Citat:
Ursprungligen postat av
unkelkunkel
Fick själv tipset att testa Amber av någon tapper själ här i tråden och körde ett par veckor där tidigare i år. Kan bara säga att det är by far det bästa hotellet (efter mina kriterier) som jag provat i Pattis. Och då ska gudarna veta att jag provat en del genom åren
Fördelar: Helt tyst och lugn sömn får du, även om du bor max 1 minut från Tree Town/Bukkan, superläge helt enkelt. Rummen ser i princip oanvända ut, otroligt fräscht/finnish, AC med bra tryck. Mer "västerländskt" stuk på hotellet med riktiga kontinentalsängar, täcken och en premiumkänsla på det mesta. Separata rum för wc och dusch även i standardrummen. I 500-kronorsklassen lär du inte hitta bättre boende i centrala Pattis.
Nackdelar: Gymmet är kass. Litet och varmt även med AC på. Inget "drag" på hotellet på kvällen.. Folket som bor där är väl inga partydjur direkt. Rätt dyrt att käka/dricka på hotellet (men vem vill göra det när du bor i smeten?)
Nu kostar hotel amber 570kr/natten. I November 980kr/natten. Jämfört med alla slitna LK hotell i Pattaya förutom det vid beach road som ser ok ut. Gamla, slitna hotell och/eller värdelösa pooler förutom LK metro Poolen och LK Royal Suite poolerna som ser ok ut men dom envisas med badkar på de hotellen. Jag vill helst ha duschkarbin men i värsta fall bara en dusch med draperi.
Såg en recension från 2022 som skrev att det ser helt nytt ut allting på hotellet.
Ja gymmet var inget att hurra för såg jag. Blir att teckna något gym abonnemang vid en gymkedja på plats.
Pool området såg riktigt bra ut faktiskt. Ingen mini pool, ingen gigantisk pool men en lagom pool som ser ut att vara designad på ett bra sätt. Gillar också när poolen är på markplan och inte en roof top pool.
Hur är frukosten på Hotel amber?