2024-08-16, 20:34
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhilipsDP18
Finns inte en vettig anledning i världen att jag skulle bemöta en fabulerande inbilsk fåntratt med annat än hån. Jag slutade läsa din skit för längesen, nu blir det snabbscroll när du dyker upp.

Allt. Precis allt.

Vad skulle få mig att tro att du sitter på nån slags sanning i nåt ärende alls?

Det var precis vad jag förväntande mig. Samma hjärndöda ickesvar.

Har jag förstått dig rätt nu? Soc har rätt i precis alla utredningar de skriver? Skriver de något i en utredning så är det till 100% sanning? Föräldrar som hotas med LVU har alltid fel när de desperat försöker försvara sig? Och soc kan aldrig någonsin göra en felaktig bedömning som då istället för att hjälpa barn skada dem istället?
2024-08-16, 20:37
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Nej jag önskar att inga barn ska fara illa
Förutom just mina då, här följer ett citat från dig som påvisar det motsatta till detta påstående.

Citat:
Då får vi hoppas att börjar experimentera med dina ungar så du lär dig den hårda vägen

Citat:
Nej det är ju exakt det som är problemet och som gör att soc alltid kommer undan. det är ingen som granskar dem. De gör precis som de vill och kommer undan även när de begår mycket allvarliga misstag och även brott mot svenska medborgare.

Grundlöst påstående.

Citat:
Det är väl bara att googla hans namn. Finns mängder med intressant info och kritik.

Det finns ett allvarligt problem när barn är inblandade och det är att sådana här fall är mycket känsliga. Det gäller även Fias fall, fast hon har ju inget att förlora då inte har någon vårdnad längre.

Soc kommer undan med sina fel och brister för att ingen vågar granska vad det är de håller på med i sina utredningar om man läser på och granskar hela materialet som utredningen bygger på.

Hela den här tråden är egentligen meningslös eftersom ingen av oss har hela materialet som domarna bygger på.

Du klarar ju inte ens av att förstå ett inlägg på flashback, så kommer anta att du även inte förstod din kompis utredning.

Citat:
Det är många som vittnar om precis samma fel. Jag lyssnade på min kompis och gick igenom om allt... och japp. Precis samma fel som så många föräldrar vittnat om och även äkta experter inom området kritiserat.

Hur många vet jag inte exakt, men det finns 40-50 grupper på facebook på samma tema och alla säger samma sak. Skulle alla som har dessa synpunkter på soc utredningar ljuga? Det är inte sannolikt.

Jo det är ganska sannolikt. En miljon flugor kan inte ha fel, ät bajs!

Citat:
Det är ett systemfel och det beror på soc utredningar inte granskas av någon domstol. De granskas knappt av IVO och JO heller hur fel de än gör. De är inte ett dugg rädda för att göra fel och ljuga, utan deras ord är lag och det är de som bestämmer vad som är sant eller falskt oavsett om det faktiskt stämmer eller inte. Föräldrar som hotas med LVU måste begära ut materialet själv och dubbelkolla precis allt som står i utredningen. Hur i hela fridens namn ska de hinna med det på så kort tid, när de bara har någon enstaka timme med sin advokat?

Nej, det är vad du grundlöst påstår.

Citat:
Det var ju exakt det som var poängen. Det är samma fel nu som då och det finns ännu äldre inlägg på samma tema. Det är ett gammalt och känt problem detta och det är barnen som får betala priset för detta haveri. Att omhändertas felaktigt är mycket skadligt för ett barn. Det måste man ta med sig i det här.

Jaha, ja det är ju sen gammalt, allt som var sant förr i tiden är sant nu, och ju längre tillbaks i tiden man går desto sannare och relevantare blir det.

Var det vad som hände dig som barn, är det därför du är som du är idag? Det hade förklarat en del.
2024-08-16, 20:44
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Förutom just mina då, här följer ett citat från dig som påvisar det motsatta till detta påstående.
Det kan man ju tolka som man vill. Men varför skulle du vara orolig för att låta soc experimentera med dina ungar? De är väl så goda och omtänksamma när det gäller barn?

