2024-08-17, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rescuedogs4ever
Såg att nya!! annonser låg ute i torsdags. Det är nog inte allt för lätt att hitta unga tjejer som vill jobba på dom premisserna

Ja, sammanlagt fyra annonser dit, vad jag förstod? Hur många assistenter behövs det egentligen? Märkte för övrigt att det fortfarande står att "djur finns i hemmet".
Citera
2024-08-17, 20:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Lägger till:
- Fått nos och mun tilltäppt
- Tvingad att sova med A som hon är rädd för

Ja de glömde jag. Bra. Tack!

Jag uppdaterar hela listan med punkter om (påstådd) djurplågeri och vanvård och publicerar igen lite senare, får vi se om fler kanske vill lägga till något jag/vi inte fått med.
Citera
2024-08-17, 20:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
- En assistanshund är arbetande och ska ha rätt till ledighet för vila och återhämtning, vilket hon inte fick. Assistenterna fick inte klappa henne.
- Assistenterna fick emotsägande instruktioner. När A fick ett utbrott skulle hon skickas dit, eller tas därifrån. Oklart hur de skulle avgöra vilket.

Kompletterande uppgifter:
- På boendet A blev utslängd från, hade hon en katt som omplacerades pga våld. Den uppges ha blivit slängd i väggen, fått färg kastad på sig mm, blivit så skygg att den låg gömd under möblerna.

Bra, tack! Viktiga delar. Jag lägger med dem i listan och publicerar på nytt tillsammans med fler punkter som kommer upp här från andra, lite senare.
Citera
2024-08-17, 20:59
Medlem
Nottelitens avatar
men den mest blåögda församlingen tror fortfarande blint på lögnerna :
https://i.imgur.com/sQZOxNb.jpg
Citera
2024-08-17, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Jag skulle tro att ryktet går vart man inte ska söka jobb.
Och att PÖ dessutom gått ut stenhårt med sekretess, förtal och att han anmält lär inte göra fler motiverade att söka jobb.
Och har man hängt med här eller i grupperna om Essie som inte styrts av PÖ så har man fått klart för sig att han inte drar sig för att ljuga.

Det var någon/några assistenter som skrev att han hotar till till tystnad och av allt som kommit fram bekräftar ju bara. Hans sätt att styra i gruppen säger otroligt mycket.
Ingen får säga något negativt för då blockas dom.
Tur han inte kan styra Flash!
Ingen skön snubbe precis.

Och till det då en brukare som är så pass aggressiv så du riskerar att hamna på akuten och sy ihop lite hål efter sax eller tänder.

Hade PÖ varit minsta lilla mån om sin dotter hade han sett till att hon fått ett boende med ordentligt utbildad personal som är beredda att ta konflikterna som kommer komma tills fröken lärt sig vad som gäller.

Essie kommer nog inte komma fram vare sig levande eller död men allt det här kanske har gett mer än sorg.
Det kanske blir hårdare regelverk runt assistenthundar.
Att önska snabbare insatser av LS är kanske att önska för mycket men men.. Hoppet finns
Att agera och inte blunda när man ser att något inte stämmer.
Bättre regler och information till alla assistenter om deras rättigheter och så klart skyldigheter, som att anmäla vanvård av djur.
"Bättre regler och information till alla assistenter om deras rättigheter och så klart skyldigheter, som att anmäla vanvård av djur"
Bör repeteras!
2024-08-17, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malaquena
Ja, sammanlagt fyra annonser dit, vad jag förstod? Hur många assistenter behövs det egentligen? Märkte för övrigt att det fortfarande står att "djur finns i hemmet".
Vad vet vi om katten snövit?? denna familj bör ha skämt ut sig rejält i Enköping. Och dom 2 idoga försvararna i tråden lyser med sin frånvaro.
Citera
2024-08-17, 21:02
Medlem
Citat:
Kan lägga till en ny hypotes till listan:

7. Någon lämnade in Essie hos polisen som omhändertog henne. Det skulle kunna förklara varför de avfärdar stöldanmälningarna. Vet inte om det finns så mycket mer som stödjer detta.

Den teorin kan vi utesluta eftersom polisen måste informera länsstyrelsen vid ett omhändertagande. De beslutar sen vad som ska hända med djuret.
Citera
2024-08-17, 21:02
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Att de säger sjukhus beror givetvis på att tösen skadat tiken så mkt att PÖ var tvungen att avliva henne. Blir man skadad åker man till sjukhuset, det vet även tösen så allt blir logiskt för henne. Sedan vill PÖ rädda tösen från att även bli anklagad för grov djurmisshandel, det finns nog med våldsamheter fastslagna om henne. Bonus för honom blir ju sedan försäkringspengar och swishintäkter, dvs win win på alla sätt.

Undrar om PÖ skulle våga anmäla till försäkringsbolaget...pengarna vill han såklart ha, men han riskerar att istället granskas hårt, eventuellt polisanmälas av försäkringsbolagets personal. De med såna jobb är både grävande och krävande, om de anser sig behöva det och detta fall är just ett sådant.
Citera
2024-08-17, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta
Undrar om PÖ skulle våga anmäla till försäkringsbolaget...pengarna vill han såklart ha, men han riskerar att istället granskas hårt, eventuellt polisanmälas av försäkringsbolagets personal. De med såna jobb är både grävande och krävande, om de anser sig behöva det och detta fall är just ett sådant.
Även försök till försäkringsbedrägeri är straffbart. Jag hoppas detta är anmält till försäkringsbolaget. Deras utredare ofta f,d poliser i regel dom bästa polisen hade. kommer i så fall lösa detta är jag fast och fullt övertygad om. Jag gissar i slutet av månaden får vi se om jag hade fel.
Citera
2024-08-17, 21:12
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
ja visst hade det varit lättast om PÖ varit ärlig, men det tror jag inte kommer att hända, PÖ skyllar bare på andra så länge det finns någon att skylla på och gärna litte till.

Visst. Men det är inte bara PÖ som ljuger och manipulerar. Det är hela familjen inklusive mamma C , farföräldrarna, två fastrar varav en är politisk sekreterare i SD och torde ha vana vid hur man drar i gång kampanjer i media.

Dessutom deras stora kontaktnät, som utvidgats med alla godhjärtade okritiska hjärteströsslare.

Kanske någon med kontakter inom SD har pratat med Ps syster?
Citera
2024-08-17, 21:17
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
Även försök till försäkringsbedrägeri är straffbart. Jag hoppas detta är anmält till försäkringsbolaget. Deras utredare ofta f,d poliser i regel dom bästa polisen hade. kommer i så fall lösa detta är jag fast och fullt övertygad om. Jag gissar i slutet av månaden får vi se om jag hade fel.

Men kanske är det så att ingenting händer om inte PÖ/CÖ gör en anmälan? Vad tror du?
Citera
2024-08-17, 21:17
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Visst. Men det är inte bara PÖ som ljuger och manipulerar. Det är hela familjen inklusive mamma C , farföräldrarna, två fastrar varav en är politisk sekreterare i SD och torde ha vana vid hur man drar i gång kampanjer i media.

Dessutom deras stora kontaktnät, som utvidgats med alla godhjärtade okritiska hjärteströsslare.

Kanske någon med kontakter inom SD har pratat med Ps syster?
ja, men församlingen blir mindre och mindre, så den innersta kretsen kämpar mot alla odds
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in