Citat:
Ursprungligen postat av
Shalomaleichem
Hela min poäng är ju att 8000 människor främst äldre är en blyg siffra.
Tänk dig att du har en sedelhög som motsvarar Sveriges befolkning med ett värde av närmare 11 miljoner kr så plockar du bort 8000kr av dom det kommer inte märkas.
Den senaste riktiga pandemin vi hade var digerdöden då hade du fått plocka bort 3 300 000 av 11 000 000 i pengahögen.
Människan är för utvecklad idag för att utrotas av virus/infektion.
Det är ju det som är problemet, människan har blivit lite för smart för sitt eget bästa.
En sjukdom likt digerdöden hade varit riktigt bra men har svårt att tänka mig att så många som dog då skulle dö idag men tror inte det finns någon medicin mot sjukdomen så lite jävligt skulle det kunna bli. 3,3 miljoner människor hade varit en bra minskning som vårt land i det långa lopoet hade mått bra av. Problemet är att vi inte kunnat bestämma vilka som skulle få sjukdomen.
Citat:
Ursprungligen postat av
GiatarrNenne
Naturligtvis är det här en del av den naturliga mekanism som är ägnad att minska en population.
Det vet varenda jävla småviltjägare; när det blir för många harar kommer harpesten.
Det är ju lite så det är och människan är på tok för många här på jorden och då kommer dessa sjukdomar.
Problemet är att vi människor hela tiden jobbar för att bli flera, vi räddar flera som borde dö, vi hjälper människor som borde dö osv.
Jag tänker mest på äldre människor som ligger som ett vårdpaket eller föds med mängder av fel och redan då säger man att barnet kommer leva max sex månader eller tre år och då under den tiden kommer det krävas 24/7 vård, är det ett liv värt att rädda?