt ämne hade språket också hamnat på den nivån. Nu bad ingen honom göra en akademisk analys och skriva en uppsats av trådens innehåll och dig.

Precis som Adina sa, dom anpassar sig efter mottagaren. Det är ingen ide att skriva ett komplext mail till någon som inte fattar innehållet. Mottagaren ska inte likt dig behöva sitta och tolka det skrivna.

Fortsatt följ AIs tips och maila honom. Du har nu slösat en dag på att försöka motbevisa sanningsgraden på mailet utan att skaffa motbevis. Det enda sättet för dig att motbevisa konversationen är att höra av dig själv till honom. Eller så får du välja att inte tro på det helt enkelt och låta det vara.
Hade dock tagit dig ca 2min att få fram mailadressen och dra iväg ett mail.
Det är bland annat språkbruk i utredningar som är vad som kritiserats från bland annat BE , klienter förstår inte vad det står för att det är skrivet på myndighetsspråk
2024-08-18, 12:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Upthepalace
Var inte den här tråden en tråd om skvaller om en enskild person ? Nu sitter alla här och debatterar socialtjänsten, tänker att det kanske redan finns ett hundratal såna trådar att vädra sina mer eller mindre väl underbyggda åsikter i gällande soc. Palm-fokuset har väl gått lite förlorat om ingen pratar om henne längre…?
Någon klok person hade den goda smaken att fråga om det fanns naket på henne för några sidor sen, men allt annat är bara snack om annat. Mer Palm, mindre tjafs vore på sin plats.

Nja, den är om Palm i egenskap av ordföranden för FU, vilket även inkluderar de individer som ingår i nätverket. Däremot handlar inte tråden om Kurreburre och Kurreburres relation till socialtjänsten, vilket man kan tro

Citat:
En professor skriver inte på det slarviga sättet.

Citat:
Det är dina ord. Varför skulle en professor uttrycka sig så. Det där är precis vad du önskar hur du ville att han skulle uttrycka sig. Men man ser att det är dina ord. Det är alldeles för slarvigt skrivet för att komma från en professor och precis ditt tugg "han har fel i ALLT"

Citat:
Ursprungligen postat av adina
Hur tror du att en professor skriver privat , har du läst Leif GWs böcker så har du ett bra exempel på ett språkbruk hos professor i sammanhang som inte är inom institution

Därmed går det även att konstatera att Kurreburre inte har någon större erfarenhet av att muntligen eller skriftligen konversera med professorer, docenter, lektorer eller doktorer.

Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Mailkonversationen gör det väldigt tydligt att du har tolkat honom på ett sätt som han inte tolkar sig själv.

Att Kurreburre gör lite speciella och egna tolkningar av andras formuleringar får man väl säga tillhör trådens allmänna vetande.
************************************************** ******************************

Dagens LVU-lektion
Apropå Palm och hennes gäng så har de återkommande svårt att förstå situationerna de hamnar i när deras barn LVUas. Palm brukar som exempel hävda att hon blev av med sina barn för att *hon kramade dem *hon sökte hjälp hos socialtjänsten *hon anmälde socialtjänsten. Lagnevall menar att han blev av med sitt barn på grund av att han tog barnet till sjukhus när barnet blev sjukt.

Denna typ av skeva förklaringsmodeller är typiska bland föräldrar som får sina barn LVUade. Min generella uppfattning är inte nödvändigtvis att de ljuger, utan att de saknar förmåga att förstå sambandet mellan handling/konsekvens och när i ett skeende de skulla ha agerat annorlunda, de förstår heller inte HUR de skulle ha agerat. De har alltså inte förståelse för exakt VAD i deras handlande som utgör grund för LVU.

Här har vi ett färskt exempel som kan användas som diskussionsgrund.
https://sverigesradio.se/artikel/senare-drogtest-pa-medvetslost-barn-drojde-rutiner-skarps

Ett medvetslöst barn tas till sjukhuset. Föräldern vet att barnet fått i sig Tramadol men berättar det inte för sjukhuspersonalen som då utsätter barnet för x antal undersökningar, även undersökningar som har skadeverkningar, för att reda ut varför barnet är medvetslöst. Inte förrän i ett sent skeende testas barnet för droger och det upptäcks att barnet fått i sig Tramadol. Sjukhuspersonalen arbetar alltså med det medvetslösa barnet under många timmar, och hela tiden väljer föräldern att hålla tyst om den faktiska orsaken bakom barnets medvetslöshet.