Citat:
Grundlöst påstående.
Varför skulle det vara grundlöst? Vem granskar soc och innehållet i utredningarna? Well u tell me.

Citat:
Du klarar ju inte ens av att förstå ett inlägg på flashback, så kommer anta att du även inte förstod din kompis utredning.
Jo jag hittade samma fel som min kompis plus lite till.

Citat:
Jo det är ganska sannolikt. En miljon flugor kan inte ha fel, ät bajs!
Kritiken mot soc barnutredningar är det många som delar. Även IVO. Så bajs kanske är gott?

Citat:
Nej, det är vad du grundlöst påstår.
Nej så ser verkligheten ut. Men motbevisa mig gärna. På vilket sätt granskar domstolen hela materialet som soc sitter på? Berätta gärna nu ingående hur det går till du som säger att det är "grundlöst". Fakta är att de bara tittar på utredningen och det är det material som soc valt ut att dela med domstolen, medelst klipp och klistra utifrån egen bias.

Citat:
Jaha, ja det är ju sen gammalt, allt som var sant förr i tiden är sant nu, och ju längre tillbaks i tiden man går desto sannare och relevantare blir det.
samma skit idag. Exakt samma skit.

Citat:
Var det vad som hände dig som barn, är det därför du är som du är idag? Det hade förklarat en del.
Nej jag är mer orolig för dig som inte kan inse att en myndighet kan göra fel och att det är skadligt när så sker.
2024-08-16, 20:56
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Det kan man ju tolka som man vill. Men varför skulle du vara orolig för att låta soc experimentera med dina ungar? De är väl så goda och omtänksamma när det gäller barn?

Ja man kan göra det, eller så kan man tolka det precis som det står.

Citat:
Varför skulle det vara grundlöst? Vem granskar soc och innehållet i utredningarna? Well u tell me.

Det är grundlöst för det är ett påstående från dig utan grund.

Citat:
Jo jag hittade samma fel som min kompis plus lite till.

Jag tror att du tror du hittade fel, men eftersom du bevisat gång på gång att du inte kan förstå skriven text här i tråden, så väljer jag att utgå från att du även i utredningen inte klarade av att förstå vad som skrevs, det är ett rimligt antagande grundat i det du utryckt här.

Citat:
Kritiken mot soc barnutredningar är det många som delar. Även IVO. Så bajs kanske är gott?
Testa och återkom.

Citat:
Nej så ser verkligheten ut. Men motbevisa mig gärna. På vilket sätt granskar domstolen hela materialet som soc sitter på? Berätta gärna nu ingående hur det går till du som säger att det är "grundlöst". Fakta är att de bara tittar på utredningen och det är det material som soc valt ut att dela med domstolen, medelst klipp och klistra utifrån egen bias.

Nej, det är den som kommer med ett påstående som har i uppgift att bevisa, att du säger att det är så kan omöjligt bli fakta, oavsett hur mycket du vill eller hur mycket du repeterar samma sak.

Citat:
samma skit idag. Exakt samma skit.

Nej jag är mer orolig för dig som inte kan inse att en myndighet kan göra fel och att det är skadligt när så sker.

Har jag aldrig påstått, men här varsågod.

Myndigheter kan göra fel, och det är skadligt när så sker.
2024-08-16, 20:59
Avslutad
Citat:
Nej jag önskar att inga barn ska fara illa, däremot behöver du lära dig vad som inte fungerar och som faktiskt inte är förenligt med svensk lag.

Och för att uppnå detta vill du offra Vajervevarens barn i ett, enligt dig själv, hemskt och skadligt socingripande på falska grunder. Det är vad du skrivit och vi har alla sett det. Vilken vedervärdig varelse du är. Fy.

