2024-08-17, 16:58
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Julia Henriksson avancerar nu till 58:e plats på säsongsbästalistan med sina 22.69..

Vad vill du ha sagt med det? Hon har sänkt sitt PB på 200 m med 46 hundradelar i år.
Citera
2024-08-17, 17:39
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Julia Henriksson avancerar nu till 58:e plats på säsongsbästalistan med sina 22.69..
Grattis ! Hun er bare 24 år, og har i tillegg til en fin utvikling en vinnerskalle og yter sitt beste når det gjelder som mest. Hun har i prinsipp tatt igjen Jæger, og er i Nordentoppen, men det er tydeligen ikke bra nog for deg.
Citera
2024-08-17, 18:10
Avstängd
En ganska bra lista att titta på när det gäller vilka som kan hävda sig i OS är vad varje idrottares personliga rekord står sig genom tiderna.Vilka man kan tänka sig ta ut. Dessa stämmer överrens bra med vilka som klarat WA och SOK nomineringsgränser.

1. Mondo Duplantis
5. Daniel Ståhl
20. Perseus Karlström
39. Andreas Almgren ( 5000 m)
57. Andreas Almgren ( 10 000 m)
59. Andreas Kramer
59. Carl Bengtström
77. Thea Löfman
130. Alexina Johansson
139. Fanny Roos
146. Vanessa Kamga
181. Tobias Montler ( utomhus )
190. Maja Åskag
216. Oskar Edlund
239. Ragnar Carlsson
256. Samuel Pihlström
268. Caisa-Marie Lindfors
384. Carolina Wikström
403. Julia Henriksson
426. Henrik Larsson
535. Suldan Hassan
696. Noa Lindahl
969. Erik Erlandsson

Bubblare:

88. Rebecka Hallerth

De som är högst klarade WA och SOK nomineringsgränser, de som tagit medaljer..och som kan hävda sig hyfsat internationellt.
Senast redigerad av TenBagger69 2024-08-17 kl. 18:18.
Citera
2024-08-17, 18:21
Medlem
jag har så fruktansvärt svårt att förstå er som inte vill sicka kvalificerade svenska idrottare till OS vad kan det bero på? så nyfiken på eran idrottsliga bakgrund och om det rentav är personligt eller bara bittert att andra lyckats bättre i livet? eller vill ni helt enkelt göra om hela OS konceptet ? som ni nu debatterar så vill ni mest bara tycka ner nivån på andras OS och det är ju inget lyckat i jakten på eget OS som lär kostat jätte mycket , synd att dom inte skrev att elit OS är det vi vill man inga gick på det
Citera
2024-08-17, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Svenskt rekord av Julia Henriksson på 200 meter med 22.69 på lag-SM! +1.6 i medvind.

Kul!

Citat:

Ja, det är mycket hård konkurrens i sprintlöpning, vilket vi är flera som påtalat nu!

Citat:
Ursprungligen postat av Ski-entusiasten
Grattis ! Hun er bare 24 år, og har i tillegg til en fin utvikling en vinnerskalle og yter sitt beste når det gjelder som mest. Hun har i prinsipp tatt igjen Jæger, og er i Nordentoppen, men det er tydeligen ikke bra nog for deg.

Tipp topp tommel opp! 👍
Citera
2024-08-17, 22:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
jag har så fruktansvärt svårt att förstå er som inte vill sicka kvalificerade svenska idrottare till OS vad kan det bero på? så nyfiken på eran idrottsliga bakgrund och om det rentav är personligt eller bara bittert att andra lyckats bättre i livet? eller vill ni helt enkelt göra om hela OS konceptet ? som ni nu debatterar så vill ni mest bara tycka ner nivån på andras OS och det är ju inget lyckat i jakten på eget OS som lär kostat jätte mycket , synd att dom inte skrev att elit OS är det vi vill man inga gick på det

Det är just kvalificerade friidrottare jag vill skicka som matchar den kvalite som krävs med chans att kunna prestera..kunna hävda sig.

Från 1980 så är alla OS-medaljörer..även medaljörer på EM eller VM. Bara Simon Pettersson som inte är det. Jag redogjorde att de andra idrotterna skickar riktigt kvalificerade idrottare för att delta. Friidrotten fick med 22 st vilket är det mesta sedan 1984. SOK tycker de inte levererade vilket är en korrekt bedömning. Om man skickar för många turister från friidrotten vill naturligtvis andra idrotter skicka fler idrottare.
Citera
2024-08-17, 23:25
Medlem
Citat:
Det är just kvalificerade friidrottare jag vill skicka som matchar den kvalite som krävs med chans att kunna prestera..kunna hävda sig.

Från 1980 så är alla OS-medaljörer..även medaljörer på EM eller VM. Bara Simon Pettersson som inte är det. Jag redogjorde att de andra idrotterna skickar riktigt kvalificerade idrottare för att delta. Friidrotten fick med 22 st vilket är det mesta sedan 1984. SOK tycker de inte levererade vilket är en korrekt bedömning. Om man skickar för många turister från friidrotten vill naturligtvis andra idrotter skicka fler idrottare.

du har fortfarande inte fattat poängen med OS och systemet att kvala in som IOK vill ha

men visst vill du och din polare dra ner på det, men lycka till ni drar bara ner kvaliteten på andras arrangemang och vad OS står för, men visst vi ser ju hur bra det går för din polare att få OS till Sverige massa dumma försökt som kostat massa med pengar varför skulle något land vela se OS här när vi inte bidrar till andras utan tycker ner dom,
Citera
2024-08-17, 23:30
Medlem
Citat:

men snart är det ju .diamondleague då får du din eftersträvande nivå och säkert någon simtävling med samma kvalte, vuelan började i cykel men nja nu också men kanske ingen riktigt spets men gick ju ändå vara bra i tdf och OS så men sedan bröt många av,
Citera
2024-08-17, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
du har fortfarande inte fattat poängen med OS och systemet att kvala in som IOK vill ha

men visst vill du och din polare dra ner på det, men lycka till ni drar bara ner kvaliteten på andras arrangemang och vad OS står för, men visst vi ser ju hur bra det går för din polare att få OS till Sverige massa dumma försökt som kostat massa med pengar varför skulle något land vela se OS här när vi inte bidrar till andras utan tycker ner dom,

ok
Citera
2024-08-17, 23:40
Medlem
Citat:

men snart .diamondleague så då får du se tävlingar du älskar kanske kommer någon simtävling på samma nivå och vultan drog ingen idag men lite låg kvalite så nog inte för dig

du måste ändå vara helt utmattad av att sett så mycket turister i flera veckor du som hatar det och alla kval du fått utså du måste ändå ha ett starkt hjärta, jag pallar. jag pallar inte se många minuter av en b film medans du i veckar sett på massa turister i idrott huhu hur orkar du?
Citera
2024-08-18, 00:27
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:

Men Julia passerar bronsmedaljören och sub-49 löparen på 400m från Paris, Kaczmarek, på listan och är nu topp-16 i Europa.
Citera
2024-08-18, 03:44
Medlem
Van Nostrands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Svenskt rekord av Julia Henriksson på 200 meter med 22.69 på lag-SM! +1.6 i medvind.

Riktigt kul. Tänk om hon fortsätter att utvecklas i samma takt även nästa år. Då kan hon börja konkurrera med de allra vassaste. Hon har väl några tävlingar kvar nu också. Inte omöjligt att hon slipar tiden lite till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in