Om vi ska se denna händelse i relation till socialtjänst/LVU så må det vara hänt att ett barn råkar få i sig Tramadol eller annat giftigt/farligt ämne, det kan ses som en engångshändelse av allvarlig försumlighet (vilket vissa inte heller kommer förstå utan de kommer se det som otur och något som "kan hända vem som helst/kan hända alla"). Däremot, när en förälder vet att hens medvetslösa barn fått i sig Tramadol och väljer att inte uppge detta för sjukhuspersonalen, då har man flera misstankegrunder som aktualiseras gällande förälderns omsorgsförmåga. Ett bra exempel på där EN händelse kan resultera i långvarigt LVU. Ett exempel på en förälder som sedan hänger med Palm och CO och säger "Soc tog mitt barn för att jag tog mitt medvetslösa barn till sjukhuset". En diskussion som sedan kan utmynna i just "Mitt barn hade råkat få i sig Tramadol, jag vet inte hur det gick till men det var otur och kan hända alla, men soc tycker jag har bristande föräldraförmåga".
Senast redigerad av Septemberflicka 2024-08-18 kl. 12:17.
2024-08-18, 12:55
Medlem
vajervevarens avatar
Här har ni en kort highlight från dagens vredespromenad med Fia Håll till godo.

https://gemoo.com/tools/upload-video/share/683748627936464896?codeId=vJlEJ3eN4lWBO&card=68374 8624782348288
2024-08-18, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren

https://gemoo.com/tools/upload-video/share/683748627936464896?codeId=vJlEJ3eN4lWBO&card=68374 8624782348288
Fint hon pratar om kvinnor nästan lika fint som Trumps högra hand som sagt att postmenstruella kvinnor fortfarande har ett syfte , som barnvakt till barnbarn
2024-08-18, 13:16
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:

Hahah.

Jag tror att Fia likt Kurreburre inte vet vad vissa ord betyder.
2024-08-18, 15:15
Avslutad
Söker o söker men finner ej dokument från när LM blev av med sin son i TR. Någon som kan länka?
2024-08-18, 15:32
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyr123
Jajamen och där har man anledningen till att barnen är omhändertagna. Hon stängde om sonen i lägenheten och barrikaderade ytterdörren. Hon fick för sig att förskolepersonalen och alla de andra barnen där ville dem illa så han skulle bli isolerad i hemmet. Likadant när de bodde på hvb i syfte att utreda föräldraförmåga. Där var personalen rasister och de andra barnen hade slagit honom osv. För att inte tala om när hon fick för sig att barnets pappa är pedofil ( det pratar hon också fortfarande om) och han skulle genomgå förhör och undersökningar av sina intima delar av henne varje gång han kom från umgänge. Totalt ohållbart
Hon har kallat båda pappor för pedofiler, jag trodde att jag haft otur med män jag träffat men hon måste ha ännu mer otur som lyckas skaffa barn med två pedofiler.
Nu kom jag ihåg att hon sagt att det står folk utanför hennes dörr och lyssnar och filmar genom titthålet också.
Det va kul att se när hon barrikaderade dörren som för övrigt öppnas utåt.
Har du missat när LM jagar ut häxor och andar ur sin städskrubb finns det klippet hos Uma K på tiktok, det är.... spännande.
2024-08-18, 15:50
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Spetsa med konjak eller valfri likör
Det är bara sataner som dricker alkohol och de ska inte få ha barn sådetså.
2024-08-18, 16:05
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:

Tackar tackar!
Fia 47 ska nog inte tacka ner på andra kvinnor för att de skulle vara i klimakteriet eftersom hon högst sannolikt är i förklimakteriet och inte har många år kvar till full klimakteriekossa själv 🤷🏻‍♀️
2024-08-18, 16:12
Avslutad
Frågar för att jag inte greppar henne alls. I materialet runt domen från i våras framgår det att hon haft kontakt med socialtjänsten sedan 2022 men som jag förstår det aldrig före det. Sonen fem idag. 2023 tas först ett intermistiskt beslut om vårdnad till pappan? O sen blir hon definitivt av med vårdnaden? Är sonen alltså placerad hos pappa eller i hem? Hon borde ju kunna begära en umgängesutredning helt oavsett?

o det är ju inte långt till Säter från Mora. Finns det inget sätt att dra in henne på LPT?

Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Söker o söker men finner ej dokument från när LM blev av med sin son i TR. Någon som kan länka?
2024-08-18, 16:12
Medlem
Nariiouhs avatar
Nu ska LM köpa en sil tror jag. Fia skriver massa nonsens i kommentarerna som vanligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in