2024-08-17, 12:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Dom som är emot Dumpens arbete? Vad grundas det på?

Nu gör ju inte själva organisationen enbart ett arbete, dom har olika typer av arbeten och det är inte bara två personer som är delaktiga i att det blir gjort. När jag lämnade dom 1/3 så var det ca: 60-70 personer som hade sina specifika ansvarsområden. Som jag skrev för några månader sedan, jag kan säga 50 saker som är positiva men jag kan också säga 5 saker som är åt skogen.
Citera
2024-08-17, 13:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
De använder fiskare som spelar andra män som skriver de har samma intresse, och rekommenderar fiskare, då tror dessa gäddor att det inte är Dumpen. Typ hästskojare.

Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Det fetade: Är detta belagt?

Nej, såhär jobbar vi naturligtvis inte. Det är bara hittepå från sådana som vill misskreditera Dumpen till varje pris och griper efter alla halmstrån de hittar.
Citera
2024-08-17, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radhuslivet
Nu gör ju inte själva organisationen enbart ett arbete, dom har olika typer av arbeten och det är inte bara två personer som är delaktiga i att det blir gjort. När jag lämnade dom 1/3 så var det ca: 60-70 personer som hade sina specifika ansvarsområden. Som jag skrev för några månader sedan, jag kan säga 50 saker som är positiva men jag kan också säga 5 saker som är åt skogen.

Låter som om att du lämnat en sekt (?). Det positiva med Dumpen kan nog dom flesta se men det är så mycket roligare att fokusera på det negativa.
Det är liksom slafsigt utfört även om Sara har ett gott hjärta. Tacksamma typer att hacka på och dom är jävligt bra på att uppmuntra till det.
Ekonomin är rolig att gräva i men då blir Sara ilsken swingar tillbaks x20.

Berätta gärna om din tid i denna rörelse för folk är väldigt intresserade.
Citera
2024-08-17, 15:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DPKatta
Nej, såhär jobbar vi naturligtvis inte. Det är bara hittepå från sådana som vill misskreditera Dumpen till varje pris och griper efter alla halmstrån de hittar.

Under mina 2 1/2 år som Fiskare så har du haft noll insyn i hur fiskeriet ser ut och går till. Och då framförallt hur jag och mina externa fiskare har arbetat (då har jag runt 40 publicerade gäddor på sidan). Så att du väljer att gå ut på FB och försöka dig på att kommentera just runt detta är enligt mig helt befängt.

Jag varken bekräftar eller dementerar påståendet men jag anser att just DPKatta inte kan svara på detta.
Citera
2024-08-17, 16:00
Medlem
Citat:

Jag hoppas att du kommer kunna se tillbaka på den tiden o det du gjort med frid i hjärtat o se på det som att du faktiskt gjorde ngt för framtida barn. Så ledsamt att höra att det skar sig när ni alla till skillnad ifrån exempelvis mig, faktiskt gjort ngt för att förändra.
Citera
2024-08-17, 16:04
Medlem
[quote=MeggieCleary|89241139]https://toofab.com/2024/08/16/colorado-dentist-arrest-sex-crimes/

Är inte så kunnig på att klistra in länkar men jag hoppas att den här kommer med och går att läsa.
En man blir lurad att träffa en mamma med 8-årig dotter för att ha sex med dem.
Han tror sej prata med mamman och han berättar vad han vill göra med mamman och dottern.
Dom bestämmer en plats där de ska träffas.
När han kommer dit så blir han gripen av polis. Mamman som han trodde sej prata med var egentligen en undercover agent.
Minst 10 års fängelse väntar.
Det här vore ju något som även svensk polis kunde få tillåtelse att göra.
Tills dess så får det duga med Dumpen.[/QUOTE

Läskigt hur likt det är de case med mamma o barn på Dumpen. Tänk att lagar i olika länder så olika. Han fick 10 år o här i den här tråden tycker så många att det är fiskaren som som är kriminell.
Citera
2024-08-17, 16:40
Medlem
Citat:

Hur jobbar ni då? Om du är riktigt snäll så kanske Sara låter dig och din nalle pryda startsidan.

Fantastiskt att ha två sakkunniga om Dumpen i tråden men synd att dom inte kommer överens internt.
Citera
2024-08-17, 20:17
Medlem
Citat:

Citat:
Under mina 2 1/2 år som Fiskare så har du haft noll insyn i hur fiskeriet ser ut och går till. Och då framförallt hur jag och mina externa fiskare har arbetat (då har jag runt 40 publicerade gäddor på sidan). Så att du väljer att gå ut på FB och försöka dig på att kommentera just runt detta är enligt mig helt befängt.

Jag varken bekräftar eller dementerar påståendet men jag anser att just DPKatta inte kan svara på detta.

Sara lär vara ordentligt skitnödig över att ni två ska spåra ur och slänga käft om Dumpens heligaste som inte tål dagens ljus.

Att ligga bakom 40 uthängningar på Dumpen är inte illa pinkat. Jag tror nallen har väldigt svårt att kontra på den.
Nallen har fått skitgörat på sitt skrivbord dvs djupdyka på Flashback. Ersättning utgår så klart då stålarna finns i andra fickor.

Nallen kan räkna med en rejäl uppsträckning av Smurfan.
Citera
2024-08-17, 20:28
Medlem
Citat:

Det är väl självklart att igen vet hur den enskilda fiskaren agerar, men det kan ju ändå vara en uttalad regel.

Du började ju träffa en gädda i något syfte?
Och stämmer det så har iaf jag min förutfattade mening om vart du står, och kan ana hur du fiskade.

Det finns inte på kartan att en normal människa skulle ha någon kontakt med en gädda personligen
Citera
2024-08-17, 21:26
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:

En gång i tiden hade ni väl ungefär samma intresse och mål.
Det ser inte bra ut att bråka inför öppen ridå.
Är inte bra för någon av er och inte heller för Dumpen som helhet.
Citera
2024-08-17, 21:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary

Uppfattade du min kommentar som ett ”bråk”? Det var absolut inte min mening. Tvärtom faktiskt.
Citera
2024-08-17, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary

Ska du vara moralkärring på fyllan? Det är klart som fan att det inte ser bra ut med internt Dumpen-tjafs inför svenska folket men det här är Dumpen och det ska vara lite slafsigt vilket är charmen liksom.

Dumpen vill väl men ingen media nappar. Dumpen är paria. Sara prövade därför en ny strategi för att nå uppmärksamhet genom spela miljömupp men det sprack när det framkom att hon bränner 1000 mil/månad i en Diesel-pruttande bil.
Nu är dörren stängd och det blir ingen ”Dumpen awake”. Dumplingarna får inga lagar eller gator uppkallade efter sig så nu skiter Dumpen i allt.

Det är skitkul underhållning men det tas inte på allvar. Det måste väl t om du inse?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in