Citat:
Ursprungligen postat av adina
Den bloggaren stödjer också människor med djurförbud och tyckte det var överdrivet när kvinna i blekinge som hade hundar i marsvinsburar blev dömd för djurplågeri av 66-68 djur av hennes kring 100 djur

Jahaja, där har vi en av Kurt-sunes källor ja. Sannolikt en förebild också.

Vilken oerhört vedervärdig varelse Kurt-sune är. Fy.

Citat:
några barn hjälper ni inte genom att bete er på detta sätt.

Det är inte vår uppgift. Det fixar socialtjänsten som så lämpligt omhändertar barn från galna föräldrar och sätter dom i tryggare händer.
2024-08-16, 21:20
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Och för att uppnå detta vill du offra Vajervevarens barn i ett, enligt dig själv, hemskt och skadligt socingripande på falska grunder. Det är vad du skrivit och vi har alla sett det. Vilken vedervärdig varelse du är. Fy.
Inte kan man väl offra ett barn till socialtjänsten som är så goda och snälla människor. Vad är det du säger för dumheter? Eller har du ändrat dig nu?

Citat:
Jahaja, där har vi en av Kurt-sunes källor ja. Sannolikt en förebild också.

Vilken oerhört vedervärdig varelse Kurt-sune är. Fy.
Känner inte till så mycket om den världen, men soc vet jag är helt vidrig till stora delar.

Citat:
Det är inte vår uppgift. Det fixar socialtjänsten som så lämpligt omhändertar barn från galna föräldrar och sätter dom i tryggare händer.
Nope. De hamnar hos lika inkompetenta jour och familjehem, där barnen vanvårdas. Eller ännu värre på SIS-hem. Har du pratat med placerade barn någon gång? Det är nämligen inte alla som är så nöjda med sin placering. Tvärtom är det många barn som tagit livet av sig pga soc vanvård.
2024-08-16, 21:25
Avslutad
......
Senast redigerad av PhilipsDP18 2024-08-16 kl. 21:28.
2024-08-16, 21:27
Avslutad
Citat:
Inte kan man väl offra ett barn till socialtjänsten som är så goda och snälla människor. Vad är det du säger för dumheter? Eller har du ändrat dig nu?

Försök inte. Nu har du satt foten i pottan och visat vilken äcklig person du är som önskar Vajervevarens barn få uppleva alla de hemskheter som du ondgjort dig över genom hela tråden.

Citat:
De hamnar hos lika inkompetenta jour och familjehem, där barnen vanvårdas. Eller ännu värre på SIS-hem. Har du pratat med placerade barn någon gång? Det är nämligen inte alla som är så nöjda med sin placering. Tvärtom är det många barn som tagit livet av sig pga soc vanvård.

Och detta sitter du och önskar på oskyldiga barn, nämligen Vajervevarens ungar. Svin.
2024-08-16, 21:36
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Försök inte. Nu har du satt foten i pottan och visat vilken äcklig person du är som önskar Vajervevarens barn få uppleva alla de hemskheter som du ondgjort dig över genom hela tråden.

Och detta sitter du och önskar på oskyldiga barn, nämligen Vajervevarens ungar. Svin.

Det är verkligen hemskt att ha den här människan här, som vill döda mina barn, riktigt obehaglig alltså.
2024-08-16, 21:48
Avslutad
Citat:
Det är verkligen hemskt att ha den här människan här, som vill döda mina barn, riktigt obehaglig alltså.

Den enda i tråden som öppet önskar olycka på barn. Vidrigt.
2024-08-16, 22:13
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Den enda i tråden som öppet önskar olycka på barn. Vidrigt.

Olycka? Att låta soc experimentera med barn kan väl inte vara "olycka"? De gör ju ett alldeles fantastiskt jobb enligt er?

Nu säger du ju emot dig själv.
2024-08-16, 22:14
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:

Men vad har du nu rökt? Du har ett perfekt CV för att jobba på soc. Det visar du klart och tydligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in